Na flashen bios chip kapot?

Pagina: 1
Acties:
  • 112 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik had op mijn Nf7-s rev 2.0 het D18 bios draaien. Maar omdat ik de multipliers 10 en 10.5 niet kon gebruiken had ik D10 geflasht.

Na het flashen had ik effe gedraaid, maar kon een lagere maximale fsb draaien als met het vorige bios. Maar na 3 reboots denk ik na de flash deed ie opeens niets meer.

Heb toen een bioschip van een ander Nf7-s rev 2.0 geleend om dus te hot swappen. Had toen opgestart en mijn bioschip er weer in gedaan. Toen D23 geflasht. Maar na de reboot deed ie niks. Toen weer hetzelfde gedaan maar nu D18 (mijn orginele) geflasht. En alweer geen succes. Hij gaf wel aan met het flashen dat het bios niet voor dit bord was, maar dat is volgens mij omdat er een ander bios staat op de chip die ik had geleend en welke ik zelf had, toch? Ik heb al het flashen gedaan met het Abit Flashmenu, en ingesteld Ignore Bios part nr. check.

Maar is mijn chip nu helemaal dood? Of doe ik wat fout met flashen? Zou het misschien wel werken als ik in dos flash, of maakt dat niet uit? Please help

Heeft anders misschien iemand een bioschip over die ik mag hebben?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Hij gaf wel aan met het flashen dat het bios niet voor dit bord was, maar dat is volgens mij omdat er een ander bios staat op de chip die ik had geleend en welke ik zelf had, toch?
Als jij versie 1.0 op een 2.0 bordje gaat flashen krijg je ook een waarschuwing - weet je zeker dat de bios 100% voor jouw bordje was? Stond de PC niet overgeklokt tijdens het flashen?

Bios flashen doe je het beste kaal in Dos.

Losse bioschips geprogrammeerd en al:
http://www.flashbios.org/
http://www.badflash.com/

[ Voor 17% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 15:05 ]

• RommelD
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 09-05-2022

RommelD

Stargate overheerscht!

Topicstarter
Ik weet zeker dat ik het goede bios had. Dus voor v 2.0. Heb zelfs nog mijn oude bios er weer overheen geflasht. Dat hielp ook niet.

Dus zou het kunnen liggen aan het Abit flash proggie of is de chip gewoon spontaan overleden?

X2 3800+@2700@1.67 volt@WC, 2*512 mb G-Skill PC3500 @ 245 2-2-2-5, Sparkle 7800 GTX@515-1400

Verwijderd

Een flashchip gaat niet dood door te flashen hoor ;) Alleen je biosprogramma klopt nu waarschijnlijk niks van. Even de oude versie (die wel klopt) terugzetten en je bent "back in bussiness" :)

• the-hell
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 12-02 16:47
RommelD schreef op 30 januari 2004 @ 15:11:
Heb zelfs nog mijn oude bios er weer overheen geflasht. Dat hielp ook niet.
Verwijderd schreef op 31 januari 2004 @ 11:03:
Even de oude versie (die wel klopt) terugzetten en je bent "back in bussiness" :)
Blijkbaar gaat dat ook niet op ;)
Ik zou hem lekker terugsturen, vaag probleem 8)7

• CH4OS
  • Registratie: April 2002
  • Niet online

CH4OS

It's a kind of magic

Heb je je CMOS al gecleared?
Dat kan ook nog wel eens helpen...
En mocht dat niet werken... Dan is je BIOS verkeerd geflashed geweest, heb ik ook een keer gehad...

ReemF beschreef het toen dat alle 1en en 0en omgevallen waren, en dus niet meer te lezen... Error beyond flashing ofzo iets 8)7

Enigste wat ik kon doen, was of hotflashen... Terugsturen, alhoewel het geen garantie is... Of hem opnieuw laten flashen, met een of ander apparaatje. En ik ging voor het laatste... Bij iemand in Zeist geloof ik... En hij is goedkoper dan flashbios.org

Ben alleen de naam even kwijt, van die persoon... Hij zit hier ook op GoT, dus je kan even zoeken, denk dat je hem dan wel vindt

[ Voor 4% gewijzigd door CH4OS op 31-01-2004 11:43 ]

• Tutti-frutti
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Tutti-frutti

Graag gedaan!

bios d23 is voor een rev 1.0 ... jij hebt 2.0 ;)

Deze bios moet je dus hebben:
http://www.abit.com.tw/pa...2.0&pSOCKET_TYPE=Socket+A

[ Voor 66% gewijzigd door Tutti-frutti op 31-01-2004 11:45 ]

4015Wp west (Dordrecht)

Verwijderd

Blijkbaar gaat dat ook niet op
Ja, als je een normale flash gebruikt worden niet altijd alle geheugenadressen van de chip gewist. Beter is het om hem eerst te wissen en daarna te beschrijven met verify.
Maar als je even kijkt wat voor flashchip het is, je kunt ze zo halen bij een electronicashop.

(aangenomen dat je niet de verkeerde bios er elke keer op wilt zetten)

[ Voor 12% gewijzigd door Verwijderd op 31-01-2004 11:51 ]

Pagina: 1