CD database

Pagina: 1
Acties:
  • 108 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• Willems
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 14-05-2025
Ik heb een probleem, ik wil op een handige manier mijn cd's / DVD's met downloads MP3 en documenten indelen. Aangezien het toch een aardig aantal cd's is, ben ik benieuwd of iemand een mooi systeem gebruikt waarbij hij het handig kan terugvinden.

Ik heb de volgende software getest:

Where Is It.

Dit werkt wel leuk ten aanzien van de inhoud van de CD's maar ik vind het er een beetje romellig uitzien, daarnaast heb ik geen idee hoe ik de positie van de CD kan opslaan.

Broken Cross CD Manager

Werkt zeker eten ten aanzien van de data die men op het scherm krijgt, echter het programma loopt vaak vast en de nieuwe toegevoegde CD's verdwijnen dan.

Graag zou ik van jullie horen wat jullie doen om de cd's een beetje overzichtelijk op te slaan.

• YellowCube
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 18:39

YellowCube

Wait...what?

Pro-File en MPEG Audio Colletion (MAC).

Die laatste werkt alleen voor MP3 bestanden, maar is heel effectief en stabiel.

Pro-File is voor alles geschikt en werkt gewoon lekker recht toe, recht aan.

My doctor says that I have a malformed public-duty gland and a natural deficiency in moral fibre and that I am therefore excused from saving the world

• bolke
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 06-10-2024

bolke

Klikt nu met een 50D.

Ik heb ooit met Access 97 een progje geschreven die alle bestandsnamen in een database gooide. Maar na 25 CD en weet ik veel hoeveel bestanden werd het geheel zo traag dat ik nu bezig ben dit met een MySQL (op Linux) database op te lossen

Dus misschien heb ik binnenkort hiervoor een werkende applicatie. Moet je wel een database server neerzetten.

http://www.hroling.nl

Verwijderd

Hoi YellowCube,
hoe kom ik aan het programma Pro File

• MissingDog
  • Registratie: Augustus 2002
  • Niet online
Verwijderd schreef op 26 februari 2004 @ 11:24:
Hoi YellowCube,
hoe kom ik aan het programma Pro File
Use Google en kijk daar wie de maker is, bestel het op hun website?

• Willems
  • Laatst online: 14-05-2025
bolke schreef op 30 januari 2004 @ 15:19:
Ik ben nu bezig met een MySQL (op Linux) database op te lossen

Dus misschien heb ik binnenkort hiervoor een werkende applicatie. Moet je wel een database server neerzetten.
Geen probleem wat betreft het opzetten van een database, ik moet toch binnenkort een proxy hebben om het netwerk hier werkend te krijgen. Dus dat moet lukken.

Ben benieuwd naar je applicatie, het moeilijke vind ik dat ze nergens een locatie van de CD toelaten, je hoeft toch niet persé de eerste cd die je invoert op plaats in van je systeem te stallen?

Verwijderd

Ook ik ben eigenlijk zoekende naar een leuk progje die mijn gehele collectie kan beheren, ik ben nu ook aan het snuffelen en heb diverse progjes op trailbasis hier binnen, ze zoeken inderdaad je schijven af en maken er een leuk overzichtje van!

Wat ik dan eigenlijk wil, en ik denk de meesten met deze vragen, is dan juist ook weer een progje die de hele handel op een nette manier (zelf in te stellen) dan ook nog weer eens kan exporteren naar je eigen homepage, opdat je ook anderen kunt laten zien wat je collectie is.

Ik bedoel dus GEEN upload van mp3's (dat mag immers niet) maar gewoon je gehele collectie als tekst online op je site.

Ik geraak er nog niet uit, heeft iemand dat wiel al wel uitgevonden alhier?

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 05:00:
Ook ik ben eigenlijk zoekende naar een leuk progje die mijn gehele collectie kan beheren, ik ben nu ook aan het snuffelen en heb diverse progjes op trailbasis hier binnen, ze zoeken inderdaad je schijven af en maken er een leuk overzichtje van!

Wat ik dan eigenlijk wil, en ik denk de meesten met deze vragen, is dan juist ook weer een progje die de hele handel op een nette manier (zelf in te stellen) dan ook nog weer eens kan exporteren naar je eigen homepage, opdat je ook anderen kunt laten zien wat je collectie is.

