Welke keuze te nemen?

Pagina: 1
Acties:
  • 102 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 01:24
Stel, je hebt een leuk onderwerp gevonden waarover je wil discusseren :

Je gaat met de search aan de gang en je vindt een aantal topics over jouw onderwerp, alleen de laatste reactie is een half jaar geleden geplaatst.

Wat doe je dan ?

1. Reageren in dat topic
2. Een nieuw topic openen ?

Dit even naar aanleiding van het Winterfoto's topic

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Sherlock
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 09:55

Sherlock

No Shit

Je mailt de vraag even naar een modje van het sub-forum :)

And if you don't expect too much from me, you might not be let down.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• LuNaTiC
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

LuNaTiC

Olijke schavuit

dan vraag je jezelf af of het zin heeft de discussie te kicken; daarmee maak je een afweging: is het topic relevant genoeg waarover ik het wil hebben, heb ik daadwerkelijk genoeg materiaal waarmee ik de discussie op een zinvolle wijze omhoog kan kicken zodat men zich niet irriteert aan de kick.

wat ik wil zeggen: het hangt vaak nogal af van het soort topic, en de kick. Een echte vuistregel is er niet, maar ik zou iig zeggen: er is niets mis mee als je een topic wil kicken, maar kijk iig of dat topic zelf ook een beetje zinvol er uit ziet (dus niet vol met nutteloze oneliners bijv, maar als er veel info in staat kan het best nuttig zijn om er verder mee te gaan). En natuurlijk of je eigen kick dan wel genoeg zinvol is zodat je geen irritante replies krijgt zoals 'kijk eens naar de datum'.

[ Voor 47% gewijzigd door LuNaTiC op 30-01-2004 16:52 ]

My own opinion is enough for me, and I claim the right to have it defended against any consensus, any majority, anywhere, any place, any time. And anyone who disagrees with this can pick a number, get in line, and kiss my ass. - Christopher Hitchens

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

ik denk dat die reactie voornamelijk was omdat je het zelf zo expliciet vermeldde.
mensen die zich een eerder topic nog herinneren willen dan misschien aangeven dat dat er wel was, als een soort van handige referentie, verder zie ik er geen 'beschuldiging' in, alsof je iets fout zou hebben gedaan.

In de keuze om een nieuw topic op te starten, zie ik zelf geen direkt probleem. Zelfs al had je het andere topic gevonden, is het volgens mij gerechtvaardigd om te kiezen toch een nieuw topic op te starten, fris te beginnen.

in het vorige topic stonden al aardig wat foto's die in de tussentijd offline gehaald zijn en dat kan ook ergernis opleveren.
Verder kan het altijd zin hebben om, als je vooraf dit soort vragen hebt, de mods van het forum te contacteren, zij kunnen je advies geven.

Ik vind het zelf wel een voordeel hebben om het foto-forum niet te laten verzanden in al teveel 'verzamel-topics' maar juist ook meer verschil te laten tussen topics, als een bepaald topic verlopen is, kan het best blijven rusten op de diepe bodem van het forum en hoeft niet verstoord te worden.

een nieuw topic kan weer fris beginnen, en niet leiden onder het idee 'dat alles al een keertje besproken is'

[ Voor 63% gewijzigd door RM-rf op 30-01-2004 16:56 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mike Jarod
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Ik had een tijd geleden een zelfde vraag: Oude topics kicken

Komt er op neer dat als je een nuttige aanvulling op het topic hebt, het mag.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 11-06 08:13

Remy

I usually get 100% accuracy

In het geval van het Wintertopic is het wat mij betreft prima: Het andere topic is niet alleen alweer 2 maanden oud en weggezakt, de topicstart van het oudere topic kwam ook niet al te inspirerend/uitnodigend over om winterfoto's te gaan posten, wat met het nieuwe Wintertopic wèl het geval is, aangezien daar foto's in de topicstart staan. Het is dus eigenlijk per topic afhankelijk of het gekickt kan worden of niet, gezien de leeftijd, startpost, en wat je te melden hebt. Zoals ik zei: Een nieuw Wintertopic is geen probleem, men kan nu in dat nieuwe topic foto's posten, niks aan de hand :)

LinkedIn
Instagram

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
Bedankt voor de nuttige info. :)

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Palomar
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Ik vind eigenlijk dat veel oude topics vaak onterecht worden gesloten, en dan vaak echt alleen omdat ie oud is. Wat meestal een dooddoener is, is niet de kick zelf, maar al die mensen die meteen gaan blèren over het 'oude' topic en waardoor het topic eigenlijk al verpest is. Dat vind ik nog veel ergerlijker.

