Toon posts:

[Norton Antivirus 2004 Prof.] Installatieprobleem

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb geprobeerd om Norton AV 2004 Prof. te installeren maar het lukt niet.

Mijn systeem draait op Win XP Prof.

Ik deed de cd erin en klikt op de optie om Norton AV te installeren. Gelijk nadat ik dit deed kwam er een grijze window met daarin de tekst: "Er is een product geinstalleerd of verwijderd waarvoor de computer nog opnieuw moet worden opgestart. Start de computer opnieuw op en voer Setup vervolgens opnieuw uit."

Ik heb op dit moment niets eraf gegooid of geinstalleerd. Enkele dagen geleden overigens wel maar het ging op kleine progies. Een ervan was Zo'n programma waar je BASIC mee kan leren maar ik ben de naam ervan kwijt.

Toen ik dit bericht kreeg herstartte ik voor de zekerheid maar nog steeds geeft hij dit berichtje weer.

Ik heb voor dat ik de cd erin stopte 'Regsupreme' gedraaid om de registery te cleanen.

Is er een mogelijkheid zonder 'format c' te doen om Norton te installeren?

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Waarschijnlijk update norton eerst je versie van "Windows installer", die gebruikt hij namelijk. Het zou natuurliujk kunnen dat dit fout gaat, je zou dat eens kunnen testen door Windows installer los te installeren: klik

Geen idee of het werkt, maar het is de moeite van het proberen waard :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Andere suggesties misschien?

De link die trouwens gegeven werd is voor Windows NT.

Verwijderd

heb je hiervoor al een keer een andere virus scanner geinstaleerd??

probeerd eens in het register norton entry's te verwijderen

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Nu online
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:19:
Andere suggesties misschien?

De link die trouwens gegeven werd is voor Windows NT.
O, hmm, zie ik nu inderdaad ook.

Mijn suggestie is trouwens nogsteeds om Windows Installer los te installeren, alleen ik kan zo snel even geen XP link vinden...
Misschien eerst even windows update doen? Dan krijg je volgens mij ook automatisch de nieuwste versie :)

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:22:
heb je hiervoor al een keer een andere virus scanner geinstaleerd??

probeerd eens in het register norton entry's te verwijderen
Ik ben het vergeten erbij te zetten maar hiervoor had ik Norton AV 2003 Prof. Die heb ik netjes eraf gegooid. Ik heb zoals eerder gezegd de registery gecleaned.

Nu ben ik Windows Update aan het draaien.....

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:30:
de registery gecleaned.

Nu ben ik Windows Update aan het draaien.....
Windows Update had geen effect. :(

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12:40

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Misschien wil de veilige modus wel :)

Tweakers Discord

Verwijderd

Topicstarter
tweakduke schreef op 30 januari 2004 @ 18:51:
Misschien wil de veilige modus wel :)
Geen effect :)

Verwijderd

Ik krijg ook wel eens een enkele keer een foutmelding van een programma.
Meestal word dit veroorzaakt door het vele kloten wat ik zelf altijd doe qua progjes installeren en de-installeren.
Mijn remedie is altijd even bij eigenschappen van je c schijf kijken en daar foutcontrole laten uitvoeren bij het opnieuw opstarten.
Werkt tot nu toe altijd perfect op die manier. :)
Dus tot zover mijn tip eigenlijk ( niet geschoten is altijd mis )

Verwijderd

Topicstarter
Het ziet er naar uit dat ik een schone installatie moet doen. De opties hebben helaas niet geholpen,

toch bedankt.

Verwijderd

Je zou bij Symantec even rnav kunnen downloaden. Die haalt alles van een vorige installatie van NAV weg.

Linkje

Verwijderd

Ik zit met hetzelfde probleem.
Ik heb hier een pc staan met Norton Antivirus 2003 die niet ge-deinstalleerd kon worden. Kreeg hier foutmeldingen met 1704 en redist. Met behulp van de Rnav2003.exe tool is het gelukt om 2003 te verwijderen. Tenminste het lijkt geluktte zijn.

Nu wil ik NAV2004 installeren, maar die krijgt nu ook de foutmelding 1704 en redist.
Nu kan ik geen windows installer vinden voor xp. Hebben jullie hier nog een oplossing voor?

• sanfranjake
  • Registratie: April 2003
  • Niet online

sanfranjake

Computers can do that?

(overleden)
De Windows Installer zit in Windows XP en 2003 ingebakken. Het is geen los component meer.

Deze van de Symantec site al gelezen ? http://service1.symantec..../2000112110282948&src=hot

Mijn spoorwegfotografie
Somda - Voor en door treinenspotters

Verwijderd

Heb je al eens bij Symantec op de site gekeken of daar iets staat over dit probleem?

Verwijderd

sanfranjake schreef op 03 februari 2004 @ 12:26:
De Windows Installer zit in Windows XP en 2003 ingebakken. Het is geen los component meer.

Deze van de Symantec site al gelezen ? http://service1.symantec..../2000112110282948&src=hot
Dat heeft te maken met de corporate edition. Ze houden daar erg goed die 2 verschillende versies uit elkaar, dus ik denk niet dat ik zomaar ervan uit kan gaan dat dit ook op NAV2004 zal werken.

Ik heb al gekeken op hun website en wat dingen gelezen, maar ze hebben niks over 2004 en wat er over 2003 staat heb ik al wat dingen van geprobeert, maar dat helpt niet echt.

