Toon posts:

Internetverbinding valt soms uit.

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Heb al overal gezocht hier maar niets op mijn probleem kunnen vinden.
De verbinding valt gewoon plots weg, geen vaste tijd, maar gemiddeld 1 maal per dag. Na reset van de pc werkt alles weer naar behoren.
Ik heb een P4 2,4GHz 500Mbwerkgeheugen 200Gig harde schijf en 3com netwerkkaart. Porvider UPC met Motorola modem.
Hele installatie werkte altijd goed tot een paar weken geleden. Modem blijft online en ontvangen en netwerkkaart blijft ook online aangeven via de led.
Netwerkkabel is trouwens ok. Heb ook onder de netwerkkaart de energie besparing uitgezet.
Iemand nog een idee?

PS heb wel wat vertsand van pc's maar ben geen expert (anders kwam ik hier ook niet) dus hou het rustig met termen aub

Verwijderd

Topicstarter
Ik run trouwens XP Home en mijn netwerkkaart blijft ook gewoon met de led knipperen.

Iemand ?????????????????

Verwijderd

Misschien handig als je ook vertelt of je nog iets moet doen om het probleem te verhelpen (zo ja: wat?) of dat het 'automatisch' weer goedkomt na een tijdje.

• LorD_GyproX
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 01-02-2025
Miss kan het wel spyware zijn die je internet verbinding verbreekt, probeer es je comp te scannen met AD-AWARE:

dl hier -> http://www.majorgeeks.com/download.php?det=506

Verwijderd

Topicstarter
Zoals ik al schreef is de verbinding weer terug na een reset van de pc, zie 3e regel eerste bericht.
Ad aware run ik al van tijd tot tijd. Zal het nog een keer runnen, maar geloof niet dat het daar mee is opgelost aangezien ik dat laatst nog gerunt heb.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 13:47:
Zoals ik al schreef is de verbinding weer terug na een reset van de pc, zie 3e regel eerste bericht.
Ad aware run ik al van tijd tot tijd. Zal het nog een keer runnen, maar geloof niet dat het daar mee is opgelost aangezien ik dat laatst nog gerunt heb.
Sorry, moet mezelf toch eens aanleren eerst wakker te worden voordat ik GoT doorlees 8)7 8)7

Nog een vraagje: je zegt dat netwerk-kabel ok is. Heb je dit met een kabel-tester getest? Ik heb het een aantal keer meegemaakt dat de compu aangaf een goede link te hebben terwijl een kabel-tester later aangaf dat er iets niet goed zat. Toen had ik vergelijkbare problemen.

Als je geen kabel-tester hebt, probeer voor de zekerheid toch ff een nieuwe kabel!

Suc6!

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Kijk eens naar je IP-adres nadat hij weggevallen is:
Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all

Dit moet niet 169.x.x.x of 0.0.0.0 zijn. :)

Verwijderd

Topicstarter
Kabel is gloedje nieuw, maar als mijn netwerkkaart klniipert met de led, dan betekend dat toch dat deze verbinding heeft en is de kabel dus ok (qua verbinding) is?
Als ik de pc dan reset als de verbinding verbroken is heeft dat toch geen gevolgen voor de kabel dat die het opeens wel weer doet.

Verwijderd

Topicstarter
r0b schreef op 31 januari 2004 @ 15:55:
Kijk eens naar je IP-adres nadat hij weggevallen is:
Start -> Uitvoeren -> cmd -> ipconfig /all

Dit moet niet 169.x.x.x of 0.0.0.0 zijn. :)
IP adres blijft ok, heb ik ook al nagekeken.
Ik heb een tijdje mcafee firewall op mijn pc gehad en sinds deze er af is heb ik dit probleem. Zal het daar aan liggen?

• caspergt
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21-04-2025
foutje laat maar onzinnig antwoord

[ Voor 75% gewijzigd door caspergt op 31-01-2004 17:15 ]

Ridiculer lvl70 Resto drood :D

Verwijderd

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 16:53:
Kabel is gloedje nieuw, maar als mijn netwerkkaart klniipert met de led, dan betekend dat toch dat deze verbinding heeft en is de kabel dus ok (qua verbinding) is?
Als ik de pc dan reset als de verbinding verbroken is heeft dat toch geen gevolgen voor de kabel dat die het opeens wel weer doet.
Dat d8 ik ook toen ik dezelfde soort klachten had (in sommige gevallen hielp het al om de kabel eruit te halen en er weer in te stoppen). Ook ik bleef link houden. Mijn kabel-tester vertelde me echter dat er 1 ader-paar niet goed zat. Nieuwe connectoren erop geknepen: nooit meer last gehad.

Verwijderd

Topicstarter
Waar kun je zo'n kabel tester kopen en hoe duur zijn die dan?

Verwijderd

Topicstarter
Heb ad aware nog maar eens gebruikt, maar gister weer verbinding weg, maar de MSN bleef wel online. Ik kon zien wie er online kwam. ook in status kon ik zien wie er online waren. Vind ik wel heel vaag.

Verwijderd

Verwijderd schreef op 02 februari 2004 @ 12:18:
Heb ad aware nog maar eens gebruikt, maar gister weer verbinding weg, maar de MSN bleef wel online. Ik kon zien wie er online kwam. ook in status kon ik zien wie er online waren. Vind ik wel heel vaag.
Als je MSN online bleef (is dit wel echt zo? MSN wil het nog wel eens niet door hebben dat de verbinding weg is ;)), was je verbinding dus niet weg! Je bedoelt dat je op dat moment niet kan surfen! De volgende keer dat je verbinding weer "weg" is, probeer dan eens het volgende en post de resultaten hier:

Start -> Run (Uitvoeren) -> cmd (enter)
code:
1
2
ping www.ilse.nl
ping 62.69.162.200

Verwijderd

Topicstarter
Naar mijn mening was msn nog online want ik kreeg dus berichten dat die en die online kwamen. Kan msn alleen zien als ik daadwerkelijk online ben. Blijkbaar kan ik dus idd niet surfen en niet mailen.
Zal die test eens uitvoeren ja. Dank je.

Verwijderd

Topicstarter
Verwijderd schreef op 03 februari 2004 @ 08:34:
[...]

Als je MSN online bleef (is dit wel echt zo? MSN wil het nog wel eens niet door hebben dat de verbinding weg is ;)), was je verbinding dus niet weg! Je bedoelt dat je op dat moment niet kan surfen! De volgende keer dat je verbinding weer "weg" is, probeer dan eens het volgende en post de resultaten hier:

Start -> Run (Uitvoeren) -> cmd (enter)
code:
1
2
ping www.ilse.nl
ping 62.69.162.200
Net bij wegvallen verbinding een gepobeerd en pingen gaat dus wel, variabel van 10ms tot 467 naar ilse maar ook grote verschillen in andere zoals chello.
Ik kan dus niet mailen en surfen, wel pingen en msn'en. Kazaa doet het ook niet.
Vaag
Pagina: 1