Toon posts:

alcatel speedtouch home inlog wachtwoord kwijt!

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiendag,

Ik heb hier een alcatel speedtouch home adsl modem liggen, maar ik zit met de volgende problemen: de vorige eigenaar heeft m toendertijd getweaked, en de 10.0.0.138 webinterface beveiligd met een username en wachtwoord. Ik heb al contact gezocht met de vorige eigenaar van het modem maar hij wist hier niks meer van. Uiteindelijk heb ik maar door middel van zoeken op internet een paar opties gevonden die ik kon proberen om de instellingen te resetten, 1 van de opties die voorkwamen was pingen to defaults, die optie heb ik uitgeprobeerd maar helaas het hielp niet want hij accepteerde hem niet!
Wie helpt mij uit de brand???? :?

• Judaz
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Judaz

--->) . (<---

de resetknop ingedrukt houden terwijl je hem aanzet al geprobeerd ?????

Verwijderd

Zucht: Check ff de search... t's weer vrijdag ik zal me maar even moe maken:

http://gathering.tweakers...=15&data%5Bsearch%5D=Zoek

• dArtagnan
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 26-01 00:02

dArtagnan

Een voor allen, allen voor een

In de handleiding staat perfect hoe je het modem kunt terugzetten naar de fabrieksinstellingen waarmee ook het wachtwoord weer verdwijnt. :)

[edit]
http://www.speedtouch.com/pdf/sthome_manual_04.pdf
pagina 76

[ Voor 21% gewijzigd door dArtagnan op 30-01-2004 14:30 ]

Verwijderd

Topicstarter
Bedankt voor jullie reactie's!

modem resetten heb ik al geprobeerd maar dat lijkt ie niet juist te doen, zit er verschil in een pro of home modem resetten????

Dat ping to life en ping to default uit de handleiding ben ik nu mee bezig maar daar kom ik niet helemaal uit, kan een van jullie misschien vertellen hoe ik daarmee verder moet ?

Mijn situatie is als volgt: getweaked speedtouch home modem rechtstreeks met een straight kabel aan mn pc, ip adres staat op 10.0.0.150 en de subnetmask op 255.255.255.0 en gateway staat op 10.0.0.138.

In de handleiding wordt ook gesproken over een mac adres, moet dat het mac adres van de modem zijn, of moet ik het voorbeeld mac adres nemen????

Wie helpt mij verder??? :'(

• Lightah
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 22:59

Lightah

Strikes Again

Als je maar lang genoeg het reset knopje met een ding indrukt reset hij vanzelf naar default settings. Totdat de lampjes gaan knipperen (oranje ofzo?).

The Unpredictable Striker!

• DJ Chicken
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-07-2025

DJ Chicken

De maat-schap-pij dat ben jij

Verwijderd schreef op vrijdag 30 januari 2004 @ 14:01:
Goeiendag,

Ik heb hier een alcatel speedtouch home adsl modem liggen, maar ik zit met de volgende problemen: de vorige eigenaar heeft m toendertijd getweaked, en de 10.0.0.138 webinterface beveiligd met een username en wachtwoord. Ik heb al contact gezocht met de vorige eigenaar van het modem maar hij wist hier niks meer van. Uiteindelijk heb ik maar door middel van zoeken op internet een paar opties gevonden die ik kon proberen om de instellingen te resetten, 1 van de opties die voorkwamen was pingen to defaults, die optie heb ik uitgeprobeerd maar helaas het hielp niet want hij accepteerde hem niet!
Wie helpt mij uit de brand???? :?
PCMaster ben je er nog uitgekomen toendertijd?? Ik heb nu hetzelfde probleem :(
Laat me alstu ff horen :'(

Ik heb net de stappen uit de manual op blz76 geprobeerd, de laatste 2 methoden(die zouden moeten werken) maar helaas.

Ook vondik de zelfde oplossing hier online http://www.petri.co.il/re...lcatel_speedtouch_pro.htm

maar dit hielp uiteraard ook niet. Het vergeten wachtwoord staat er nog altijd op.

[ Voor 16% gewijzigd door DJ Chicken op 23-08-2005 15:23 ]

aahh durka durka durka

Pagina: 1