Toon posts:

[Ghost 2003] PC blijft hangen bij boot

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik wil norton ghost 2003 gebruiken voor een image terugzetten/maken. Nu heb ik via zo'n wizard de pc opnieuw laten opstarten en is er een soort boot dingetje aangemaakt genaamd pc-dos.. Daarin is het de bedoeling dat ghost de image gaat maken maar hij blijft daar elke keer hangen..
Nu moest ik dus me pc opnieuw installe omdat ik dat stukje er niet meer uitkreeg :?

Dus ik vraag me af hoe dit nu komt.. Hij zegt: Startin PC-DOS en dan krijg ik de keuze uit 2 dingen. 1: ghost starten en 2: windows starten.

naja geen van beide werkt want hij loopt toch vast..

Meer mensen met dit probleem of moet ik maar gewoon de diskette ghost versie gebruiken?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
Nu moest ik dus me pc opnieuw installe omdat ik dat stukje er niet meer uitkreeg
fixmbr en fixboot will do the trick denk ik :)

verder - vertoont de diskette versie hetzelfde probleem?

Verwijderd

Topicstarter
G33rt schreef op 30 januari 2004 @ 15:47:
[...]

fixmbr en fixboot will do the trick denk ik :)

verder - vertoont de diskette versie hetzelfde probleem?
Nou het fdisken van me mbr was geen probleem maar ik was toch aan een reinstall toe.. Via diskette, in mijn geval usb stick, dat ga ik zometeen proberen.. Ik was eerder nieuwsgierig of meer mensen hier een probleem mee hadden..

• dinkelover
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 20-02 13:41
Een flinke kick!

Maar hier dezelfde problemen. Alleen dan zonder branden van de cd/dvd. En ja, bij mij blijft ie niet alleen hangen via Windows, maar ook als ik via de bootdiskette opstart. Bij het aanmaken van de diskettes heb ik er niets extra opgezet. Toen ik dat wel deed kreeg ik veel meer foutmeldingen in de PC-Dos.

Opstarten geeft dan PC-Dos, vervolgens - mouse installed - en dan loading, oftewel ghost.exe. Dan komt dan blauw/grijze scherm en doet ie niets meer. Zandloper beweegt niet en is niet te bewegen. Rare is, net hele en enige HD geformatteerd, XP Home met SP2 eroverheen, enkele programmatjes. Doe ik dezelfde bootdiskette in twee andere pc's, load ghost.exe wel correct, oftewel een ghostfile kan daar worden aangemaakt, ook gedaan en gelukt.

Wat kan het zijn dat ie het bij de ene pc het wel doet en de andere niet??

Note: Overigens is dit op dezelfde pc als ik in een ander door mij gestart topic beschrijf, alleen heb ik de enige raad toen opgevolgd :).

pepernooot

Verwijderd

extreme kick, maar precies hetzelfde euvel. Weet wel waar het aanligt. Want met een IDE schijf start ghost bootflop meteen op, maar met een SATA schijf niet. En mijn SATA schijven worden gewoon meteen herkend zonder dat er drivers bij te pas komen (hoef bijvoorbeeld bij installeren van XP niet op F6 te rammen om drivers te installeren.

Ik heb een ASROCK K8NF4G-SATA2 moederbord. Moet ik drivers meeladen op de bootflop? Zo ja hoe doe ik dat.

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
spatje: Als je dit topic doorleest zou je een eind moeten komen.
Bootable unattended GHOST recovery DVD maken
En vergeet niet de laatste updates binnen te halen van Ghost 2003.

[ Voor 21% gewijzigd door pinojo123 op 09-01-2006 20:24 ]

• BlackDiamond007
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23-03-2023
hetzelfde probleem heb k hier ook.
zou dit misschien komen door het gebruik van sata?met mijn ide-schijven geen enkel probleem.
norton 2003 is up to date.

Asus A8N-E , Amd 3000@2.3Ghz, 1Gb kingston Dual channel pack,WD Raptor 74Gb/10k,WD 200Gb/7200 , Asus 6600Gt En-extreme

• pinojo123
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 17-02 17:17
Ja, het schijnt inderdaad aan de SATA controller te liggen.
Ik vond op dit forum een hoop info: http://www.digit-life.com/forum/0005/000061-6.html
Ik hoop dat SatCP hier eens een keer naar kijken wil.
Hij had het in de "Bootable unattended GHOST recovery DVD maken" zo perfect uitgelegd. _/-\o_
Zelf heb ik nog geen SATA maar dat zal niet lang meer duren. ;)
Pagina: 1