ik heb vsFTP daemon draaien over SuSE 9.0. Nu heb ik dit allemaal werkend. Het enige probleem is dat als men inlogt, men het hele filesysteem uit kan lezen. Ik heb geprobeerd users te chroot'en, maar dit werkt niet, omdat ze dan heel mooi in hun eigen directory blijven zitten en niet meer naar de algemene directory /home/everyone kunnen, waar wat algemeen spul staat waar iedereen bij moet kunnen. Deze directory is verbonden door middel van een symlink die in de eigen directory van de user staat. Echter, na chrooten van de user kan de user die symlinks dus niet meer volgen.
Verder draait de daemon onder root. Ik heb geprobeerd dit onder een andere user te doen, maar dat pikt hij niet (LOGIN probleem: "daemon must be started as root"). En aangezien het niet echt mogelijk is alle directories niet toegankelijk te maken voor root... heb ik dus een beetje een uitdaging. Ik vroeg me dus af of het misschien mogelijk was zeg maar de hele daemon in /home/ te "chroot'en" zodat je niet meer via ftp naar "/" (en ander onderliggende dirs) kan.
Verder draait de daemon onder root. Ik heb geprobeerd dit onder een andere user te doen, maar dat pikt hij niet (LOGIN probleem: "daemon must be started as root"). En aangezien het niet echt mogelijk is alle directories niet toegankelijk te maken voor root... heb ik dus een beetje een uitdaging. Ik vroeg me dus af of het misschien mogelijk was zeg maar de hele daemon in /home/ te "chroot'en" zodat je niet meer via ftp naar "/" (en ander onderliggende dirs) kan.
Aurë Entuluva!