[virtual server]poort 80 geopend, maar instelling niet goed?

Pagina: 1
Acties:
  • 303 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koli-man
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 29-06 12:23

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Haai,

Ik heb de faq etc. doorgelezen en sitecom - site :) doorgekeken maar eigenlijk mijn probleem niet op kunnen lossen.

Ik heb een sitecom modem(adsl) en sitecom router(wl-018).
Ik zou graag een webserver willen draaien. Deze draait ook en werkt naar behoren.
Afbeeldingslocatie: http://www.fanfarepey.nl/webserver/services.jpg

Nou heb ik een virtual server ingesteld in de router

Afbeeldingslocatie: http://www.fanfarepey.nl/webserver/router.jpg

Nou heb ik het modem ook een virtual server ingesteld en poort 80 geopend, althans dat denk ik :)

Afbeeldingslocatie: http://www.fanfarepey.nl/webserver/modem.jpg

Als ik nou naar mijn ip - adres ga via de adresbalk, dan krijg ik nog steeds de hele tijd dat inlogscherm van mijn modem en ga dan automatisch naar het configscherm van het modem.

Misschien dat iemand het weet wat er verkeerd is ingesteld?
Ik ga er een beetje van uit dat de router goed is. Alleen de modem instellingen ben ik niet zeker van.

In de apache configfile heb ik ingesteld..ServerName 192.168.0.1 en dat werkt in mijn lan ook naar behoren.

alvast bedankt

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

* Reptile209 poetst kristallen bol en raadt wat settings

* Router adres: 192.168.0.1
* PC-adres: 192.168.0.2

Wat je moet instellen/aanpassen:
* Apache moet als servernaam zijn *eigen* adres hebben, dus .2
* Op de router (zie laatste screenshot) de bestaande rule wissen
* Nieuwe aanmaken:
code:
1
ID: 1  Public Port: 80  Private Port: 80  Type: TCP  Host: 192.168.0.2

Apache vindt het niet spannend om het adres van je router te hebben en de router moet doormappen naar je PC. De mapping die er nu staat, mapt poort 80 naar de webconfig van je router... :)

Zo scherp als een voetbal!

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Reptile209 schreef op 30 januari 2004 @ 15:25:
[ME=29138]
code:
1

Apache vindt het niet spannend om het adres van je router te hebben en de router moet doormappen naar je PC. De mapping die er nu staat, mapt poort 80 naar de webconfig van je router... :)
Ik dacht dat het modem gewoon als host het ip - adres van de router moet hebben. En dat de router ervoor zorgt dat de server aangesproken wordt. Lijkt mij althans logisch.
En dat laatste werkt inderdaad niet, dus dat
code:
1

in het modem instellen helaas
Ik krijg nog steeds dat inlogscherm

Hey Isaac...let's go shuffleboard on the Lido - deck...my site koli-man => MOEHA on X-Box laaaiiiff

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Nu online

Reptile209

- gers -

Geef anders even een lijstje met je daadwerkelijke instellingen: IP's van modem, router en PC. * Reptile209 kristallen bol weer opbergt :+

Zo scherp als een voetbal!

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:22

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Je hebt ADSL, en dan kun je idd niet via je Public ADSL IP op je doorgerouterde interne IP komen ;)

Braaikamer - Smoke&BBQ

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
mmm, met andere woorden? Ik kan geen webserver draaien?

Verwijderd

Probeer een proxy zou ik zeggen :)

[edit]
Uhm, afaik kun je dus wel een webserver draaien, maar kun je die niet vanuit je eigen netwerk testen :), vandaar dus die proxy.