Ik vind het nl. soms wel interessant om met een oud topic verder te gaan :) En uiteindelijk zakt ie toch wel weer naar beneden.

Een recent voorbeeld is dit topic: Hoeveel referrals heeft U? *oud topic* . Is idd oud, maar puur gekickt door iemand omdat ie geinteresseerd was hoe de stand van zaken nu is (3,5 jaar later). Kon nog best wel wat leuks uit komen, maar hij wordt gesloten omdat 'de policy is veranderd' oid. Beetje jammer.

[ Voor 100% gewijzigd door Palomar op 31-01-2004 23:00 . Reden: ff anders geformuleerd ;) ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blizt
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-09 13:11

blizt

Wannabe-geek

Ik snap wel wat mensen er ergelijk aan vinden, als het gaat om computerproblemen:
het probleem is allang opgelost & nu staat 't topic gelijk weer bovenaan... er komen dan gelijk weer meer mensen die denken dat het een "nieuw" topic is en vragen gaan stellen aan de topicstarter, bv.: "Kijk eens wat er gebeurt als je die 2MB-geheugenlat er uit laat."... Zonder er over na te denken, dat de topicstarter inmiddels een PIV met Hypertreading heeft.

United we stand, and divided we fall

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Snowwie
LuNaTiC schreef op 30 januari 2004 @ 16:51:
dan vraag je jezelf af of het zin heeft de discussie te kicken; daarmee maak je een afweging: is het topic relevant genoeg waarover ik het wil hebben, heb ik daadwerkelijk genoeg materiaal waarmee ik de discussie op een zinvolle wijze omhoog kan kicken zodat men zich niet irriteert aan de kick.

wat ik wil zeggen: het hangt vaak nogal af van het soort topic, en de kick. Een echte vuistregel is er niet, maar ik zou iig zeggen: er is niets mis mee als je een topic wil kicken, maar kijk iig of dat topic zelf ook een beetje zinvol er uit ziet (dus niet vol met nutteloze oneliners bijv, maar als er veel info in staat kan het best nuttig zijn om er verder mee te gaan). En natuurlijk of je eigen kick dan wel genoeg zinvol is zodat je geen irritante replies krijgt zoals 'kijk eens naar de datum'.
Er wordt heel vaak geroepen op het GoT dat mensen eerst zelf zaken moeten
uitzoeken, hetzij via google of gewoon zoeken op het forum. Vaak wordt er ook
verwezen naar andere draadjes. Een goed voorbeeld hiervan is Marsfoto's fake?
waarbij verwezen wordt naar Doe mee met de hype: Mars!
Zeker ook naar aanleiding van dit topic heb ik voor de winterfoto's topic even goed
moeten nadenken of ik dat topic wel wou starten. Heb dus toch maar besloten, mbv de Faq, een nieuw topic te openen, die aan de voorwaarden voldeed van
het betreffend subforum.

Soms is er gewoon een scheidingslijn tussen mensen, die als forumleden hier komen,
en de moderators anderszijds. En zeker vanwege het feit dat er door veel mensen
gelijk wordt geroepen "zie die datum nou man" of "beetje oud niet?", ben je niet
zo snel geneigd een oude draad omhoog te schoppen.

Zou het niet mogelijkerwijs verstandig zijn om oude draadjes die geen actuele
informatie meer leveren, dode links bevatten, geen plaatjes (foto's) meer tonen
om deze gewoon in z'n geheel te sluiten?

