[MySQL/PHP] Inschrijven voor evenement

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Allereerst wil ik beginnen te vertellen dat ik een beginnende PHP-er ben en niet post voor ee script request. Ik wil graag wat leren en heb zelf wat ideeën waar ik graag jullie mening over wil horen.

Ik wil m.b.v. MySQL en PHP een inschrijvingslijst maken voor evenementen voor een bepaalde website.
De site beschikt al over een MySQL DB/tabel met gegevens van de leden (LIDNR, NAAM, NICKNAME etc..)

Bijvoorbeeld het evenement: 'Koekhappen' op '30-04-2004' in 'Den Haag'
Ik wil de leden laten inschrijven op dit evenement.

Ik zit er aan te denken om in MySQL een nieuwe tabel op te nemen met EVENT, EVNT_DATE, EVNT_LOCATION, LIDNR, NICKNAME, LIDNAAM

De PHP page wil ik voorzien het nodige script om een user/lid een entry in deze tabel te laten vullen.

Is dit een goede optie, of zou ik beter per user in de bestaande tabel kunnen bijhouden voor welke evenementen zij zich hebben ingeschreven?

In afwachting van jullie reacties _/-\o_

P.S. Bestaan hier misschien al kant en klare script voor (ik kan het me voorstellen voor bijvoorbeeld PHP-nuke achtige zaken of misschien voor phpBB waar ik ook gebruik van maak)

[ Voor 11% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:43 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 4VAlien
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 24-06 09:47

4VAlien

Intarweb!

wat je database layout betreft, je hebt al een tabel met leden dus je zou voor de evenementen een tabel kunnen maken met lidnr,datum,text,plaats .. Je moet in elk geval niet de leden informatie nog een keer helemaal opnemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Je beantwoordt je eigen vraag al een beetje. Het is "beter" om een aparte tabel met evenementen te maken en de gebruiker slechts een koppeling tussen zichzelf en deze evenementen te laten maken in een koppeltabel.
Tenminste in zijn algemeenheid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Jaja inderdaad, niet de gegevens van de leden opnieuw opnemen maar slechts het lidnr de rest kan je toch zo met een query ophalen.
En jij gaat dus voor de eerste optie, het aanmaken van een nieuwe tabel en niet de uitbreiding van de ledentabel.

Om de volgorde van inschrijving bij te houden is het dan verstandig om hiervoor een extra veld te definiëren, bijvoorbeeld DATE_SUBSCR of is dit ook op een andere manier af te leiden als ik later een sortering wil maken op inschrijfvolgorde??

[ Voor 34% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 14:52 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arnout
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 15:29
Je hebt al een tabel LEDEN.

Je maakt gebruik van 2 extra tabellen: EVENEMENT en INSCHRIJVING.

Tabel EVENEMENT bevat gegevens over het evenement, en een unieke aanduiding.
Tabel INSCHRIJVING bevat het user id (uniek lidnummer) en het evenement waar deze user zich voor inschrijft.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Verwijderd

Topicstarter
Dat is helemaal een georganiseerde manier. En de oplossing volgens het boekje. Niet eerder aan gedacht, ik ga me daar nu even op richten.
Thanks voor de tips tot zover..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 17-09 20:52

ripexx

bibs

Je hebt al een aantal leden in een tabel staan. Het is dan logisch om een tabel met evenementen te creeren die alle gegevens met betrekking tot een evenement behelst. De koppeling tussen lid en evenment gebeurt vervolgens dmv een koppel tabel. Hierdoor kan een lid op meerdere evenementen inschrijven en kan een evenement door meerdere leden worden bezocht. (m-n relatie) :)

Verder kan je de evenementen table eventueel verder normaliseren. Zo kan je terug kerende evenementen er uit halen, of terug kerende plaatsen. Dit alles is dan natuurlijk wel afhankelijk van je data set en de uitbreidingen.

Of hiervoor directe modules voor beschikbaar zijn weet ik niet? Verder zijn er genoeg tools voor PHP-nuke te vinden waarmee je zelf modules kan schrijven. :)

buit is binnen sukkel

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• djluc
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 14:28
Ik heb in mijn evenementen systeem de scheiding gemaakt tussen evenementen en edities. Hierdoor kun je leuke overzichtjes laten zien, en linken naar de vorige edities enzovoorts.
Pagina: 1