Toon posts:

Sapphire 9800 pro AIW

Pagina: 1
Acties:
  • 41 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
ok, ik heb laatst een vid kaart gekocht bij de vobis hier in assen . was een bulk versie van 209 euro ofzo een radeon kaart 9800 pro AIW zogezegd. Nu heb ik dus die stikker gechecked enzo en daar staat keurig netjes op Ati Radeon 9800 Pro AIW. ik heb er een Sapphire cd bij gekregen. maar nu heb ik dus de Ati detector er over heen gestuurd en die detecteerd een 9800 SE AIW. verder nog Aqua mark geeft maar 18k punten ongeveer, en gewone lui met een pro halen iets van 40k.

Nu wou em ik dus overclocken maar ik ben hier dus een totale noob op :)
nu heb ik de search funcite gebruikt en een aantal topics gevonden maar daar wordt ik dus niet veel wijzer van jammer genoeg.

zouden jullie mij hier mee kunnen helpen.

ik neem aan dat ik dus een Sapphire Ati Radeon 9800 SE AIW heb en geen pro maar wel met 128 mb ddr. waar kan ik deze het beste naar overclocken en welke instellingen. verder wat voor nieuwe cooling kan ik er dan het beste opzetten. en moet dit aan bijde kanten van de kaart gebeuren.

Khoop dat jullie mij kunnen helpen :)

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 11:25

makje

Professioneel prutser

Je kunt hem proberen te modden naar een gewone 9800Pro: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 3[/rml]

En als je een beginner bent op het gebied van overklokken dan kun je het best ook nog maar even het DOC FAQ bekijken :)

9800x3d

Verwijderd

Zou je niet beter terug gaan en zeggen dat het geen pro is, terwijl dat wel aangegeven stond? Ze zouden je dan eigenlijk een pro mee moeten geven volgens de "wet".

• olof
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 11:11
Lees de 9800Se topic's er maar eens op na.

Cooling kun je daar ook wel vinden, maar mijn zalman ZM80C-HP met fan bevalt me erg goed.
Geheugen is ook wel aan te raden, maar daar heb ik zelf nog niet iets moois voor gevonden.

Verwijderd

Ga daar onmiddelijk mee terug naar de winkel. Dat is gewoon een vorm van oplichting.

Ze zijn verplicht jou een pro te leveren als dat op de factuur staat. Die prijs is overigens best goed voor een se, maar ze moeten jou gewoon een pro geven. Die se heeft maar de helft van de pipelines van een pro.

Ik heb net zelf ook een se aangeschaft voor ongeveer die prijs. Overigens koten pro AIW's ongeveer 400 Euri als ik het goed heb.

Verwijderd

Topicstarter
er zit btw geen sticker op van Sapphire. en ik snap het overclocken wel alleen het probleem zit em in welke waarden ik moet aan houden bij mijn kaart. zou vanaaf wel evve een foto maken. en welke type ik dat het beste kan doen Volt mod ofzo of bios hack of gewoon soft modden met Omega drivers. en zoverre ik dat topic nu al 3 keer doorgelezen heb enne het er nou niet echt makkelijk op wordt voor mij, vallen die mods daar toch alleen voor de SE kaarten daar beschreven of begrijp ik dat nu verkeert. en btw ik was er al mee terug gegaan en zelfs de resultaten laten zien van ati detector en ze blijven stug volhouden dat het een pro is en kwa prijsverhouding maakt het me nou eigenlijk ook niet veel meer uit. ik mod em wel zo gezegd. alleen hoe :D

[ Voor 20% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:02 ]

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:59:
er zit btw geen sticker op van Sapphire. en ik snap het overclocken wel alleen het probleem zit em in welke waarden ik moet aan houden bij mijn kaart. zou vanaaf wel evve een foto maken. en welke type ik dat het beste kan doen Volt mod ofzo of bios hack of gewoon soft modden met Omega drivers. en zoverre ik dat topic nu al 3 keer doorgelezen heb enne het er nou niet echt makkelijk op wordt voor mij, vallen die mods daar toch alleen voor de SE kaarten daar beschreven of begrijp ik dat nu verkeert.
Ook voor nOOb's op SE gebeid goed te doen (sorry voor de benaming).

Leech de Omega-drivers voor catalist (www.omegacorner.com)

bij installeren van die drivers klik als het je gevraagd wordt "9800SE->9800np/pro".

Laat de rest van de install gewoon gaan, opstarten en klaar is kees. Overclocken / flashen / volt-modden is NIET nodig (maar wèl mogelijk natuurlijk ;) )

Niets moeilijks aan . . . . toch ;) .

Als die andere zaken zoals volt-mod/bios flash is alleen als je wat gevorderd bent en GOED WEET waar je mee bezig bent (8> . Heb dit zelf niet eens gedaan, is helemaal niet nodig !!

Voor de rest zie: [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml] (deel 3 die ergens hierboven is gepost is al dicht . . .)

