Toon posts:

Instabiel LAN *

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Lo,
Heb al een tijdje een heel errug vaag netwerk probleem, komt er eigelijk op neer dat het lijkt alsof mijn kabel er soms uitligt voor een seconde ofzo en dan weer connect. Ik heb ook regelmatig last van't feit dat mijn internet er gewoon uitflikkert. Het uit zich onder andere ook bij online gaming in pings die nooit stabiel blijven. Vaagste wat'k mee heb gemaakt is bij speedtest, ik kreeg er een paar keer verschillende waardes uit terwijl ik teste met de zelfde settings (bv. mtu value verandert in 1 keer of m'n ttl value word in 1 keer drastisch minder).

Mijn configuratie momenteel is Demon adsl modem -> Router -> 2 pc's Ik heb al verschillende dingen geprobeert, netwerk kaarten allemaal vervangen met nieuwe, utp kabel compleet vervangen, heb software routing geprobeert met 2 netwerkkaarten in 1 pc en heb direct aan adsl modem gehangen en nogsteeds zelfde probleem.

Enige hulp zou errug welkom zijn want ik word er gewoon echt ziek van.

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Handig om te vertellen welke router je hebt en welk modem. ZyXEL 650-R? En 1 PC direct op modem? Modem bovendien naar de instellingen zoals door Demon aangegeven?

[ Voor 42% gewijzigd door PcDealer op 30-01-2004 18:12 . Reden: typo ]

LinkedIn WoT Cash Converter

Verwijderd

Topicstarter
Heb de Zyxel Prestige 650R van demon als modem gekregen, verder niet aangezeten aangezien ik van ze hoorde dat als je instellingen wijzigde ze geen support er meer op zouden geven. Simpel eminent breedband routertje (demon gebelt en die zeiden dat het dus niet uitmaakt welke router je ertussen hangt) Maar ik heb dit probleem ook gehad toen ik software routing gebruikte.

Met die 1 pc die ik direct aan de modem heb gehad bedoel ik dat ik effe de configuratie getest heb als er 1 pc rechtstreeks aan de adsl modem hangt (om te kijken of het mischien toch bekabeling was of de router).

• Koffie
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 15:03

Koffie

Koffiebierbrouwer

Braaimeneer

Die speedstest.nl waardes zeggen nix natuurlijk, 't is maar net hoe druk het op hun lijn is, op de backbone op jouw lijn etc.
* Koffie zou idd maar eens beginnen door de lijn rechstreeks op 1 PC te prikken en dat testen.
Van daaruit steeds verder doorwerken naar de huidige situatie.

Titel edit trouwens

Braaikamer - Smoke&BBQ

Verwijderd

Topicstarter
Np:) Ik probeer het sowieso nog een keer door hem er rechtstreeks er nog eens aan te hangen met de huidige settings maar ik verwacht eigelijk niet dat dit m'n probleem zal oplossen (heb vergelijkbare problemen jaren gehad met mijn chello verbinding en ook nooit een oorzaak voor aan kunnen wijzen, behalve dan chello:p ).

• DefaultUser
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 25-07-2025
Ik denk dat je moet zoeken aan de ADSL kant.. dus vanaf je telefoonlijn naar je adsl modem.
- Hoeveel meter kabel zit eraan? Hoeveel voor, na de splitter?
- alles goed aangesloten? splitter etc.
- Geen telefoons voor de splitter aangesloten? etc.etc.
- geen andere apparaten ertussen zoals centrales enzo...

Als ik maar een beetje kan computeren

Verwijderd

Topicstarter
Dat is inderdaad het andere waar ik over na heb gedacht, Ik wil eerst toch nog even proberen wat ie momenteel doet als ik hem nu rechtstreeks aan de modem hangt maar werkt dat niet dan wilde ik idd effe gaan kijken naar de aansluiting. De splitter etc is aangesloten met de standaartbekabeling bijgelevert door demon, daarna loopt ie naar mijn modem die vlakbij de binnenkomende telefoon leiding staat, dan +- 15 mtr utp kabel crosswired naar router en dan nog kabel van 2mtr en weer een keer +- 15mtr (stond in mijn modem handleiding om modem -> router straight aan te sluiten maar dit werkt niet om een of andere reden (zelf connectors eraan gezet en combinaties geprobeert).

Een vermoeden dat ook al een tijdje bestaat is dat UPC iets verkloot heeft sinds wij een tijdje upc telefonie hebben gehad (als je het over kankerzooi hebt).

• PcDealer
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-08 18:05

PcDealer

HP ftw \o/

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:58:
(als je het over kankerzooi hebt).
Laat enge ziektes achterwege wil je?

LinkedIn WoT Cash Converter

• Wokkel1982
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 31-03 18:20
crosswired naar router
Moet dat niet gewoon straight zijn?

Cross moet alleen van PC naar PC, toch?

• YakuzA
  • Registratie: Maart 2001
  • Niet online

YakuzA

Wat denk je nou zelluf hey :X

Wokkel1982 schreef op 30 januari 2004 @ 21:53:
[...]

Moet dat niet gewoon straight zijn?

Cross moet alleen van PC naar PC, toch?
meestal straight naar uplink OF cross naar een normale poort :)

Death smiles at us all, all a man can do is smile back.
PSN

Pagina: 1