Toon posts:

[Linux] VPN over lan sneller snelheid

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is me gelukt om een VPN-verbinding tussen mijn Debian bak en mijn Windows XP computer op te zetten.

Na veel ge-eikel omdat het niet wou heb ik ergens gevonden dat in de kernel de 'ppp async' voor modems en 'ppp sync' voor breedband aan moet of als module. Eerst allebei maar aan om te kijken of het werkt, en het werkte opeens!! Maar helaas wel heeeeeel traag. In mijn logbestanden vond ik dat het 115k2 was. Toen heb ik async weer uit gezet. Toen kreeg ik echter geen connectie meer. In syslog krijg ik dan weer de melding:
code:
1
2
 pppd[510]: Couldn't set tty to PPP discipline: Invalid argument
 pppd[510]: Exit

Wie kan mij vertellen hoe ik een snellere VPN-verbinding kan opzetten of tenminste die pppd kan versnellen? Het is zo namelijk wel erg traag!!

- PPPOE zit trouwens ook al in de kernel, ik weet niet of dat ook nog zin heeft.
- Misschien moet ik wel een andere client gebruiken dan de standaard win XP VPN optie??

• _JGC_
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 23:35
Als je sneller wilt dan 115200bps, zal je aan ipsec moeten, en niet om pppd heen moeten hacken met een pptp oplossing.
ppp is gemaakt voor inbelverbindingen, en dat is ook terug te vinden in de snelheid ervan.

Een goede ipsec implementatie is FreeS/WAN, is genoeg documentatie over te vinden, hetzij wat onduidelijk. Helaas werkt het niet zo lekker met NAT als pptp dat doet, dus je zult een keuze moeten maken.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

ppp kan prima met hogere snelheid om gaan hoor. Op mijn werk gaan we tot 34 MB met ppp. Dus dat is onzin

Verwijderd

Topicstarter
En hoe doen ze dat dan op je werk? Hebben ze daar een speciale versie van pppd of pptpd of zo? Vertel!! (En maken ze daar ook gebruik van Linux-servers? Of zijn dat andere bakken?)

• igmar
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 31-01 23:50

igmar

ISO20022

_JGC_ schreef op 31 januari 2004 @ 10:59:
Helaas werkt het niet zo lekker met NAT als pptp dat doet, dus je zult een keuze moeten maken.
Werkt prima met NAT, in ieder geval met de NAT-T patches.

• TrailBlazer
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-02 09:48

TrailBlazer

Karnemelk FTW

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 18:57:
En hoe doen ze dat dan op je werk? Hebben ze daar een speciale versie van pppd of pptpd of zo? Vertel!! (En maken ze daar ook gebruik van Linux-servers? Of zijn dat andere bakken?)
cisco 10000/cisco 7204 ik dacht datje het had over ppp en niet pppd.
Maar ook cisco lijken hgebruik te maken van een unix TCP stack
Pagina: 1