Thomson Speedtouch ADSL modem/router Firewall

Pagina: 1
Acties:

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Ik heb dit model.

Er is een mooie webinterface bij, waarmee alle basisfuncties snel en overzichtelijk kunnen bediend worden.

Echter, de ingebouwde Firewall, is alleen configureerbaar via een zogenaamde CLI interface (wat neerkomt op telnet naar de modem, en geef je commando's maar in)

Ik heb me rot gezocht naar Firmware voor die modem/router, maar voor dit model (510i (v4)) vind ik nergens iets dergelijks... Alleen maar voor oudere (toen nog home en pro) versies ..

Ik neem aan dat er geen andere manier is om de firewall in deze modem te configureren? Of heeft er hier een tweaker wat ervaring mee?

[ Voor 2% gewijzigd door Shaidar op 30-01-2004 18:09 . Reden: url fixed ]

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

• lSltAlKeR
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 12-08 22:34

lSltAlKeR

Time destroys everything!

Welke firmware heb je dan?

Speedtouch freak

• Atomstar
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 10-08 21:44
http://www.sdharris.com/speedtouch510

daar staat iig het een en ander over de firewall...
Je kunt in principe gewoon telnetten naar je modem/router @ 10.0.0.138 en dan je user+pass invoeren (als je die zelf hebt opgegeevn, niet je isp pass), en dan help typen ;). Dan zie je wat menus en alles, degene die je nodig hebt is 'firewall' en dan 'rules'. Op zich wel grappig dat firewall dingetje.

• Polyphemus
  • Registratie: Maart 2003
  • Laatst online: 11:33
shaidar schreef op 30 januari 2004 @ 18:08:
Ik heb dit model.

Er is een mooie webinterface bij, waarmee alle basisfuncties snel en overzichtelijk kunnen bediend worden.

Echter, de ingebouwde Firewall, is alleen configureerbaar via een zogenaamde CLI interface (wat neerkomt op telnet naar de modem, en geef je commando's maar in)

Ik heb me rot gezocht naar Firmware voor die modem/router, maar voor dit model (510i (v4)) vind ik nergens iets dergelijks... Alleen maar voor oudere (toen nog home en pro) versies ..

Ik neem aan dat er geen andere manier is om de firewall in deze modem te configureren? Of heeft er hier een tweaker wat ervaring mee?
misschien helpt dit:

http://www.dslsupport.co.uk/st510.asp

Het is UK firmware maar dat maakt geen moer uit, gewoon je instellingen exporteren voor de upgrade en na de upgrade weer inladen.

Suc6

/edit: typo

[ Voor 3% gewijzigd door Polyphemus op 30-01-2004 19:16 ]

• Shaidar
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 02-04 15:01
Firmware is 4.2.5.0.0, daarnet geflasht, vorige versie was 4.2.3.0.0

Blijkbaar werkt het dus als volgt:

Als ik geen poort map, en geen default server configureer in die modem, dan ben ik veilig genoeg, dan zijn alle poorten stealthed, en dus veilig.

In princyprus moet ik dus die FW in die modem/router niet configureren...

offtopic:
thanks [S]talker :)

 iPhone 12 Pro 128GB  MacBook Pro (13-inch, 2020, i7, 16GB, 1TB)

Verwijderd

shaidar schreef op 31 januari 2004 @ 00:24:
Firmware is 4.2.5.0.0, daarnet geflasht, vorige versie was 4.2.3.0.0

Blijkbaar werkt het dus als volgt:

Als ik geen poort map, en geen default server configureer in die modem, dan ben ik veilig genoeg, dan zijn alle poorten stealthed, en dus veilig.

In princyprus moet ik dus die FW in die modem/router niet configureren...

offtopic:
thanks [S]talker :)
Idd tenzij jij straks een servertje (ftp of ssh of web) gaat draaien dan zul je wel moeten.
LET OP: vanaf je PC NAAR het internet staat alles open, op zich niet erg, maar het geeft virussen en/of trojans wel de kans eenmaal binnen (via mail bv) om de connecties vanuit jou te initieren naar het internet en zijn ze alsnog "binnen". Tenzij je een personal FW zoals ZoneAlarm heb draaien op je PC's deze zal bij uitgaande connectie's om toestemming vragen. Je kunt natuurlijk ook met de CLI alleen de poorten richting het internet openzetten die jij wil. ;)
Pagina: 1