PC aansluiten via S/PDIF op Home cinema set (JVC TH-A9R)

Pagina: 1
Acties:
  • 628 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Shr3d
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Beste mensen,

Ik lees altijd veel topics e.d hier om vanalles uit te zoeken maar nu lukt het me echt niet. Ik kan er weinig over vinden dus ik denk, ik maak hier een hele mooie topic van :)

Mijn "probleem":

In de kamer staat een JVC TH-A9R met 5.1 Surround Sound. (specs op http://www.whatvideotv.co...stems/JVC/JVCTH-A9R.shtml onderaan)

Ik heb een gloednieuwe pc met onboard s/pdif out port i/o. (specs op http://www.asus.com/products/mb/socketa/a7v8x-x/overview.htm)

De Sockets van mijn DVD speler zijn:
One stereo phono audio in; one composite video out; S-video out; Scart socket; AM/FM antenna inputs; headphone socket

Ik heb heel weinig tijd om het helemaal zelf uit te gaan zoeken dus post ik mijn vraag: Hoe krijg ik mijn pc fatsoenlijk aangesloten op mijn dvd speler om zo flink geluid te kunnen produceren? (Zaterdag feest dus je begrijpt de need of sound wel :p)

Moet ik gebruik maken van de S/PDIF port of hoe moet ik het aanpakken? (ik heb trouwens een gele port + kabel ervoor)

Mijn sound zit onboard dus verder niets extra's.

Alvast hartelijk bedankt! :9~

Tim

Verwijderd

ik maak hieruit op dat je geen digitale ingang hebt op je dvd speler dus volgens mij kun je dan geen spdif aansluiten, dus ik zou gewoon via de line out van je onboard sound de dvd speler aansluiten->line out pc naar stereo phono in van je dvdspeler.

• Ares
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 08-11-2024
Wat ik uit die link die je geeft opmaak is dat je DVD speler geen digitale ingang heeft, aan de spdif uitgang van je pc heb je dus niks. Wat je nodig hebt is een kabeltje van tulp naar minijackplug (zelfde stekkertje als aan je pc-speakers). Die gaat dan in je pc waar anders je speakers aanhangen, de tulp gaat in de DVD speler (ik neem aan dat dit een tulpaansluiting is: One stereo phono audio in), en dan zou het moeten werken...

Die spdif gebruik je als je 5.1 geluid vanaf je pc naar bv een receiver met digitale ingang wilt sturen...

• Boss
  • Registratie: September 1999
  • Laatst online: 09:53

Boss

+1 Overgewaardeerd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:32:
ik maak hieruit op dat je geen digitale ingang hebt op je dvd speler dus volgens mij kun je dan geen spdif aansluiten, dus ik zou gewoon via de line out van je onboard sound de dvd speler aansluiten->line out pc naar stereo phono in van je dvdspeler.
Volgens mij gaat het zelfs helemaal niet lukken.
Phono in verwacht een ander (veel zwakker) signaal dan een normale line in. Als je dat dus aansluit loop je in het meest erge geval de kans dat je de ingang opblaast.

even je link bekeken: ik geloof ook niet dat er een andere manier is om de boel aan te sluiten. Je hebt gewoon pech gehad, dit gaat niet werken.

The process of preparing programs for a digital computer is especially attractive, not only because it can be economically and scientifically rewarding, but also because it is an aesthetic experience much like composing poetry or music.

Verwijderd

Heb net even in de handleiding van je Home Cinema Set gekeken (http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/tha_9_nl.pdf)

Je moet je pc via je line out (zo'n mic/koptelefoon aansluiting) met je dvd receiver verbinden. Dus kabeltje met aan de ene kant twee tulpjes en aan de andere kant een koptelefoon aansluiting. Hebben ze bij elke elektronica boer wel.

Je S/PDIF aansluiting kan je niet gebruiken omdat die het signaal digitaal (via Optische of Coaxiale kabel) naar je receiver wil sturen, maar er zit geen digitale ingang op je receiver. Dus echt 5.1 geluid zal je niet krijgen, alleen Dolby ProLogic.

• Shr3d
  • Niet online
Ok, met die dvd speler wordt het dus niets.

Ik heb nog een andere dvdspeler, een redelijk goedkope, specs daarvan te zien op http://www.kieskeurig.nl/...1/Marquant%20DVD%2028.htm

Kan ik hiermee iets verder komen misschien?

• Shr3d
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:53:
Heb net even in de handleiding van je Home Cinema Set gekeken (http://www.jvc.nl/files/instruction_manual/tha_9_nl.pdf)

Je moet je pc via je line out (zo'n mic/koptelefoon aansluiting) met je dvd receiver verbinden. Dus kabeltje met aan de ene kant twee tulpjes en aan de andere kant een koptelefoon aansluiting. Hebben ze bij elke elektronica boer wel.

Je S/PDIF aansluiting kan je niet gebruiken omdat die het signaal digitaal (via Optische of Coaxiale kabel) naar je receiver wil sturen, maar er zit geen digitale ingang op je receiver. Dus echt 5.1 geluid zal je niet krijgen, alleen Dolby ProLogic.
Dus een tulp - koptelefoon draad?
En de koptelefoon kant gaat in mijn pc, en de tulp in welke ingang van mijn dvd-speler?

Verwijderd

Je marquant dvd-speler heeft ook alleen maar digitale uitgangen, optisch en coax. Geen ingangen.

• Shr3d
  • Niet online
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 17:08:
Je marquant dvd-speler heeft ook alleen maar digitale uitgangen, optisch en coax. Geen ingangen.
Kwam ik zojuist achter ja.

Trouwens, als ik tulp - mic zou doen, blaas ik dan niet zoals iemand hierboven zei mijn mic-ingang op?

[ Voor 20% gewijzigd door Shr3d op 30-01-2004 17:20 ]

Verwijderd

grote kans van wel ja.

• Shr3d
  • Niet online
Geen zin om dalijk iets te slopen.

Kan ik niet de sub (waar alle boxjes op aangesloten zitten) aansluiten op mijn pc via een geluidskaart oid?

Verwijderd

vast wel, ik neem aan dat er op je sub een audio ingang zit dus gewoon kabeltje van line out van pc naar audio ingang van je sub
Pagina: 1