[ Voor 68% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:38 ]

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
poeh...tja ik ben geen netwerker, of hoe noem je zo iemand, even een kleine hint hoe ongeveer een proxy in te stellen, dan zoek ik de rest wel zelf uit

Verwijderd

koli-man schreef op 30 januari 2004 @ 15:38:
poeh...tja ik ben geen netwerker, of hoe noem je zo iemand, even een kleine hint hoe ongeveer een proxy in te stellen, dan zoek ik de rest wel zelf uit
Hmja, ik ben er zelf ook niet zo in thuis om eerlijk te zijn. Om het toch te kunnen testen kun je hiernaartoe gaan:

http://stuff.fulgor-hosting.nl/1337proxy.php?ip=1.2.3.4

ipv 1.2.3.4 moet je even je eigen _externe_ ip adres invullen. Als je wat wat anders dan php errors ;) te zien krijgt (images ed zullen het niet doen) werkt het :).

Wat je daarna kunt doen is een gratis host ergens aanvragen (www.no-ip.com) en dezelfde host in je hostfile (C:\WINDOWS\System32\Driver\etc\hosts) zetten en dan naar 127.0.0.1 wijzen:

myhost.no-ip.com 127.0.0.1

Daarna kun je alles testen door met die host te werken. Succes!

[edit]
Of een modje zoekt je ip op en test zelf O+

[ Voor 7% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:09 ]

Verwijderd

De essentie is dat je dit dus niet zelf kan uittesten. Je kunt niet van je eigen LAN naar je WAN-IP surfen. Vergelijk het met van binnenuit door de ramen naar binnen kijken. Dat kan ook niet ;)

Je moet het dus laten testen door iemand die niet op jouw LAN zit, een vriend ofzo. Als ik jouw WAN-IP benader krijg ik een inlogscherm en als ik die wegklik een 401 Unauthorized: /doc/index.htm. Dit zal neem ik aan je webserver zijn? If so: het werkt :)

Edit: dit krijg ik te zien:
Hasbani Web Server Error Report:
Server Error: 401 Unauthorized

Access denied

/doc/index.htm

[ Voor 14% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:53 ]

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
http://stuff.fulgor-hosting.nl/1337proxy.php?ip=mijn ip

Tja als ik dit gebruik, dan duurt het ik weet niet hoe lang en zie uiteindelijk niets verschijnen op mijn beeldscherm.
En ik gebruik deze instellingen.
modem:
code:
1

Router: Hetzelfde als 2 image openingspost

Apache: ServerName 192.168.0.2

Dit zou volgens de aanwijzingen goed moeten zijn. Maar het wil gewoon niet lukken. Zijn deze instellingen de goed instellingen?

foutemelding die ik kreeg:

Dit is http://mijn ip/:

Warning: readfile(): php_hostconnect: connect failed in /home/klanten/fulgor/stuff/1337proxy.php on line 10

Warning: readfile(http://mijn ip/): failed to open stream: Connection timed out in /home/klanten/fulgor/stuff/1337proxy.php on line 10

[ Voor 27% gewijzigd door koli-man op 31-01-2004 10:58 ]

• koli-man

koli-man

Bartender!!!!

Topicstarter
Dit is niet echt bedoelt als kick, maar eigenlijk als mijn oplossing. Dus voor de geinteresseerden. Het werkt ;) . Het heeft even geduurd, maar sinds twee weken werkt het en ik denk dan post ik even de oplossing(althans die voor mij werkte.)
Ik ben er dus achter gekomen dat mijn modem, DC-213 - ADSL Combo Modem Annex A, dus niet alleen een modem is, maar ook een router. Dat staat niet echt duidelijk bij sitecom zelf, maar ja...
Van de modem/router ga ik dus naar de "echte" router. Sitecom WL-018 en die heeft als ip - adres 192.168.0.1.
In die router geef ik als virtual server mijn server in het netwerk mee. In mijn geval 192.168.0.2.
De router was dus het probleem niet, die stond goed. Het modem/router ding was het probleem. Ik dacht ik laat hem portforwarden naar mijn router ip, dus poort 8080 naar 192.168.0.1 ...Dat was fout.
Mijn "echte" router heeft nl een apart internet ip-adres. (Ja, iedereen zal dat wel weten, maar ik wist dat dus niet :Y) ) duszzz
Ik laat nu de modem/router port forwarden : 8080 naar internet ip - adres.
En dat werkt :)

Pagina: 1