Mijn YouTube Channel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• blaataaps
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
Snowwie schreef op 31 januari 2004 @ 23:45:
Zou het niet mogelijkerwijs verstandig zijn om oude draadjes die geen actuele
informatie meer leveren, dode links bevatten, geen plaatjes (foto's) meer tonen
om deze gewoon in z'n geheel te sluiten?
Of het verstandig is, is ook nog maar de vraag, maar practisch is het zeker niet. Als ik het goed begrijp wil je topics die niet meer gekicked moeten worden allemaal sluiten, daar kleven een aantal problemen aan. Wie bepaalt er welke topics dan dichtmoeten, en na hoeveel tijd? Ik denk namelijk niet dat veel moderators daar op zitten te wachten, zo'n lading extra werk. Ook is het lang niet van elk topic te zeggen of er in de toekomst nog nuttige bijdragen kunnen komen of niet. De manier waarop het nu gaat voldoet volgens mij wel redelijk wat dat betreft, deze discussie is als ik me niet vergis al eens eerder gevoerd, en telkens kwam er uit dat het ondoenbaar en onwenselijk is op die manier massaal te sluiten dacht ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:30

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

Palomar schreef op 31 januari 2004 @ 22:50:

Een recent voorbeeld is dit topic: Hoeveel referrals heeft U? *oud topic* . Is idd oud, maar puur gekickt door iemand omdat ie geinteresseerd was hoe de stand van zaken nu is (3,5 jaar later). Kon nog best wel wat leuks uit komen, maar hij wordt gesloten omdat 'de policy is veranderd' oid. Beetje jammer.
eigenlijk vind ik dat je daar wel een punt hebt,
Het is wel zo dat dat een verdomd oud topic is, volgens mij nog uit de UBB-tijd en er staat dus allemaal HTML-code tussen, die de voorgaande posts slecht leesbaar maakt.
Tevens is het zo dat an sich qua topic-onderwerp niet meer is toegestaan, zulke opsomtopics te openen.

maar na de *kick* zie je juist een ander soort topic ontstaan, waarin mensen terugkijken op hoe dat toen verliep.
Ik zie ook zeker geen echt 'slechte' reacties, eerder goede, informatieve reacties van mensen die vertellen hoe dat toen verliep, en in die zin zie ik ook niet echt een reden dat dat topic dicht zou hebben gemoeten (tenzij de mod daar al een 'opschoonactie' gehouden heeft)

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Korakal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 17-09 08:10

Korakal

Up up up!

Dat topic over referrals heb ik gesloten, daarop nog even mijn reactie hier.

Op het moment dat ik dat topic zag vond ik eigenlijk het topic an sich niet meer in Internet & Telefonie passen, om de redenen die ik aangaf in de sluitmessage; het is van origine een opsomtopic, dat niet meer binnen de huidige policy te handhaven is.

Aan de andere kant vind ik nu achteraf ook wel iets in de opvatting zitten van een 'deja vu' naar de situatie van toen tot nu. Gevoelsmatig zou ik echter die reacties ook niet in Internet & Telefonie verwachten, maar meer in de Huiskamer (ofwel als reacties op een oud topic, danwel als een nieuw topic). Klinkt misschien als een afschuivertje naar een soort 'afvalbak', maar zo zie ik het vooral niet. Ik ben eerder 'huiverig' (misschien een groot woord, maar zie het als in die richting) voor te veel offtopic reacties voor een techforum topic; iets wat minder 'erg' is in een losser forum als de Huiskamer.

Verder ben ik over het algemeen sowieso erg voorzichtig met oude topics; het valt me té vaak op dat mensen het niet in de gaten hebben dat het een oud topic is (wanneer er toch een ouder topic gekickt wordt) en er gewoon op de oude posts gereageerd wordt. Irritatie van andere users is dan toch weer vaak het gevolg.

Bovenstaand voorbeeld is overigens wel een topic wat (achteraf gezien) op het randje hangt (wat mij betreft dan, als mening) van iets wat nog zou toegelaten kunnen worden als oud topic te kicken. Maar over het algemeen ben ik méér voorstander van een nieuw topic.
Pagina: 1