Het is leuk als het werkt, maar als het niet werkt is het net een koppige stier. }:O

Verwijderd

XanderH schreef op 30 januari 2004 @ 17:35:
Waarschijnlijk update norton eerst je versie van "Windows installer", die gebruikt hij namelijk. Het zou natuurliujk kunnen dat dit fout gaat, je zou dat eens kunnen testen door Windows installer los te installeren: klik

Geen idee of het werkt, maar het is de moeite van het proberen waard :)
Ik heb al langere tijd precies hetzelfde probleem. Ik heb al van alles geprobeerd en uitgesloten en ik denk dan ook dat het ligt aan windows installer.

De vraag is dan ook hoe kan je in XP, Windows Installer installeren als deze zelf niet meer goed is geïnstalleerd. Hoe kan je zowiezo windows installer opnieuw installeren in XP. Dit kan in principe niet omdat Windows Installer geintegreerd is in XP.
Ik heb o.a. al geprobeerd om de belangrijkste bestanden van Windows Installer te vervangen door de originele versies. Dit heeft echter niet geholpen.

Hopelijk weet iemand dus hoe Windows Installer opnieuw geïnstalleerd kan worden.

• KSR
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

KSR

In windows Xp zit Windows Installer 2.0 Meer info en download

Be Stronger Than Your Excuses

Verwijderd

Ja die info had ik al gevonden. Alleen is het jammer dat er ook het volgende bij staat: "Windows XP contains Windows Installer 2.0 and therefore can't be installed or upgraded by this redistributable." :'(

OK, er staat dan vervolgens ook: "For complete information on installing or upgrading Windows installer, including command line options, please see the Windows Installer Software Developers Kits (SDK)" B)

Maar daar kan ik tot nu toe ook niet uit halen hoe er in XP eventueel een nieuwe verse installatie van Windows Installer kan worden gemaakt. :'(

[ Voor 36% gewijzigd door Verwijderd op 03-02-2004 15:17 ]

Verwijderd

System restore?

Verwijderd

:( Ja die 'ellende' schakel ik altijd als eerste uit na een XP installatie.
En een recent ghost image is [kuch] nooit [kuch] gemaakt!

8)7 8)7 8)7 8)7

Verwijderd

Je zult eerst NAV 2003 helemaal moeten verwijderen. Mischien helpt dit wel:

http://service1.symantec....&prod=&ver=&osv=&osv_lvl=

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:17:
Je zult eerst NAV 2003 helemaal moeten verwijderen. Mischien helpt dit wel:

Ja maar het heeft wel gewerkt hoor! :? NAV2004 na NAV2003 heeft al een hele tijd gewerkt? :?

Mijn probleem is ook dat installer voor helemaal niks meer werkt.

.msi's starten wel maar kunnen nooit succesvol worden afgerond.

Ook een update van XP over de bestaande installatie wil niet omdat de installer dan detecteerd dat er nog 1 of meer niet afgeronde installaties zijn. |:(

• L.N.
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 12:22
Ik heb hetzelfde gehad. :(

ik ben toen MCaffee gaan installeren omdat ik het gezeik van Norton moe was. Wat schetste mijn verbazing -> mcaffee kwam met de melding dat norton nog geinstalleerd was en vroeg of deze verwijderd moest worden. Dit heb ik gedaan en kon vervolgens Mcafee installeren en nadat deze was gedeinstalleerd kon ik zonder porblemen Norton installeren

Moraal van dit verhaal:

Verwijder Norton helemaal met behulp van Mcafee! :*)

Offtopic: persoonlijk vindt ik Norton en Mcafee veel te zwaar voor mijn systeem. Ik gebruik liever Kaspersky en die raad ik jou ook aan!

Verwijderd

LuukNouwen schreef op 03 februari 2004 @ 15:33:
Ik heb hetzelfde gehad. :(

ik ben toen MCaffee gaan installeren omdat ik het gezeik van Norton moe was. Wat schetste mijn verbazing -> mcaffee kwam met de melding dat norton nog geinstalleerd was en vroeg of deze verwijderd moest worden. Dit heb ik gedaan en kon vervolgens Mcafee installeren en nadat deze was gedeinstalleerd kon ik zonder porblemen Norton installeren

Moraal van dit verhaal:

Verwijder Norton helemaal met behulp van Mcafee! :*)

Offtopic: persoonlijk vindt ik Norton en Mcafee veel te zwaar voor mijn systeem. Ik gebruik liever Kaspersky en die raad ik jou ook aan!
OK :)

Ik ga eens kijken of ik NAV volledig kan verwijderen. Misschien wel met McAffee.
Tis een beetje een lap middel maare weg is weg zal ik maar zeggen.

Echter heb ik nog steeds het gevoel dat er meer aan de hand is.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:46:
[...]
Dat hoeft niet het geval te zijn.
Zoek eens wat op het web, redelijk veel mensen die hetzelfde hebben..

Verwijderd

Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 15:46:
[...]

OK :)

Ik ga eens kijken of ik NAV volledig kan verwijderen. Misschien wel met McAffee.
Tis een beetje een lap middel maar weg is weg zal ik maar zeggen.

Update:

Ik heb met de hand elk spoor van elke NAV versie die ik kon vinden verwijderd.

Dit heeft geholpen! :)

Dit artikel zou daarbij kunnen helpen:

In de instructies staat dat je de NAV 2004 directory moet verwijderen. Hierbij liep ik tegen het probleem op dat een aantal bestanden niet konden worden verwijderd omdat ze ingebruik waren.
Dit heb ik omzeild door op te starten in de veilige modus en ze daarna als nog te verwijderren.

Hierna werkte bij mij MS Installer weer normaal. :9
Pagina: 1