Check alle échte Black Friday-deals Ook zo moe van nepaanbiedingen? Wij laten alleen échte deals zien
Toon posts:

[EL] NE 555 in multisim 2001, hoe of waar?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De NE 555 timer IC vind ik nergens in multisim 2001, maar ik heb hem wel nodig voor de uitbreiding van mijn fan/ccfl controller die ik aan het maken ben. Omdat ik nogal een complexe printplaat begin te krijgen ben ik ff alles in multisim / ultiboard aan het uitwerken voordat ik het ga etsen.

Kan trouwens ook nergens de molex connector vinden.

Als tijdelijke oplossing heb ik trouwens een voetje erin gezet (8pins) wat nu wel goed is voor de PCB maar niet voor simuleren of de shit ook gaat werken.

Iemand een ID?

[ Voor 27% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 19:00 ]

Verwijderd

bij conrad kun je heb krijgen en vinden onder deze link:
http://www1.nl.conrad.com...flN0YXRlPTM5NDAwODMzMjE=~
template=PCAT_AREA_S_BROWSE&glb_user_js=Y&shop=A_B2C_NL&p_init_ipc=X&
~cookies=1

Hier is ook een molex stekker te vinden. Als je nu nog meer info over de NE555 moet hebben kun je eens bij de info kijken.

maar ben voorzichtig ik heb toevallig gisteren zo'n ding opgeblazen :P

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 19:06 ]

• Ibex
  • Registratie: November 2002
  • Nu online

Ibex

^^ met stom.

Ik wil niet vervelend doen, maar ik denkt dat de TS niet bedoeld waar ze het ding zelf verkopen, maar waar hij het tekeningetje in multisim 2001 kan vinden.

Ach, wat zit ik weer de miereneu*piep*, ik weet het niet eens zelf. Ik heb het programma niet eens :X

Archlinux - Rode gronddingetjes zijn lekker - Komt uit .be

Verwijderd

Topicstarter
Ibex schreef op 30 januari 2004 @ 19:56:
Ik wil niet vervelend doen, maar ik denkt dat de TS niet bedoeld waar ze het ding zelf verkopen, maar waar hij het tekeningetje in multisim 2001 kan vinden.

Ach, wat zit ik weer de miereneu*piep*, ik weet het niet eens zelf. Ik heb het programma niet eens :X
Precies waar krijg ik die tekening / logica. ICtje heb ik natuurlijk liggen die hangen tegenwoordig bijna overal in :P.

[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 21:29 ]

• IJnte
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 25-11 16:58
Multisim is een simulatie programma. In Multisim zit weldegelijk een Ne555 timer. Het staat gewoon bij Mixed. Dit is een zoveel voorkoment component dat het er wel in moet staan.
Een molex connector staat niet in multisim omdat dit niet nodig is voor de simulatie. Je kan wel gewoon een aantal pins als packet type meegeven, en dan ziet ultiboard dat gewoon als een hole. Dan kan je die plaatsen zodat je er een molex steker op kunt solderen. Je kan ook gewoon een header pakken waarin je een paar draadjes doet met een molex stekker.
Beetje zoeken kan ook wel 8)7 .
Btw ik denk dat je ook wel effe op [reclame] Circuits online [/reclame] kan kijken...

[ Voor 9% gewijzigd door IJnte op 30-01-2004 22:46 . Reden: extra link/typfout ]

Exploring the world by bicycle! cyclingsilk.wordpress.com

Verwijderd

Topicstarter
IJnte schreef op 30 januari 2004 @ 21:34:
Multisim is een simulatie programma. In Multisim zit weldegelijk een Ne555 timer. Het staat gewoon bij Mixed. Dit is een zoveel voorkoment component dat het er wel in moet staan.
Een molex connector staat niet in multisim omdat dit niet nodig is voor de simulatie. Je kan wel gewoon een aantal pins als packet type meegeven, en dan ziet ultiboard dat gewoon als een hole. Dan kan je die plaatsen zodat je er een molex steker op kunt solderen. Je kan ook gewoon een header pakken waarin je een paar draadjes doet met een molex stekker.
Beetje zoeken kan ook wel 8)7 .
Btw ik denk dat je ook wel effe op [reclame] Circuits online [/reclame] kan kijken...
Als ik de shit daarna overzet naar ultiboard is het handig alles in multisim hetzelfde te hebben staan :). En een soort molex zit er wel degelijk in.
Pagina: 1