[DIY] Operatie "kabels wegwerken" [pics]

Pagina: 1
Acties:
  • 650 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• saviour
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Omdat het in de kofferbak van mijn auto echt een zooitje was, wat kabels betreft, besloot ik om het netjes weg te werken.

Onlangs is het in het blad GTI tuning (oid) een artikel verschenen van Arendse car systems, toevallig haal ik daar altijd mijn spullen. Het artikel ging over de inbouw van je versterker e.d en ik besloot daar maar eens inspiratie uit te halen ;)

Het is nog niet af, maar dat geeft niet. Het gaat erom dat jullie een idee krijgen van hoe mijn auto er uitziet.

Daar komen ze:

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker01.jpg
De versterker op de bodemplank. Deze plank komt gewoon op de bodem van de kofferbak te liggen.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker02.jpg
Een beter overzicht ervan.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker03.jpg
Deze plank komt er bovenop, met een klein raampje erin zodat je de versterker kan zien. Die witte rand is van het dubbelzijdige tape.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker04.jpg
Zo zitten ze op elkaar.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker05.jpg
En zo ligt de bodem in de kofferbak.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker06.jpg
Hier zit de "deksel" er ook op. zoals je zit zit er nog een gat, dat is die ronding van de kofferbak en het stuk dat daar komt moet nog gemaakt worden :)

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker07.jpg
Raampje.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker08.jpg
Dichterbij.

Afbeeldingslocatie: http://members1.chello.nl/rhm.soer/versterker09.jpg
Nog een overzichtje.

Uiteraard kun je er nog lampjes enzo inmaken, dat was eerst ook mijn bedoeling.. Ik heb nog een klein neonbuisje liggen wat ik erin wilde doen, maar dat vond ik weer zo'n gedoe aangezien ik het niet kan aftappen van het lampje in de kofferbak (die zit er namelijk niet :P ).

De bodemplaat is gemaakt van 12mm MDF en de deksel van 18mm MDF.

Best leuk resultaat he?

Wat ik dus nog ga doen is dat "gat" wegwerken en de bovenste plaat afwerken met speakerdoek.

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 17-07 05:15
Dat MDF kan je natuurlijk altijd nog verven of bekleden met stof, dan ziet het er nog beter uit :)

*_bas_ denkt dat rood pluche wel een heel erge pimp-uitstraling geeft :P

Senile! Senile Oekaki

• saviour
  • Niet online
_bas_ schreef op 30 januari 2004 @ 14:52:
Dat MDF kan je natuurlijk altijd nog verven of bekleden met stof, dan ziet het er nog beter uit :)

*_bas_ denkt dat rood pluche wel een heel erge pimp-uitstraling geeft :P
Wat ik dus nog ga doen is dat "gat" wegwerken en de bovenste plaat afwerken met speakerdoek.
:P

Het moet geen pimp mobiel worden, dus rood is uit den boze. Ik denk dan eerder paars ofzo :Y)

• Brazza
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-06 04:40

Brazza

Byte me!

offtopic:
Peugot 205?

• doodindegoot
  • Registratie: Augustus 2003
  • Laatst online: 16:21
Wat als je nu een lekke band krijgt? Kun je het dan nog wel makkelijk eruit halen?

Wie het laatst lacht is traag van begrip

• GGS_VR6
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online

GGS_VR6

Oranje!

_bas_ schreef op 30 januari 2004 @ 14:52:
Staat ook in ze startpost dat die dat nog gaat doen :P

Ik heb ook nog een versterker liggen, nog niet aan toegekomen om het er te bouwen. Maar kzit er ook over te denken om het met een dubbele bodem te doen. Moet eerst maar even zien hoe en wat. Eerst alles derin, dan zien we vanzelf wel hoe het komt :)

T.net ID. Bekijk het maar es eem..
‹(◕‿◕)›

Verwijderd

doodindegoot schreef op 30 januari 2004 @ 14:55:
Wat als je nu een lekke band krijgt? Kun je het dan nog wel makkelijk eruit halen?
misschien dat ie 2 handvaten aan de buitenkant moet zetten.. kan ie hem gemakkelijker eruit tillen..

• saviour
  • Niet online
Het is een peugeot 205 ja, mijn eerste autootje :)

Ik heb dus ook geen probleem met lekke banden, want de reserveband ligt niet in de kofferbak.

Je kunt alles er trouwens wel uitkrijgen hoor, maar ook weer niet zo makkelijk dat je het ff snel kan jatten. ;)

• doodindegoot
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:57:
[...]

misschien dat ie 2 handvaten aan de buitenkant moet zetten.. kan ie hem gemakkelijker eruit tillen..
En hoe zit het dan met de bedrading?

