wie kan mij helpen ivm FreeBSD

Pagina: 1
Acties:

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
help, zojuist FreeBSD 4.1 geinstalleerd maar nu?
Inloggen als 'root' lukt, maar hoe dan verder? (windowmanager, startx ????)....

ik ben 'n newbie.

• franklin
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 06-08 16:28

franklin

denkt teveel...

kijk eens op www.freebsd.org of een mirror bij 'ports'... Daar staat vast wel uitgelegd hoe je ports kan installeren (wat buitengewoon eenvoudig is!)

en kijk op je fbsd doos eens in /usr/ports

Verwijderd

Tsemig... initiatief toon je wel om gelijk FreeBSD er op te gooien. Goede keus voor de ervaren gebruiker maar als je echt nieuw ben in dit wereldje zou ik als ik jouw was toch opteren voor Mandrake of Redhat ofso.

Verwijderd

Wat dacht je ervan om de documentatie eens te gaan lezen? En/of de "For newbies" link op de FreeBSD site eens te volgen?

• CTVirus
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 15-07 12:28

CTVirus

Dexterslab FAN

Ik ben eigemlijk ook begonnen met FreeBSD (zonder gui)

en na twee dagen was ik mijn eigen kernel al aan het compilen.

Er zij heel veel korte beginners tutorials, die je kan vinden via links op de site van freebsd en bsd magazine en altavista.

Ik adviseer je om zoveel mogelijk tutorials uitteprinten en naast je komputer leggen!!

(ik print altijd vier pagina's op een bladzijde en dubbelzijdig, lekker economisch (en anders heb je niks aan een printer die zulke hoge resoluties aankan!))

Dan kan je al prima met de shell werken, ik zou dan later met de gui beginnen, tenminste ik raak van die dingen altijd zo in de war :? :+ ,dat ik dat wel in windows doe.

• emoticon
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 20-01-2023
Een van de beste freeBSD sites IMHO is http://www.freebsddiary.org/

Duidelijke tutorials, niet te lang en hele concrete voorbeelden. Een must read.

• BonBon
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-06-2010
bedankt voor de reacties.

ik heb al 'gestoeid' met Mandrake, SuSE en RedHat, en ik wilde weleens BSD proberen...
Gewoon uit nieuwsgierigheid.

:)

Verwijderd

op je cdrom staat in de directory /book een bestand book.txt. Lees die eerst eens voor een groot deel door. Heb ik ook gedaan en dat scheelt een berg moeite

• Freggel_United
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 01-07-2025
Je kunt inloggen... das al heel wat :)
als je /stand/sysinstall draait kun je altijd nog meer packages installeren en ook je X11 (XFree86) Server installeren enzo... ps. FreeBSD is ff nadenken, ik ben er ook pas net mee begonnen, maar ik heb een hoop kennissen en vrienden die wat meer ervaring hebben... Als je iets moet weten... misschien weet ik (of hun) het wel :) suc6

By each crime and every kindness, we birth our future

Verwijderd

als je x wil starten kun je met xf86config je systeem structuur instellen is dit te moeilijk kunje met /stand/sysinstall door de menu heen bladeren en de grafische configuratie selecteren en alles instellen.

--------------------------------------------

Patience is everyting you need

Verwijderd

Als je een newbie bent,betekent dat dat je veel moet gaan lezen i.p.v. iedereen vragen stellen.

Jasper
Pagina: 1