Ik ben nu op mijn stage, en ik ben met een klasgenoot een backend aan het maken voor een lesprogramma..
nu komt er een CMS in voor leraren.. maar ik zit met een probleempje
nu kan ik over het algemeen best met databases werken etc etc etc.. nu ben ik nogal niet-zuinig met queries, maar om het allemaal eens goed doen wil ik mijn leven beteren en joins gaan gebruiken.
Nu heb wil ik per leraar de mensen weergeven die met zijn klas verbonden zijn
dit zijn dus oa :
1. Vervangende leraren
2. Stagieres/assistenten
3. Leerlingen per klaas
4. De scores van de leerlingen per klas
Als gebruikers geen wachtwoorden hebben zijn ze leerling, hebben ze de code 'ISanders=1' dan zijn het verwanten(nummer 2)
Dan heb je de verbonden leraren die dmv een koppeltabel aan een klas zitten (zodat ze op meerdere locaties lid kunnen zijn van meerdere klassen)
afijn..
Nu wil ik binnen 1 query al deze gegevens eruit halen..
is dat mogelijk??
Ik heb al een beetje lopen stoeien met de innerjoins en leftjoins.. maar ik vat er neit veel van.. ik heb de faq gelezen en de manual... En ik loop er nu een beetje op vast
hieronder een stukje van de database
ik vraag hier dus geen codes
maar ik zou weten of dit kan binnen 1 query.. en naar welke join types het handigst zijn om te gebruiken
nu komt er een CMS in voor leraren.. maar ik zit met een probleempje
nu kan ik over het algemeen best met databases werken etc etc etc.. nu ben ik nogal niet-zuinig met queries, maar om het allemaal eens goed doen wil ik mijn leven beteren en joins gaan gebruiken.
Nu heb wil ik per leraar de mensen weergeven die met zijn klas verbonden zijn
dit zijn dus oa :
1. Vervangende leraren
2. Stagieres/assistenten
3. Leerlingen per klaas
4. De scores van de leerlingen per klas
Als gebruikers geen wachtwoorden hebben zijn ze leerling, hebben ze de code 'ISanders=1' dan zijn het verwanten(nummer 2)
Dan heb je de verbonden leraren die dmv een koppeltabel aan een klas zitten (zodat ze op meerdere locaties lid kunnen zijn van meerdere klassen)
afijn..
Nu wil ik binnen 1 query al deze gegevens eruit halen..
is dat mogelijk??
Ik heb al een beetje lopen stoeien met de innerjoins en leftjoins.. maar ik vat er neit veel van.. ik heb de faq gelezen en de manual... En ik loop er nu een beetje op vast

hieronder een stukje van de database
code:
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
| Gebruikers Gebruiker_ID Gebruiker_Voornaam Gebruiker_Achternaam Gebruiker_AvatarID Gebruiker_IsAnders Gebruiker_Anders Rechten_ID Klas_ID Scoretabel Score_ID Score_Score Score_Datum Gebruikers_ID Onderwerp_IDKlasleraar Klasleraar_ID Gebruiker_ID Klas_ID Klasleraar Klasleraar_ID Gebruiker_ID Klas_ID Klas Klas_ID Klas_Nummer Klas_Locatie |
ik vraag hier dus geen codes
edit:
oeps.. moet even wat in de databasecode doen..
oeps.. moet even wat in de databasecode doen..
[ Voor 3% gewijzigd door gitaarwerk op 30-01-2004 15:19 ]
Ontwikkelaar van NPM library Gleamy