PHP, just like CGI?

Pagina: 1
Acties:

• XL79
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23-01 13:04
Euh. ik wil een beetje aan het kloten met PHP. Ben veel aan het opzoeken enzo maar het gaat veelal over het installeren van een Apache server etc.

Maar niet echt over hoe je het één en ander op de server moet zetten.. en moet 'runnen'

Gaat dit net zoals bij CGI met 'chmod' enzo?

Ja is misschien een domme vraag... maar anders kom ik er ook niet uit...

dank je...

XL

• RM-rf
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 10:37

RM-rf

1 2 3 4 5 7 6 8 9

nee PHP is niet bedoeld om te 'exec'-en,
PHP is het best te installeren als module binnen Apache.

de scripts wordn dan gerund door HTTP-request, simpelweg een pagina .php3 (PHP3) of .php (PHP4) meegeven en ze worden uitgevoerd.
eventueel kun je in httpd.conf aangeven dat ook andere extensies 'herkend' als php dienen te worden.

je kunt PHP wel als executable installeren, bv. door een precompiled te instaleren in /usr/bin/ maar daar is php's kracht niet direct op gebaseerd, ik zou beginnen om PHP simpelweg als apache(of andere webserver)-module te gebruiken.

PHP kent zn eigen beveiligde environment, eventueel kan je dat bij instlleren zelf definieren (in php.ini) bv safe_mod

Intelligente mensen zoeken in tijden van crisis naar oplossingen, Idioten zoeken dan schuldigen

• XL79
Bedankt voor de snelle uitleg. Snap het nu al iets meer....

Maar als ik het bv. upload naar m'n hosting provider. Moet ik er dan nog iets mee doen?

dank je,

XL

• Kettrick
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 06:43

Kettrick

Rantmeister!

Nee,

niet als je hosting-provider een PHP enabled webserver heeft..

dan werkt het gewoon als HTML.

• XL79
Oef, dus geen gekloot met die chmod enzo...mooi zo... beter...

dank je...

-[XL]-

Verwijderd

Op dinsdag 12 december 2000 19:24 schreef RoeLz het volgende:
Nee,

niet als je hosting-provider een PHP enabled webserver heeft..

dan werkt het gewoon als HTML.
Dit klopt NIET! Je moet niet de batch ervoor zetten zoals bij CGI, maar je moet wel degelijk CHMODden, en das maar goed ook, want anders was het allemaal heel onveilig! De CHMOD codes zijn wel hetzelfde als bij CGI, maar laat je daar echt niet over afschrikken, CHMODden moet maar zelden, alleen bij schrijven, en aangezien je bij PHP databases kan gebruiken, is het onzin om nog met files te gaan werken. Ja, toch? In ieder geval veel succes, want het is een hele leuke taal om mee te werken. Mag ik je nog een tip geven: http://www.phpfreakz.net en http://www.phpbuilder.com

• XL79
Mmm dus toch...ik d8 al ... is toch raar als jan en alleman erbij zouden kunnnen komen.

Hej hartstikke bedankt!

• Apache
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 18-02 13:56

Apache

amateur software devver

je moet een php file niet chmodden voor je hem kan executen, enkel als je in de php file wil schrijven moet je chmod gebruiken, dus niet zoals CGI chmod 777, maar standaard doet hij het wel. enkel write permissions moet je soms instellen (666?)

If it ain't broken it doesn't have enough features

Verwijderd

Op woensdag 13 december 2000 13:04 schreef Apache het volgende:
je moet een php file niet chmodden voor je hem kan executen, enkel als je in de php file wil schrijven moet je chmod gebruiken, dus niet zoals CGI chmod 777, maar standaard doet hij het wel. enkel write permissions moet je soms instellen (666?)
Dat zei ik toch, alleen dan in andere woorden :?

Verwijderd

een 777 op een CGI????

Niet helemaal lekker zeker...

752 max, netter nog: 722, en zorgen dat je webserver user owner is...

tsk, tsk!
Pagina: 1