• saviour
  • Niet online
doodindegoot schreef op 30 januari 2004 @ 14:59:
En hoe zit het dan met de bedrading?
Die zou je dan los moeten halen, maar ik heb geen band in de kofferbak... die hangt onder de auto.

• doodindegoot
Kon je trouwen niet beter een kastje maken en dat tegen de wielkast aan zetten? Je bent nu een hoop ruimte (diepte) kwijt en als je een hoedenplank maakt met een paar flinke boxen (die zullen ook weer een stuk onder de plank uitsteken), hou je waarschijnlijk niet genoeg ruimte over om er een kratje bier :9~ in te stoppen

• Wekkel
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 13-06 12:06

Wekkel

De downloadkoning

Je raakt zo wel erg veel kofferruimte kwijt. Als je nou in de restruimte een sub kwijt zou kunnen.... :9

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 18:41

The Eagle

I wear my sunglasses at night

saviour schreef op 30 januari 2004 @ 15:02:
[...]

Die zou je dan los moeten halen, maar ik heb geen band in de kofferbak... die hangt onder de auto.
Klopt, maar dan nog moet je in de kofferbak zijn om de bout los te draaien...dus als je nou helemaal slim bent zaag je ff mooi rond een stukkie uit zodat je daar altijd makkelijk bij kunt.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• Chiron
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 05-08 16:30

Chiron

Moderator Discord / TFV & AWM
wat dacht je van traanplaat (folie) ipv het ding verven :)

"Light thinks it travels faster than anything. It doesn't. For wherever light travels it finds darkness has got there first and is waiting for it."

• AvK
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 18:36

AvK

Ready Set Go

Zelf zit ik niet zo in het auto geluid.........maar hoe denk je dat die versterker zijn warmte kwijt moet? Lijkt me geen optimale koeling zo.

AopenHX08 ZM400B Athlon64-X2-3800+ ArticFreezer64pro Asrock939Dual-Sata2 2x512MbDDR400 GigabyteR9700pro SBAudigy2 Inspire6700modded PCTVpro ADSL 6Mb/768 NEC2500a Pioneer105DVDrom iiyamaVMPro450 CanonIP4000 LogitechG5 200GbWD7200 80GbWD7200 WinXPhome

• doodindegoot
AvK schreef op 30 januari 2004 @ 15:18:
Zelf zit ik niet zo in het auto geluid.........maar hoe denk je dat die versterker zijn warmte kwijt moet? Lijkt me geen optimale koeling zo.
Misschien een paar gaatjes erin boren??
Denkt die kerel het mooi voor elkaar te hebben, lopen wij het een beetje af te kraken. Maar we bedoelen het goed O-)

• ReallyStupidGuy
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 17-07 20:51
AvK schreef op 30 januari 2004 @ 15:18:
Heb zelf nog geen auto dus zit ook niet echt in de car-hifi maar deze manier van wegwerken van de versterker (achter plexiglas) wordt veel meer gedaan, dus veel problemen zal het wel niet geven.

Ik vind het een mooie "mod" en ben wel benieuwd wat het eindresultaat wordt. Enige wat ik jammer vindt is dat je er geen 'befor' foto van hebt gemaakt.

Duizend wijzen kunnen meer vragen stellen dan één idioot kan beantwoorden.

• saviour
  • Niet online
Hmm, een gat voor die bout is idd wel een goed idee ja :P

Die diepte verder maakt me niet veel uit, ik zet er bijna nooit wat achterin, behalve mijn gereedschap en dat past er wel in :)

Ik vind dit zelf mooier dan een kastje tegen de wand aan. Misschien dat ik het trouwens toch ga verfen oid, ipv bekleden, stof gaat best snel kapot met mijn gereedschapkoffers erop denk ik.

De versterker zal zijn hitte wel kwijt kunnen denk ik en voor een sub is nog steeds ruimte. Als ik een sub erbij zet, laat ik die mooi verzinken aan de andere kant :)

• Gemineye
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 06-11-2024

Gemineye

KEFalicious..

saviour schreef op 30 januari 2004 @ 16:07:
Ik vind dit zelf mooier dan een kastje tegen de wand aan. Misschien dat ik het trouwens toch ga verfen oid, ipv bekleden, stof gaat best snel kapot met mijn gereedschapkoffers erop denk ik.

