[JPEG&GIF] Afbeelding omzetten zonder kwaliteitsverlies

Pagina: 1
Acties:

• Bajo
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 22:45
Ik zit met iemand uit te vissen hoe je een *.jpg grafisch bestandje omzet in een *.gif zonder kwaliteitsverlies die duidelijk zichtbaar is.

Url: http://home.cogeco.ca/~storage_facility/test.htm

We gebruiken hier alleen Macromedia's Fireworks MX 2004 optie optimize, beide zijn we veel gebruikers van het programma, maar we zijn nog niet tot een goed resultaat gekomen.

Wij weten dat een *.jpg 16,7 miljoen kleuren kan gebruiken en *.gif 256 kleuren(216 eigenlijk zoals de meeste al weten)

Misschien dat Photoshop mensen het beter kunnen.
Wij gebruiken PS nooit, maar zouden toch graag als iemand met een goed resultaat komt, wat uitleg geeft hoe hij/zij dat voor elkaar heeft gekregen.

De manieren vinden wij belangerijker dan de resultaten.

ps: Het uiteindelijke doel is om het resultaat te gebruiken voor een webpage.

"Peace cannot be kept by force. It can only be achieved by understanding."

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

het ligt een beetje aan de instellingen, je kunt het aantal te gebruiken kleuren vaststellen, en aan de dithering, of er patronen mogen ontstaan bij kleurovergangen (beide Imageready instellingen)
Afbeeldingslocatie: http://judi.kw.nl/uploads/test.gif

de grootte van het bestand wordt wel erg veel groter, in vergelijk met de jpeg.
ik heb de standaard diffusion dither toegepast, storingsditker is idd net wat mooier, maar maakt het bestand direkt 150% groter in filesize

verder zijn juist door de bestandsstructuur verloopjes nooit erg optimaal met gif, en zou het een goede overweging zijn om het design erop aan te passen en te kiezen voor geen, kleinere of anders toegepaste verlopen

[ Voor 38% gewijzigd door RM-rf op 30-01-2004 16:45 ]

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• dominic
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

256 kleuren, pattern dither.. Wie kleurverlies ziet mag het zeggen

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/got/pattern.gif

36 kleuren, pattern dither, het absolute minimum.. (17kb)..

Afbeeldingslocatie: http://www.xs4all.nl/~boutd/got/patternlow.gif

[ Voor 35% gewijzigd door dominic op 30-01-2004 16:46 ]

Download my music on SoundCloud

• CrashOne
  • Niet online

CrashOne

oOoOoOoOoOoOoOoOoOo

Voor dit soort plaatjes als hierboven leent png zich het best, misschien een optie?

edit:

Klik nu pas op de link, zie hem erbij staan :P

[ Voor 29% gewijzigd door CrashOne op 30-01-2004 16:45 ]

Huur mij in als freelance SEO consultant!

• BasieP
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 19-10-2025
helaas worden de hoekjes met png niet doorzichtig in internet explorer (en das IE's fout)

This message was sent on 100% recyclable electrons.

• Bajo
Julle doen wel alsof het enorm simpel is :)

Beide zie ik al 2 perfecte resultaten wat wij in een week niet voor elkaar kregen.
Dus dithering is de clue, probeer op dit moment zelf met FW's die dithering oplopend aan te passen, maar creeer steeds cirkels.

Mag ik jullie resultaten hebben om ervan te leren ?

• Bajo
[quote]Bajo schreef op 30 januari 2004 @ 16:49:
excusesquote]

[ Voor 62% gewijzigd door Bajo op 30-01-2004 16:51 . Reden: foutje ]

• disjfa
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 12-05 15:11

disjfa

be

Bajo schreef op 30 januari 2004 @ 16:49:
je kan het zelfs nu zelf doen zodat jij t de volgende keer binnen 2 sec kan doen :)

disjfa - disj·fa (meneer)
disjfa.nl

• Bajo
disjfa schreef op 30 januari 2004 @ 16:50:
[...]

je kan het zelfs nu zelf doen zodat jij t de volgende keer binnen 2 sec kan doen :)
Flink oefenen :)
Ik wil dit idd beter onder de knie krijgen.
Bedankt voor jullie hulp!

• dominic
  • Laatst online: 08-02 14:55

dominic

will code for food

Bajo schreef op 30 januari 2004 @ 16:49:
Julle doen wel alsof het enorm simpel is :)

Beide zie ik al 2 perfecte resultaten wat wij in een week niet voor elkaar kregen.
Dus dithering is de clue, probeer op dit moment zelf met FW's die dithering oplopend aan te passen, maar creeer steeds cirkels.

De mijne mag je houden hoor, netjes gemaakt met een legale versie van Photoshop, weinig mensen in dit topic kunnen dat ook zeggen denk ik ;)

Download my music on SoundCloud

• Johnny
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 27-05 16:10

Johnny

ondergewaardeerde internetguru

BasieP schreef op 30 januari 2004 @ 16:46:
helaas worden de hoekjes met png niet doorzichtig in internet explorer (en das IE's fout)
Echt wel hoor.

MSIE ondersteunt standaard geen gedeeltelijke transparantie. Een enkele transparante kleur, net als met GIF is geen probleem. Gedeeltelijke transparantie kan ook in MSIE in PNG's gebruiken door iets te doen met een ActiveX object.

Aan de inhoud van de bovenstaande tekst kunnen geen rechten worden ontleend, tenzij dit expliciet in dit bericht is verwoord.

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 08:51

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

dominic schreef op 30 januari 2004 @ 16:55:

De mijne mag je houden hoor, netjes gemaakt met een legale versie van Photoshop, weinig mensen in dit topic kunnen dat ook zeggen denk ik ;)
Foei ;)
wat denk je wel van me, dit is vanuit een compleet legale photoshop 7 gemaakt, Adobe Design Collection
thuis heb ik zelfs drie legale photoshops liggen (die 6 floppies met photoshop 2.5.1, die is zelfs op de warez-boards lastig te verkrijgen)

overigens heb ik zelfs hier een legale fireworks, kwam mee met zo'n Macromedia pakket, iets van MX Studio. al negeer ik dat ding compleet nadat het me niet kon bekoren.

Deze lijkt erg op ImageReady, heeft een 'optimize' palet rechtsbovenaan het scherm en een preview scherm.
in het optimize palet kun je de instelling ingeven en op basis van de preview kijken of het na komt aan het resultaat dat je wil hebben.

volgens mij staat het palet in Fireworks standaard op webSnap, dat kun je beter op 'Adaptief' zetten.
verder is het aantal kleuren instellen gelijk, enkel is dithering hier kennelijk vertaald met 'Rastern' (ik heb een duitse versie), en kent verder geen instelling zoals diffusion, storiing of muster in IR

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

Pagina: 1