Toon posts:

geheugen valt weg na overclocken

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Mensen,

Allereerst ben ik nieuw op dit forum hierzo, maar ik heb gelijk een vraag.

Ik heb een AMD Athlon XP 1800+ op een Asrock k7vm2 moederbord.
Op de processor zit een coppersilent 2M koeler welke op de hoogste stand staat.

Nu heb ik de mutliplier op 15,0 staan.

Als ik nu de FSB op 120 zet heb ik een 2200+ processor.

Als ik nu de FSB op 133 zet heb ik een 2400+ processor, maar nu valt wel ineens de 512 MB DDR bank weg, en houdt ik nog maar 256 MB DDR over die op de andere bank zit.

Wat gaat hier fout?

mvg

Etienne

• WFvN
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 18-11-2025

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Hm.... let's see..... je overklokt en 1 van de reepjes geheugen valt weg? Wat zou daar de oorzaak van zijn?

Wat dacht je van dat het ene geheugen die hogere snelheid wel aankan en de ander niet?

Verwijderd

NEEEEEEEEEEEEEEE ?!?!?

enig idee waarom het een 1800+ heet ? :)

(sorry... flauw....)

Blijkbaar moet je hem iets terugklokken...

[ Voor 73% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:34 ]

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Probeer allebei de reepjes eens in een andere bank uit en test ze ook eens met Memtest86 :)

The devil is in the details.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry sorry :D :D

Ik had de jumper op het moederbord nog op 200 Mhz staan ipv 266 Mhz, het
systeem draait tot nu toe stabiel. De bios geeft nu aan dat het een amd 2600+ is.

De temp van de cpu is 40 graden.

iedereen bedankt voor zijn/haar hulp.

mvg

Etienne

• Apen-nootjes
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 03-04-2025

Apen-nootjes

aka Apen-klootjes

Welkom op ons knusse forumpja EtienneM :D ... dat het nu goed draait is mooi maar dit zou ook met de search gevonden kunnen worden. Verder hoef je niet onder elke post te groeten met je naam en met vriendelijke groet.. Wij groeten mekaar hier elke keer door hier te posten :)

Veel plezier nog van dit forum en succes met het overklokken!

SmartDoDo: Ach, afhankelijk van je smaak kan het best een lekker geil ding zijn :P
You never had a date you couldn't inflate

Verwijderd

Maar dan draait ie nog niet zo snel als een 2600+, alleen de rating is als een 2600+ en nog niet de prestaties. dus je zit nu ongeveer op 2400+ denk.

Verwijderd

Topicstarter
Hoi hoi,

nog een vraagje, nu zit ie dan wel op 2600+ (of volgens de ratings dan) maar is dit nou echt schadelijk? Zit ie niet te hoog?

Dat de levensduur verkort (kan) worden, oke dat snap en accepteer ik.

mvg

Etienne

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 09:25
Het kan pas schadelijk worden/te hoog geclockt zijn als je temperaturen te hoog zijn. Controleer dus gewoon of de temperatuur van je CPU niet richting de 70°C gaan, als ze daar onder zitten is het goed :)

The devil is in the details.

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 18:11:
Hoi hoi,

nog een vraagje, nu zit ie dan wel op 2600+ (of volgens de ratings dan) maar is dit nou echt schadelijk? Zit ie niet te hoog?

Dat de levensduur verkort (kan) worden, oke dat snap en accepteer ik.

mvg

Etienne
Als hij op 2600 MHz stabiel draait en de componenten worden niet heet (40 graden celcius is zo ongeveer koud te noemen voor een processor), hoef jij je echt geen zorgen te maken los van dat kleine verschil in levensduur.... maar daar merk je echt niks van....

Verwijderd

Als hij op 2600 MHz stabiel draait en de componenten worden niet heet (40 graden celcius is zo ongeveer koud te noemen voor een processor), hoef jij je echt geen zorgen te maken los van dat kleine verschil in levensduur.... maar daar merk je echt niks van....
uhmm....

als een XP2600 heeft ie em... niet op 2600 mhz...

zou wel een hele super OC zijn op een Asrock mobo met een coppersilent cooler erop :X :+

Verwijderd

Topicstarter
In Sisoft sandra en in de bios geeft ie een amd athlon 2600+ xp aan, en aan de benchmarks van sisoft sandra lijkt het ook gewoon een 2600+ xp te zijn.

• Wormaap
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 09:29
Dan heb je best een aardige OC gehaald :) Als'ie stabiel is, niet te heet wordt en sneller is is't dus een succesvolle OC :P

Ticking away, the moments that make up a dull day

• WFvN

WFvN

Gosens Koeling en Warmte

Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 00:24:
[...]

uhmm....

als een XP2600 heeft ie em... niet op 2600 mhz...
Achja :+

Vergipsing.... [hij heeft hem draaien op een snelheid die gelijk zou zijn met concurrerende processoren die WEL op 2600 MHz draaien]

Jij ook een foutje: het is MHz en niet mhz :P _op alle slakken zout leggen doet_
zou wel een hele super OC zijn op een Asrock mobo met een coppersilent cooler erop :X :+
:D Best wel ja :D
Pagina: 1