Toon posts:

[IE6] 'Geenstijl' niet meer te openen na deleten temp-dir

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Nadat ik een tijdje geleden wat al te enthousiast wat TEMP-dirs heb verwijderd leek dat geen enkel nadelig effect te hebben opgeleverd.
Toch blijkt nu dat ik mogelijk wel net de één of andere plug-in heb verwijderd die nodig is om het weblog 'Geenstijl' te kunnen openen. Wanneer ik de site wil openen met mijn browser (IE6 SP1) geeft ie eerst onderin in de statusbar wel de melding dat de site gevonden is maar na een tijdje krijg ik een het welbekende scherm met de mededeling "The page cannot be displayed..."

Ik heb ook al ge-experimenteerd met het aan- en uitzetten van mijn firewall (Norton PF), het verlagen van de security-settings van IE zelf en ik heb werkelijk elke plug-in die ik ken opnieuw gedownload en geïnstalleerd. Ik heb zelfs mijn ISP al beschuldigd :o van het blokkeren van 'Geenstijl'.
Niets van dit alles hielp.

Als ik op dezelfde pc via clientless-VPN inlog bij mijn werk en dan daar de Internet Explorer opstart, kan ik 'Geenstijl' wel openen.

Nu zul je mischien denken "Wat een drukte om het feit dat je 'Geenstijl' niet kunt openen, zo'n goeie site is dat nou ook weer niet'. Maar daar gaat het niet meer om. Het is onderhand gewoon een principe-kwestie geworden.

Iemand een idee wat ik kan doen om 'Geenstijl' wel weer te kunnen openen?

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 13:14

P-ter

...

Dit helpt waarschijnlijk wel:

Internet Explorer 6 SP1 Update: HTTP 404 - File Not Found Error Message

Omschrijving:

This update resolves an issue after you apply the cumulative security patch for Internet Explorer that is included in Microsoft Security Bulletin MS03-032, you may receive an error message when you try to visit Web pages that are opened by JavaScript functions in frames or in windows.

Verwijderd

Topicstarter
Ik denk dat je gelijk hebt want de fout-omschrijving lijkt aardig aan te sluiten op de symptomen. Helaas kan ik de patch niet installeren omdat ie wil dat IE6 SP1 geïnstalleerd is en ik, naar nu blijkt, een hogere versie van IE6 heb.

Is IE6 een beetje veilig te deïnstalleren?

• P-ter

P-ter

...

Of het veilig is weet ik niet,

Maar bij mij (Windows XP pro) kan ik hem zo deinstaleren via Add/remove programs -> Windows Components.

Het is wel raadzaam eerst een andere browser te installeren, zodat je na de deinstallatie ook makkelijk ie6 weer kunt installeren.

Je zou zo ook kunnen zien of het probleem wel aan Internet Explorer ligt natuurlijk, voordat je de boel deinstalleerd.

Verwijderd

Topicstarter
Dat was een goed idee! Heb snel ff Mozilla geïnstalleerd om de redenen die jij aangaf.

Wat denk je? Ook met Mozilla kan ik 'geenstijl' niet openen. Zowel met als zonder Firewall actief.

Duidelijk is nu wel dat het dus niet aan IE ligt maar ik snap er eigenlijk steeds minder van :?.

• P-ter

P-ter

...

Krijg je wel een ping reply van www.geenstijl.nl ?

Edit: ik niet, zal wel geblokkeerd zijn door iis aan hun kant oid.

Edit 2: Wat voor melding krijg je precies bij het uitvoeren van de ie update? (mischien dat je daar wat info uit kunt halen)

[ Voor 77% gewijzigd door P-ter op 30-01-2004 16:24 ]

Verwijderd

Topicstarter
Heb even gepingd met de Firewall uit uiteraard ;), resultaat:
C:\>ping www.geenstijl.nl

Pinging www.geenstijl.nl [81.17.52.195] with 32 bytes of data:

Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.
Request timed out.

Ping statistics for 81.17.52.195:
Packets: Sent = 4, Received = 0, Lost = 4 (100% loss),
Als ik bijv. Tweakers.net ping lukt dat wel prima.

Edit:
Melding bij de poging om de update te installeren:
"This update requires Internet Explorer 6.0 Service Pack 1 to be installed"

Versie van IE6:
Version 6.0.2800.1106.xpsp2.030422-1633
Cipher Strength: 128-bit

[ Voor 24% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:32 ]

• P-ter

P-ter

...

Heb je het probleem overigens alleen bij geenstijl.nl?

Ik kan namelijk pas na de eerder genoemde update startpagina.nl weer normaal openen.

Ik snap er ook steeds minder van, helaas |:(

Edit:

Installeer eerst deze eens (dit is de "required Internet Explorer 6.0 Service Pack 1") IE6 SP1

En daarna de update die ik zojuist noemde.

Je kan ook zien dat deze geinstalleerd is, bij Help -> About Internet Explorer -> Update versions (4e regel van boven)

[ Voor 51% gewijzigd door P-ter op 30-01-2004 16:42 ]

Verwijderd

Topicstarter
"www.startpagina.nl" kan ik wel openen. 'Geenstijl' is tot nu toe inderdaad de enige site waarvan ik weet dat ik 'm niet kan openen.

Irritant probleem hè? In ieder geval bedankt voor je hulp tot zover, weet nu al een stuk meer :).

Verwijderd

Topicstarter
p-ter schreef op 30 januari 2004 @ 16:39:

...Knip...

Edit:

Installeer eerst deze eens (dit is de "required Internet Explorer 6.0 Service Pack 1") IE6 SP1

En daarna de update die ik zojuist noemde.

Je kan ook zien dat deze geinstalleerd is, bij Help -> About Internet Explorer -> Update versions (4e regel van boven)
Als ik IE6 SP1 probeer te installeren via de link die je geeft krijg ik de volgende melding:

"Setup has detected a newer version of Internet Explorer already installed on this system. Setup can not continue."

Lijkt mij een ouderwets geval van "Catch 22"

• P-ter

P-ter

...

Hier kun je trouwens zien dat bij mij de sp1 van ie6 al geinstalleerd is...

Afbeeldingslocatie: http://www.forumz.nl/tweakers/ie6.gif

Enige oplossing die ik nog weet is dan toch de deinstall proberen van ie6 (het kan volgens mij nooit kwaad het te proberen)

En daarna die update er over heen te draaien.

Ik zou het anders ook niet meer weten

[ Voor 46% gewijzigd door P-ter op 30-01-2004 16:53 ]

Pagina: 1