Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien

cubid 2677 aarding

Pagina: 1
Acties:

• foske
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-11 20:38
Goedendag,

Ik zit met het (voor sommige) welbekende aardingsprobleem met mijn cubid 2677 case. Op http://www.mini-itx.com/hardware.asp is hier al een how to te vinden. Alleen, deze werkt bij mij niet.

Eerst dacht ik dat het grounding probleem niet bij mij van toepassing was. Maar het probleem (de tv out wil niet werken zonder monitor) ging niet weg wat ik ook probeerde en na 4 dagen ging ik toch maar eens kijken of het toch aan grounding lag. Voordat ik deze case had, had ik het probleem niet, en alles ging goed. Dus ik dacht, ik pak mijn oude voeding, stop hem in het stopcontact, en span een klein draadje tussen de buitenkant van mijn voeding, en een schroefje van mijn moederbord, en het werkte!
Ik dacht, yes, toch die aarding. Dus ik heb alle schroefjes van mijn moederbord met alle mogelijke schroefjes van me case aan elkaar verbonden, maar nix werkt :(

De aarding van mijn moederbord loopt dus te 'vervelen', maar heeft er iemand een ideetje hoe ik dit goed kan krijgen? (kwil iig niet aan de verwarming hangen of wat dan ook, het moet gewoon binnen de kast op te lossen zijn).

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Ibex

^^ met stom.

Dus ik dacht, ik pak mijn oude voeding, stop hem in het stopcontact, en span een klein draadje tussen de buitenkant van mijn voeding, en een schroefje van mijn moederbord, en het werkte!
Houden zo, normaal is 1 van de afstandsbusjes van je mobo genoeg om het ding te aarden, want soms wordt het helemaal niet gedaan. En, als het bij eentje werkt is je probleem toch verholpen, dus de rest doet er dan niet zoveel meer toe hé denk ik?

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• foske
Het nadeel is, dit is een 'normale' voeding van 10cm hoog, en ik gebruik voor bij de cubid kast wordt er gebruikt gemaakt van een externe voeding.. dus in deze opstelling heb ik er niet zoveel aan ;)

• jwbagger
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 02-10 14:41

jwbagger

,.-~'`'~-.,

uhm... doordat je externe voeding hebt, krijg je dan alleen + en - binnen? dan heb je toch al geen ground meer :?

• foske
Ja daar zat ik zelf ook al naar te kijken, maar waarom zeggen ze dan op mini-itx dat je hem moet aarden (waar de stroom binnen komt, zijn ook maar 2 draadjes, dus ik dacht ik sluit hem aan op de 3e (die zit er wel) maar dat hielp ook niet..) en waarom hebben heel veel mensen positieve ervaring met aarden van deze case, dat vind ik een beetje raar..

• tafkaw
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 25-11 13:39
Gewoon aan de min ppol van de voeding kwakken of aan een zwarte draad van de molex.. moet werken volgens mij...(en de andere kant van de draad aan je mobo schroefjes)

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 15:11

Ibex

^^ met stom.

Zou er dan niet beter een klein weerstandje (wel zwaar genoeg natuurlijk, maar hoe zwaar weet ik ook niet echt) tussen de aarding van het mobo, hdd e.d. en de (-) pool van de molex hangen, je weet nooit dat er spanning op komt te staan. Dan is er toch ten minste nog een verbruiker en is de boel niet kortgesloten.

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

• foske
Ik heb een draadje aan de zwarte gehangen (en aan me mobo uiteraard) maar dat werkt... Maar als het draadje van me mobo naar de aarde van me adapter stop (van de 3 pinnen, de bovenste) dan werkt het wel... maar dat vind ik geen mooie oplossing, wil toch graag dat de aarde gewoon in de de kast zelf geregeld kan worden... Zou het kunnen zijn dat er iets niet goed aan de bedrading binnenin, of zou hij het wel met een weerstandje kunnen doen?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

lijkt me dat als het werkt met een draadje tussen adapter & moederbord, dat je dan ook goed resultaat moet hebben bij een draadje vanaf de zijkant van je voeding naar je moederbord... zwart == 0V , en niet gelijk aan je ground, (dácht ik?), dus kan zijn dat je daarom geen goed resultaat hebt bij zwart->moederbord... ?

• foske
De zijkant van mijn voeding, wat bedoel je daar precies mee?

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

Fossie schreef op 30 januari 2004 @ 21:30:
De zijkant van mijn voeding, wat bedoel je daar precies mee?
gewoon 't metaal van de zijkant van je voeding... behuizing van dat ding is altijd geaard ALS je pc überhaupt geaard is. aarde-draad uit je aansluiting zit gewoon doorgelust naar behuizing vd voeding namelijk :)

• Sine
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 26-11 19:30
Da's nou net zijn probleem ... hij heeft een laptop-style voeding, en daar is helaas de massa NIET doorverbonden met aarde.

Ik ben bang dat de enige oplossing een externe draad naar aarde blijft.

Repareren doe je zo.

• jwbagger

jwbagger

,.-~'`'~-.,

.....Maar als het draadje van me mobo naar de aarde van me adapter stop (van de 3 pinnen, de bovenste).........
lijkt me aparte stijl voeding dan, als hij 't heeft over 3 pinnen....

of denk ik krom en beoel je 3 INPUT pinnen ipv output van de voeding :?

[ Voor 4% gewijzigd door jwbagger op 02-02-2004 08:21 ]

Pagina: 1