[ Voor 13% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:07 ]

• olof
Om de pipelines open te zetten raad ik de omega drivers aan. Daar zit ook meteen een tool bijin (in het control pannel) om de clock frequenties te veranderen. Cooling moet geen probleem worden denk ik toch.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 15:59:
er zit btw geen sticker op van Sapphire. en ik snap het overclocken wel alleen het probleem zit em in welke waarden ik moet aan houden bij mijn kaart. zou vanaaf wel evve een foto maken. en welke type ik dat het beste kan doen Volt mod ofzo of bios hack of gewoon soft modden met Omega drivers. en zoverre ik dat topic nu al 3 keer doorgelezen heb enne het er nou niet echt makkelijk op wordt voor mij, vallen die mods daar toch alleen voor de SE kaarten daar beschreven of begrijp ik dat nu verkeert. en btw ik was er al mee terug gegaan en zelfs de resultaten laten zien van ati detector en ze blijven stug volhouden dat het een pro is en kwa prijsverhouding maakt het me nou eigenlijk ook niet veel meer uit. ik mod em wel zo gezegd. alleen hoe :D
ik snap jouw echt niet hoor.. je gaat naar de winkel vraagt om een pro.. je krijgt een se en je wilt hem vervolgens naa pro modden :?

hallo wakker worden, je bent opgelicht.. Je kan gewoon een pro eisen (deze kan je later weer overklokken naar XT)

Verwijderd

Opgelicht..right..

Als je denkt een AIW Pro te kopen voor 200E dan vraag je erom :D Tuurlijk is het geen pro!!!! |:( omg :D

• makje

makje

Professioneel prutser

Lieve mensen, 209 euro is een absurde prijs voor een Radeon AIW9800 Pro. Er is dus duidelijk sprake van een fout gemaakt door de winkel. Ze zijn dus niet verplicht om nu ook een Pro te leveren!!
Hoogstens kun je de koop ongedaan maken, maar zelfs daarvan vraag ik me af wat juridisch gezien de mogelijkheden zijn als de kaart door je gebruik duidelijk niet meer verkoopbaar is (beschadigd ofzow)

9800x3d

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:07:
Opgelicht..right..

Als je denkt een AIW Pro te kopen voor 200E dan vraag je erom :D Tuurlijk is het geen pro!!!! |:( omg :D
Zal wel "splaakvelwalling" zijn kunnen geweest zijn achtig iets of zo toch ? De prijs stemt overeen met hetgeen hij krijgt, dus hij is niet belazerd imo.

edit:
Toch wèl een beetje jammer dat het echt geen AIW 9800PRO is, wat op zoek naar een AIW 9800PRO bios, om ff te flashen

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:13 ]

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11-02 16:38

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Het blijft iig nog altijd slim dat ze adverteren met iets wat voor die prijs absoluut niet leverbaar is, want zo blijven ze onwetende klanten voorhouden dat ze een echte Radeon 9800 AIW Pro in de handen krijgen geduwd. En dit kan na een langere periode voor teleurstellingen zorgen.
Maar idd, je kunt voor dat geld moeilijk eisen dat je wel een echte Pro krijgt. Modden naar Pro kan altijd nog door de Omega drivers te installeren, is zoals eerder gezegd idd de makkelijkste methode. :) Maar dat had je hier op GoT makkelijk kunnen vinden hoor. ;)

Tesla Model Y RWD (2024)

Verwijderd

Topicstarter
ja ok ik snap dat opgelicht nu wel, maar tis al gebeurd en was al bijna een jaar geleden. en het was ook maar 200 euro. maar nu moet ik het dus doen met soft mod. dat zou wel lukken denk ik maar welke waarden kan ik nu het beste nemen in softmod.

• olof
Hoe bedoel je? Welke waarden? Clock frequenties?

Gewoon proberen zoals iedereen. Kijken wanneer ie "raar" gaat doen.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry beetje onduidelijk gezegd, laat ik het anders zeggen, wat zijn de (
clock)frequenties en Mhz van een 9800 pro. en is dat met soft modden ook nog extra koeling nodig.

• makje

makje

Professioneel prutser

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:17:
ja ok ik snap dat opgelicht nu wel, maar tis al gebeurd en was al bijna een jaar geleden. en het was ook maar 200 euro. maar nu moet ik het dus doen met soft mod. dat zou wel lukken denk ik maar welke waarden kan ik nu het beste nemen in softmod.
Tja, dat soort vragen kun je handiger opzoeken in dat linkje wat ik je gaf (Frequently Asked Questions DOC (laatste update 2-06-03)). Als je dat draadje helemaal gelezen hebt en je hebt dan toch nog vraggen dan kun je ze daar gelijk stellen.

Daar zitten namelijk de mensen met verstand van zaken, hier geven ze alleen linkjes ;)

9800x3d

• Remy
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 27-12-2025

Remy

I usually get 100% accuracy

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:17:
Pech dat je opgelicht bent, maar dat kan gebeuren. Al je vragen zijn met het doorlezen van [rml][ OC][ MOD]Radeon 9800SE Mod Topic Deel 4[/rml] prima te beantwoorden, want die kaart is al vaak genoeg hier in DOC behandeld. Overclocken is een kwestie van proberen tot je hw idd 'raar' gaat doen, dan weet je dat je een stapje terug moet doen/meer koelen/meer volts. Evenwel is dit nogal een zoektopic, dus gaat hij dicht.

LinkedIn
Instagram

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.