Toon posts:

P4P800 BIOS resets telkens waneer ik reboot

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de laatste versie geinstalleerd and ik denk dat het de batterij is maar toen ik die eruit ging halen and terug heb erin gezat, de clock and zo was helemaal gereseted.
Wat de bios doet eigenlijk is; Waneer ik reboot ik krijg deze message elke keer: "New CPU installed" "Press F1 for SETUP" "Press F2 to load default values".
And elke keer als ik iets in BIOS verander gaat het weer terug waneer ik reboot.

Thanks in advance

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

Staat de CMOS Clear jumper niet per abuis op de Reset stand?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, heb all gechecked

Verwijderd

Topicstarter
Ik weet niet waarom, maar het gaat bij elke restart de CPU opnieuw herkennen, daarom zegt ie "New CPU installed press F1 to change setup" of ik moet F2 drukken and dan gaat die normale settings mee loaden.
Dus ik kan dan niks veranderen in BIOS :(

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Nu online

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Heb je er nou een nieuwe batterij in gezet of enkel de oude eruit en erin gedaan?

Hier stond een dode link.

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Ja, ik zou idd es ff een nieuw batterijtje plaatsen, zal wel leeg zijn :) (Te lang in je handen gehad ofzo? :? )

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb de oude eruit and erin gedaan.

Ik heb well een tijdje in mijn handen gehouden, maar moet dan nog steeds toch werken?
Ik ga nu testen met andere batterij, kijlken of het werkt

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 16:33 ]

• --MeAngry--
  • Laatst online: 14-08 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 16:30:
Ik heb de oude eruit and erin gedaan.

Ik heb well een tijdje in mijn handen gehouden, maar moet dan nog steeds toch werken?

And als ik nieuwe batterij will halen, hoeveel kost die and waar kan ik het halen? (UK btw)
Dingen moeten overal gewoon in een willekeurige electronicazaak te krijgen zijn.
Als een nieuw batterijtje nou niet mocht helpen (die dingen kosten overigens geen bal) dan zou ik eens een BIOS-update proberen. Misschien een bug in je huidige BIOS die ervoor zorgt dat er niets wordt onthouden?

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

Verwijderd

Topicstarter
Nou, ik heb 2 andere batterijen erin gedaan and geprobeerd, nog steeds dezelfde problem, and ik heb al de laaste versie van asus p4p800 deluxe bios.
Moet ik iets op de bios settings veranderen ofzo?

Verwijderd

weet je zeker dat je wel de goede bios hebt? want in je startpost zeg je dat je een P4P800 hebt en nu zeg je dat je een Deluxe hebt.
en ben je engels met je "and"? :+

Verwijderd

Topicstarter
Het is P4P800 Deluxe, and ik woon all bijna 4 jaar in england :/
Is er een andere manier om die cmos te laten onthouden? Settings veranderen ofzo? :(

• Copycat
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 13-07 00:36

Copycat

Stamgast @ HGGCT

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 17:19:
Het is P4P800 Deluxe, and ik woon all bijna 4 jaar in england :/
Is er een andere manier om die cmos te laten onthouden? Settings veranderen ofzo? :(
En als je nou handmatig je CPU instelt dan? :?

P4 2,53 512MB PC3200, GF4 Ti4200

• Riesjard
  • Registratie: April 2003
  • Niet online
BalusC schreef op 30 januari 2004 @ 14:43:
Staat de CMOS Clear jumper niet per abuis op de Reset stand?
Off topic: Dan gaat ie niet aan

Verwijderd

Topicstarter
Copycat schreef op 30 januari 2004 @ 17:24:
[...]

En als je nou handmatig je CPU instelt dan? :?
Wat bedoel je met dat? And hoe do ik dat ?

Mijn CPU is 2.4A 400mhz Intel Northwood

[ Voor 10% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 17:35 ]

• Kapitein Prozac
  • Laatst online: 13-03 19:09
Heeft "Press F2 to load default values" ook geen effect? Heeft het misschien iets te maken met de bios bootblock?

Verwijderd

Topicstarter
De hele message dat die geeft is:

New CPU installed. Go to SETUP to configure your system.
Press F1 to go to SETUP
Press F2 to load the default values and continues.

NederLands:

Nieuwe CPU geinstaleerd. Ga naar SETUP om je systeem in te stellen.
Druk F1 om naar SETUP te gaan
Druke F2 om de normale settings te houden and door te gaan.

(Sorry als ik paar woorden verkeerd heb gezegd, zoals je weet ben niet lang naar nl geweest)

Zo de ik moet altijd F2 drukken om naar windows te gaan, maar dan ga die altijd normale settings van BIOS, dus kan ik niks veranderen.
And als ik F1 druk kan ik in BIOS gaan and veranderen and dan opslaan, dan gaat die restarten and komt die 2 options weer and "New CPU installeerd" text.

Zo wat kan ik doen? Is mijn CPU slecht ofzo? Want ik kan gewoon alles doen in windows goed.

• silentsnake
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 17-06 05:34
Weet je zeker dat het installeren van je bios wel goed is gegaan? Misschien proberen om hem nog een keer te flashen en opnieuw te installeren. Heb je je CPU geoverclocked? Staat je jumpertje niet toevallig in JumperFree Mode? (Weet niet of dat bij dat bord ook bestaat)

Ik denk niet dat je een brakke CPU heb eigenlijk, anders zou je wel last moeten hebben van vastlopers enzo.

Verwijderd

Topicstarter
Ja, ik heb 3 keer geflashed, and die jumperfree mode? Wat is dat eigenlijk. Want ik zag het well in BIOS "Jumperfree Configuration"
Moet ik die disabelen op de moederboard of zo?
Pagina: 1