Ik bedoel dus GEEN upload van mp3's (dat mag immers niet) maar gewoon je gehele collectie als tekst online op je site.

Ik geraak er nog niet uit, heeft iemand dat wiel al wel uitgevonden alhier?
Kijk eens naar Collectorz.com. Ze hebben verschillende producten voor het beheren van CD's, MP3, films, boeken, games en stripboeken. Zelf gebruik ik van hun de MovieCollector. Je kunt er ook een export in verschillende formaten mee maken (o.a. HTML en XML). En het wordt ontwikkeld door Nederlandse lui!

• Ook
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-12-2025

Ook

Yes I can!

Volgens mij wordt het tooltje niet verder ontwikkelt, maar LazyCat is ook een catalog programma. Werkte wel lekker, maar dat vond ik van WhereIsIt ook :)

Wees consequent, maar niet altijd

• EL_Loco
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 08-11-2023

EL_Loco

alias Haco

ik gebruik iTunes hiervoor,
alle cd's kan je importeren, die worden dan naar mp3 omgezet.
Hij zoekt zelf bij GraceNote voor de juiste titles, artiesten etc
Ook doet hij dit bij losse MP3's

Ik heb nu 15 Gb aan muziek, en het heel makkelijk te beheren hiermee :)

alleen documenten / DVD's enzo slikt ie niet :|

rumores non hiatus dremelunt
malleo omnia consentiunt
Lid van het Anti-Jamba front!

Verwijderd

Het beheren is niet zozeer het punt, dat lukt wel, ik bedoel daar zijn tig progjes voor! :)

Ik heb inmiddels ook iets van nou pak um beet 50 gig aan mp3's verzameld, en dit doe ik dan wel adhv complete albums, losse tracks heb ik niks mee!

Maar nu wil ik graag daar een overzicht van maken en die online zetten zonder dat ik elke track weer handmatig in moet tikken, moet wel leuk blijven immers!

En in mijn beleving moet dat er als volgt uit gaan zien:

0 t/m Z een overzicht van alle artiesten,
daarna een overzicht van al hun albums,
daarna een overzicht van alle tracks op die bewuste album
en dat overzicht moet bevatten: tracknummer - artiest - track
en evetueel nog de ingescande hoesjes, front, back en label.

Wellicht is nog meer info ook leuk, maar dat is de basis zoals ik het graag online zou willen zetten, maar ik weet niet hoe en waarmee! :(

Kortom ik zoek een progje die het op die manier voor me inleest, er een rapport van maakt, welke ik dan online kan zetten met wat handwerk erbij.

O-)

• Ruudboy
  • Laatst online: 15-10-2025

Ruudboy

Database Beheerder

mjax schreef op 08 maart 2004 @ 05:56:
[...]

Kijk eens naar Collectorz.com. Ze hebben verschillende producten voor het beheren van CD's, MP3, films, boeken, games en stripboeken. Zelf gebruik ik van hun de MovieCollector. Je kunt er ook een export in verschillende formaten mee maken (o.a. HTML en XML). En het wordt ontwikkeld door Nederlandse lui!
Ja, die dingen van Collectorz.com gebruik ik ook. Is zelfs zo goedkoop dat ik het gekocht heb :)
Werkt perfect! Aanrader!

• Ruudjah
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 06-09-2025

Ruudjah

2022

Bedoel je ook data en game cd's? Die host ik van een gigbit lan server met virtual cd 5. Ideaal, hoef je nooit meer te zoeken naar driver, game, etc. cd's. en gaat vele malen sneller dan de doorvoorsnelheid van zo'n gare cd.

TweakBlog

• Varienaja
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-06-2025

Varienaja

Wie dit leest is gek.

Verwijderd schreef op 08 maart 2004 @ 07:14:
Maar nu wil ik graag daar een overzicht van maken en die online zetten zonder dat ik elke track weer handmatig in moet tikken, moet wel leuk blijven immers!
Zoiets? http://varienaja.demon.nl/perl/rootb.pl

Als je het ook wilt hebben, moet je maar mailen. Perl en sql-kennis zijn een vereiste.

Siditamentis astuentis pactum.

Pagina: 1