Ik heb een serieus koel probleem.
allereerst zal ik mijn setup weergeven:
Antec 1040 kast (400W voeding)
MSI k7n2-delta moederbord (laatste bios updat)
AMD XP 2500+ @ 3200+
(stepping van de processor = AXDA 2500DK V4D K0211 67270166 AQXFA 0334 MPMW)
2 x 512 MB DDR pc 3200 (dual channel)
2 HD's à 80 gig
POV GF4 TI 4200 - 128 MB DVI
cooling:
voorin 2 intakes laag
achterin 2 outtakes hoog
processor koeler Coolermaster Jet 7
hier wat foto's

dit is de meest lage intake aan de voorkant

deze intake zit iets hoger en blaast tussen de 2 hd's door zodat deze ook gekoeld worden. de lucht er tussen door wordt de kast in geblazen.

de jet 7 met aan de linkerkant, die twee paarse dingen, daar zitten twee outtake fannetjes in

deze Jet 7 heb ik zojuist geïnstalleerd nadat ik het beu was met mijn vorige koeler, de zalman 6000 AlCu. Als ik de fsb naar 200 had gezet en ik zette de vcore naar 1.725 V dan vloog de pc bij het minste of geringste programma op een reboot. erg vervelend. deze problemen zijn mij pas opgevallen na de eerste bios flash. toen ik die zalman net had gekocht had ik een cpu temp van rond de 35. (op xp2500+) overclocked naar 3200+ was dat rond de 39.
nu met die jet 7 is de temp overclocked non stressed zo rond de 46 graden en stressed 52. en dat is gek van het koelblok van deze straalmotor is helemaal niet heet.
alleen deze twee dingen onder de cpu cooler zijn warm/heet:

links de stroomverdeler ? is echt goed heet, rechts de northbridge is warm, niet bijzonder heet.
weet iemand een oplossing of een verbetering ? want met deze temperaturen, op het moment van schrijven - verder geen zware progs aan - 45 graden celcius, zijn natuurlijk veel te hoog. graag reacties.
edit 2 :

zie hier het temperatuur als ik NIETS doe
allereerst zal ik mijn setup weergeven:
Antec 1040 kast (400W voeding)
MSI k7n2-delta moederbord (laatste bios updat)
AMD XP 2500+ @ 3200+
(stepping van de processor = AXDA 2500DK V4D K0211 67270166 AQXFA 0334 MPMW)
2 x 512 MB DDR pc 3200 (dual channel)
2 HD's à 80 gig
POV GF4 TI 4200 - 128 MB DVI
cooling:
voorin 2 intakes laag
achterin 2 outtakes hoog
processor koeler Coolermaster Jet 7
hier wat foto's

dit is de meest lage intake aan de voorkant

deze intake zit iets hoger en blaast tussen de 2 hd's door zodat deze ook gekoeld worden. de lucht er tussen door wordt de kast in geblazen.

de jet 7 met aan de linkerkant, die twee paarse dingen, daar zitten twee outtake fannetjes in

deze Jet 7 heb ik zojuist geïnstalleerd nadat ik het beu was met mijn vorige koeler, de zalman 6000 AlCu. Als ik de fsb naar 200 had gezet en ik zette de vcore naar 1.725 V dan vloog de pc bij het minste of geringste programma op een reboot. erg vervelend. deze problemen zijn mij pas opgevallen na de eerste bios flash. toen ik die zalman net had gekocht had ik een cpu temp van rond de 35. (op xp2500+) overclocked naar 3200+ was dat rond de 39.
nu met die jet 7 is de temp overclocked non stressed zo rond de 46 graden en stressed 52. en dat is gek van het koelblok van deze straalmotor is helemaal niet heet.
alleen deze twee dingen onder de cpu cooler zijn warm/heet:

links de stroomverdeler ? is echt goed heet, rechts de northbridge is warm, niet bijzonder heet.
weet iemand een oplossing of een verbetering ? want met deze temperaturen, op het moment van schrijven - verder geen zware progs aan - 45 graden celcius, zijn natuurlijk veel te hoog. graag reacties.
edit 2 :
zie hier het temperatuur als ik NIETS doe
[ Voor 7% gewijzigd door jeehaa op 30-01-2004 17:01 . Reden: kleine aanpassing ]