De versterker zal zijn hitte wel kwijt kunnen denk ik en voor een sub is nog steeds ruimte. Als ik een sub erbij zet, laat ik die mooi verzinken aan de andere kant :)
en hoe denk je dat dat plexiglas er uit gaat zien als je er steeds gereedschap op flikkert.. |:(

Ik denk dat als je FATSOENLIJK speakerdoek koopt, en dat er FATSOENLIJK op maakt, met FATSOENLIJKE lijm er tussen, ruim om de randen heen gelegd en aan de onderkant FATSOENLIJK vast geniet, dat je er beduidend langer plezier van hebt als dat je het schildert...

En over die warmte: je kan altijd nog overwegen een paar kleine fans te kopen op 12 volt, die je aansluit op de voedingskabel van de versterker.. Maar ik denk niet dat het nodig is, tenzij het een versterker is met een gigantisch vermogen, maar dat verwacht ik niet..

edit:
Dat neonbuisje kan je ook aansluiten op de stroomtoevoer van je versterker.. In dat geval gaat t lampje dus aan als de versterker aan gaat..

Gemineye

[ Voor 7% gewijzigd door Gemineye op 30-01-2004 17:10 ]

KEF; if it's not what you're made of, you're not what I'm looking for. You are willing but unable to give me any more..

• Bananenplant
  • Laatst online: 05-08 20:04

Bananenplant

Blocking YOUR ads since 2005

misschien een heel domme vraag hoor... maar is het niet efficienter qua ruimte dat ding op z'n zij neer te zetten...?

VVD. Maakt crises erger 🏚️ .
Zucmantaks, nu 💰 !
De mythe van de zelfredzame burger 🦄 .

• Pixal
  • Registratie: Oktober 2001
  • Niet online

Pixal

Mijn poes popelt.

dat is nog eens zonde van de ruimte.. en dan nog het extra gewicht om mee rond te rijden, mdf is nou niet bepaald ligt. kon je hem niet onder de achterbank leggen.. daar is vaak nog een zee van ruimte.. ligt ook vaak de boordcomputer oid

zoveel hout en zoveel ruimte verlies? je kan in die houten kist wel allerlei gereedschap voor onderweg leggen, en ehbo koffer, en nog wat andere shit (drugs)

maarre, waarom leg je niet een oud stukje tapijt achterin met het raampje uitgesneden.. ze hebben altijd restjes van 2 bij 2 meter in die winkels.. 5 euro en dan heb je mooi zacht hoogpolig materiaal erin.. hoef je ook niet perse vast te lijmen

[ Voor 7% gewijzigd door Pixal op 31-01-2004 01:14 ]

• doodindegoot
Pixal schreef op 31 januari 2004 @ 01:14:
zoveel hout en zoveel ruimte verlies? je kan in die houten kist wel allerlei gereedschap voor onderweg leggen, en ehbo koffer, en nog wat andere shit (drugs)
Zullen we de naam van het topic ook maar veranderen?
Hoe maken we een mooie opslagplaats voor drugs en misschien andere 'minder' belangrijke zaken, zoals een versterker. 8)7

• saviour
  • Niet online
Ik heb de ruimte toch niet nodig, alles is nu netjes weggewerkt en ik kan nog steeds mijn spullen erin kwijt. Dat gereedschap zit trouwens netjes in koffers en die koffers staan niet op het plexiglas dus waar die " |:( " nou voor nodig is, is mij een raadsel.

Ik ben er blij mee hoe het nu is.
Het is netjes, ik vind het mooi en ik heb nergens last van.

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

cdoens

Peugeot-gek

Hoi mede-205-er :)

Tipje van belang. Je zegt inderdaad dat je reservewiel onder de auto hangt. Maar test van te voren effe (voor het bekleden) of je wel bij die schroef kan komen om je "reserve-wiel-rekje" te kunnen laten zakken. Zou zonde zijn, als je toch nog moet zagen, nadat je bekleedt hebt... ;)

Groetjes, Christian.

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

• KillerB
  • Laatst online: 05-07 20:18

KillerB

______

cdoens schreef op 01 februari 2004 @ 22:10:
Hoi mede-205-er :)

Tipje van belang. Je zegt inderdaad dat je reservewiel onder de auto hangt. Maar test van te voren effe (voor het bekleden) of je wel bij die schroef kan komen om je "reserve-wiel-rekje" te kunnen laten zakken. Zou zonde zijn, als je toch nog moet zagen, nadat je bekleedt hebt... ;)

Groetjes, Christian.
Klopt, volgens mij zit die schroef er nu onder (ook een 205'er :+ )

• cdoens
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 11:44

cdoens

Peugeot-gek

Vlak voor ik de kist wou inbouwen, kreeg ik een lekke band, was dus nog net op tijd met zagen :) Ik heb geleerd, en deel dat met anderen

Ford Focus SW, Peugeot 106 Rallye (work-in-progress)

Pagina: 1