Toon posts:

Maxtor 20,5GB harddisk kapot?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik heb een probleempje, ik zal ff uitleggen hoe het begon:
ik kom thuis van me werk, en zet m'n computer aan voor downloads, ga eten en daarna naar me vriendin film kijken.
toen ik daarna thuis kwam, was m'n beeld bevroren.. kan wel es gebeuren dacht ik.
dus ik druk op reset, maar beeld bleef zwart en ledje van m'n monitor bleef maar knipperen.. ofterwijl, hij boot niet. ik reset bios en haal batterij eruit alles gedaan, maar werkt daarna nog niet, afijn ik had et een beetje gehad dus ik zou vannochtend weer verder klooien: dus ik doe vannochtend mijn pc aan en hij start gewoon op :? dus ik toets m'n wachtwoord in en ga douchen. toen ik klaar was zag ik een Blauw scherm... dus ik weer resetten. hij starte daarna wel gewoon op maar wilde scandisk uitvoeren... (winXP) maar bij het aftellen van 10-0 stopt ie bij 0 tot 4x aan toe. als ik scandisk oversla loopt ie of ook vast, of hij reset em uit zichzelf.
als ie daarna vast loopt, doet ie weer helemaal niks... dus begin ik weer met stroom eraf halen bios resetten enz. maar dan ook pas na 10x resetten doet ie het wel weer... maar dus met dezelfde fouten.
kheb ook geheugen in ander bankje gedaan... helpt ook niet.
het is een 20.5GB van maxtor, ik heb ookal m'n videokaart eruit gehaald en erin gestopt.. dacht dat ie misschien beetje los zat..
videokaart is een GF4 ti4200, mobo asus A7N8X, geheugen 256 DDR 3200, winXP en een athlon 1600+.
ik heb deze mobo net een 3/4 maanden geleden gekocht maar alles deed het perfect. iemand enig idee of dit m'n HD of mobo is??? :(

• JER00N
  • Registratie: Maart 2002
  • Niet online
Die blauwe schermen, scandisk en het bevroren beeld kunnen idd liggen aan een kapotte hdd.
Dat niet-booten (monitor-led knippert enzo) komt alleen niet door de hdd, want een moederbord boot immers altijd, ookal hangt er geen harde schijf aan. Maar wat bedoel je precies met niet booten? Doet hij helemaal niks (hij kan niet in de POST komen), komt hij niet in Windows, of.. ?

Verwijderd

Topicstarter
hij doet inderdaad nu helemaal niks...
hij start niet op.. kom niet in bios enz... :?

• Bart-01
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 01-12-2025
Pastasaus schreef op 30 januari 2004 @ 17:50:
Die blauwe schermen, scandisk en het bevroren beeld kunnen idd liggen aan een kapotte hdd.
Dat niet-booten (monitor-led knippert enzo) komt alleen niet door de hdd, want een moederbord boot immers altijd, ookal hangt er geen harde schijf aan. Maar wat bedoel je precies met niet booten? Doet hij helemaal niks (hij kan niet in de POST komen), komt hij niet in Windows, of.. ?
Niet helemaal correct. Als een HD omgekeerd aan de idekabel zit posten sommige moederborden ook helemaal niet. Oftewel als de HD goed brak is kan dat invloed hebben op het post gedrag.
Topicstarter zou zijn HD kunnen afkoppelen en proberen van een floppy of een cd te booten. Een Knopix cd is hier ideaal voor.
Ook kan hij eens een memtest doen (van floppy of cd) als het geheugen erg brak is kun je ook van dit soort fouten krijgen.

Do as I say, don't do as I do.

Verwijderd

Topicstarter
Bart-01 schreef op 30 januari 2004 @ 17:57:
[...]

Niet helemaal correct. Als een HD omgekeerd aan de idekabel zit posten sommige moederborden ook helemaal niet. Oftewel als de HD goed brak is kan dat invloed hebben op het post gedrag.
Topicstarter zou zijn HD kunnen afkoppelen en proberen van een floppy of een cd te booten. Een Knopix cd is hier ideaal voor.
Ook kan hij eens een memtest doen (van floppy of cd) als het geheugen erg brak is kun je ook van dit soort fouten krijgen.
ook als ik me HD ontkoppel wil ie niet booten.. maar als ik em daarna aansluit boot ie ineens wel en komt ie zelfs nog in windows.... maar die pret was ook snel af want hij rebootte em al binnen 3 min. daarna gaat ie door tot scandisk, en daarna wil ie weer helemaal niet booten....

Verwijderd

Topicstarter
het is raar... maar nu heb ik een fan ge disconnect van m'n mobo en hij start op zonder problems en zit nu in windows.... maar hoe the **** is dit mogelijk??? :? ik snap er nu echt de balle meer van....

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Sja, het enige wat ik zou kunnen verzinnen:
1) fluctuaties in voedingspanning, indien HDD en fan aan dezelfde molexgroep zitten
2) elektromagnetische interferentie (EMI), indien de fan erg dicht in de buurt vd HDD zit

Verwijderd

Topicstarter
het klopt idd dat die fan dichtbij m'n cpu zit... maar als ik een andere fan erop aansluit doet ie precies hetzelfde... en als ik er geen fan op connect doet ie het perfect :?
maargoed, ik heb die fan nu niet meer aangesloten en hij doet het tot nu toe nog.. iig bedankt voor de hulp allemaal :>
Pagina: 1