Hoi allemaal,
Ik heb van iemand een pentium 266 overgenomen voor een paar gebrande dvdtjes (teruggaan is dus geen optie). Om precies te zijn is het een Dell dimension XPS 266. Van *DEZE* website heb ik vernomen dat er een Intel® AL440LX Motherboard in zit.
Bij deze pc zat geen geheugen en een 4 mb videokaart.
Na ergens 2 reepjes Sdram vandaan te hebben getrokken heb ik geprobeerd de pc op te starten. Alles loopt ik krijg alleen geen beeld.
1. Videokaart vervangen (voor 100% werkende AGP en PCI videokaart).
Dit heeft niet het gewenste effect gehad. Nog steeds geen beeld.
2. Geheugen er allemaal uitgehaald
MOBO gaat piepen. Dus deze is dan niet kapot denk ik. Geheugen er weer in... dan hoor ik niets meer. Kan ik daar uit concluderen dat het geheugen ook goed is?
3. Processor kapot?
Hoe check ik dat!?
- Als ik zonder videokaart opstart dan hoor ik overigens niets (piepjes).
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of hoe ik kan conroleren wat er mis mee is!
Of heb ik eventuele jumpers/instellingen verkeerd? Zie o.a. de links hierboven!
Ik heb de batterij van het MOBO al los gehad ... om de bios instellingen te wissen!
Ik heb van iemand een pentium 266 overgenomen voor een paar gebrande dvdtjes (teruggaan is dus geen optie). Om precies te zijn is het een Dell dimension XPS 266. Van *DEZE* website heb ik vernomen dat er een Intel® AL440LX Motherboard in zit.
Bij deze pc zat geen geheugen en een 4 mb videokaart.
Na ergens 2 reepjes Sdram vandaan te hebben getrokken heb ik geprobeerd de pc op te starten. Alles loopt ik krijg alleen geen beeld.
1. Videokaart vervangen (voor 100% werkende AGP en PCI videokaart).
Dit heeft niet het gewenste effect gehad. Nog steeds geen beeld.
2. Geheugen er allemaal uitgehaald
MOBO gaat piepen. Dus deze is dan niet kapot denk ik. Geheugen er weer in... dan hoor ik niets meer. Kan ik daar uit concluderen dat het geheugen ook goed is?
3. Processor kapot?
Hoe check ik dat!?
- Als ik zonder videokaart opstart dan hoor ik overigens niets (piepjes).
Weet iemand waar dit aan kan liggen? Of hoe ik kan conroleren wat er mis mee is!
Of heb ik eventuele jumpers/instellingen verkeerd? Zie o.a. de links hierboven!
Ik heb de batterij van het MOBO al los gehad ... om de bios instellingen te wissen!
Apple en Joppiesaus all the way