LuNaTiC schreef op 30 januari 2004 @ 16:51:
dan vraag je jezelf af of het zin heeft de discussie te kicken; daarmee maak je een afweging: is het topic relevant genoeg waarover ik het wil hebben, heb ik daadwerkelijk genoeg materiaal waarmee ik de discussie op een zinvolle wijze omhoog kan kicken zodat men zich niet irriteert aan de kick.
wat ik wil zeggen: het hangt vaak nogal af van het soort topic, en de kick. Een echte vuistregel is er niet, maar ik zou iig zeggen: er is niets mis mee als je een topic wil kicken, maar kijk iig of dat topic zelf ook een beetje zinvol er uit ziet (dus niet vol met nutteloze oneliners bijv, maar als er veel info in staat kan het best nuttig zijn om er verder mee te gaan). En natuurlijk of je eigen kick dan wel genoeg zinvol is zodat je geen irritante replies krijgt zoals 'kijk eens naar de datum'.
Er wordt heel vaak geroepen op het GoT dat mensen eerst zelf zaken moeten
uitzoeken, hetzij via google of gewoon zoeken op het forum. Vaak wordt er ook
verwezen naar andere draadjes. Een goed voorbeeld hiervan is
Marsfoto's fake?
waarbij verwezen wordt naar
Doe mee met de hype: Mars!
Zeker ook naar aanleiding van dit topic heb ik voor de winterfoto's topic even goed
moeten nadenken of ik dat topic wel wou starten. Heb dus toch maar besloten, mbv de Faq, een nieuw topic te openen, die aan de voorwaarden voldeed van
het betreffend subforum.
Soms is er gewoon een scheidingslijn tussen mensen, die als forumleden hier komen,
en de moderators anderszijds. En zeker vanwege het feit dat er door veel mensen
gelijk wordt geroepen "zie die datum nou man" of "beetje oud niet?", ben je niet
zo snel geneigd een oude draad omhoog te schoppen.
Zou het niet mogelijkerwijs verstandig zijn om oude draadjes die geen actuele
informatie meer leveren, dode links bevatten, geen plaatjes (foto's) meer tonen
om deze gewoon in z'n geheel te sluiten?