Ethernet via stopcontact

Pagina: 1
Acties:

• ScooBY_DoO
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 14-05 00:19
Ik zoek iets als dit: http://www.asokausa.com/products/ethernetWallMount.php
Ik meen me te herinneren dat Eynstein een tijdje geleden zoiets in de verkoop had maar kan het nu niet (meer) op hun site terugvinden.
Is dit tegenwoordig verkrijgbaar hier dan of vergis ik me?
Ik heb via google en got-search enkele termen erop losgelaten maar kom niet verder dan die Amerikaanse site..... weet iemand hier iets meer over te vertellen?

• dreamscape
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 10:06
Die dingen worden hier verkocht door het merk Devolo. Kun je o.a. kopen bij Alternate. Kijk bij Alternate onder netwerk/wireless/netwerk adapters

Punctuality is the politeness of kings

• Godjira
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 15:20

Godjira

To infinity and beyond!

Dit spul is inderdaad bij Alternate te koop, maar er zit ook een aardig prijskaartje aan. Voor mij persoonlijk nog niet interessant genoeg en ergens vertrouw ik het ook nog niet helemaal.

Profile

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

[knip - again :/ ]
edit: sorry voor de hk reactie, maar ik kon het niet laten :)
Dus edit je 'm maar weer terug? :X

[ Voor 225% gewijzigd door intoxicated op 30-01-2004 14:03 ]

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Verwijderd

die kabel die hierboven staat kan ik opzich wel goed gebruiken (alles gaat nu via buiten). waar kan ik die krijgen en moet ik nog wat speciaals erbij kopen en kan het op elk stopcontact?

• ScooBY_DoO
K, toppie...thnx..
Als ik het dus goed begrijp door ff snel op die site te kijken (haast!) dan heb ik een starterskit nodig.... das dan voor 1 pc (159€) en voor elke extra pc nog een losse adapter a 99€?
Nu off to work.... iig bedankt weer voor de quick replies... :)

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Gunner schreef op 30 januari 2004 @ 13:57:
[knip - again :/ ]
edit: sorry voor de hk reactie, maar ik kon het niet laten :)
<span style="color: blue">Dus edit je 'm maar weer terug? :X </span>
nee ik heb hem niet terug ge-edit, ik heb hem alleen ge-edit voordat ik hem ge-reload had......

maar ontopic: staat deze technologie nog niet in de kinderschoenen?
laatst las ik iets van een test ergens in duitsland, maar nooit meer wat van gehoord.

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 01-05 11:26
Dit kwam ik ook tegen: http://www.wifishop.nl/nl/dept_42.html
Wellicht interresant?

• JJapie
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 16:43
Ze verkopen hem ook bij de routershop (www.routershop.nl)
Ik meen me te herrinneren dat de Nuon is de Arnhemse wijk Rijkerswoerd niet zo lang geleden een test heeft gedaan met internet via het stopcontact. Die test is stopgezet, ik denk dat de resultaten niet bevredigend waren. Misschien dat je er op de site van Nuon iets over kan vinden..

• Magic
  • Registratie: September 2001
  • Niet online
Gunner schreef op 30 januari 2004 @ 14:14:
[...]

nee ik heb hem niet terug ge-edit, ik heb hem alleen ge-edit voordat ik hem ge-reload had......

maar ontopic: staat deze technologie nog niet in de kinderschoenen?
laatst las ik iets van een test ergens in duitsland, maar nooit meer wat van gehoord.
de test in duitsland ging over internet via het electiciteits netwerk. deze adapters zijn al een poosje te verkrijgen, een paar maand terug stond er nog een review van zo'n apparaat in dat boekje dat je bij een hcc-abbonement krijgt. computer totaal is dat geloof ik?

Steam: Brainfrz82 | PSN: Brainfrz | Discord: Brainfrz

• ScooBY_DoO
De wifisjop en de routersjop lijken wel hetzelfde!
zelfde opzet, zelfde prijzen.....
Voorlopig is het me nog even te prijzig.....

• jules
  • Registratie: Oktober 2002
  • Niet online

jules

leend3rs.nl

Er waren een heleboel zendamateurs in opstant gekomen tegen de proef van Nuon, omdat voor meer storing zou zorgen op bepaalde frequenties oid. Volgens mij vond Nuon dit gebeuren toch wat te deur worden in verhouding met de profijt die ze er van hadden....

Ik zag idd laatst ook ergens een advertentie van deze producten. Maar vond zowel prijs als snelheid niet echt aantrekkelijk. Daarnaast voor bij mij thuis niet functioneel, omdat ik het dan graag zou willen gebruiken op verschillende groepen, en dat kan juist weer niet... Dan is ethernet en/of WLAN een veel goedkopere oplossing volgens mij.

[ Voor 41% gewijzigd door jules op 31-01-2004 11:28 ]

Foto Portfolio Follow me on Twitter!

• stfn345
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 09:40
ScooBY_DoO schreef op 30 januari 2004 @ 23:49:
De wifisjop en de routersjop lijken wel hetzelfde!
zelfde opzet, zelfde prijzen.....
Voorlopig is het me nog even te prijzig.....
Wifishop = routershop :) bel ze maar eens voor de gein :), ik meen me te herinneren dat ze opnemen met "Routershop"

Verwijderd

Wat mij opviel was dat Alternate.de zo'n starterskit voor 139 euro (incl. BTW)verkoopt, terwijl ze in Nederland 30 euro meer kosten...

• ScooBY_DoO
Ze zijn hier €159, dus dat scheelt €20.
Zie je wel vaker hoor dat HW uit Duitsland goedkoper is als hier.

• JT
  • Laatst online: 15-05 21:11

JT

VETAK y0

Wireless = goedkoper en sneller.

3600wp@115° oost | 825wp panels/750wp inv@13°/115° oost | 1475wp panels/1250wp inv@27°/205° graden zuid
Ecodan warmtepomp
Repo's: HA-Solar-control | HA-heatpump-planning | NR-HueTapDial-NextLevel

Verwijderd

JT schreef op 01 februari 2004 @ 15:08:
Wireless = goedkoper en sneller.
Via het stopcontact kan een maximale snelheid halen van 14MB/s. Het zit dus tussen het b en g protocol in. Het bereik van wireless is wel veel groter. Je kunt met zo'n stopcontact geen netwerk met je buren opzetten vanwege de beveiliging in de meterkast. Theoretisch heeft dLan een bereik van 200 meter. Dus binnenshuis heeft het wel degelijk voordelen vooral als je dikke muren hebt bijvoorbeeld.
Pagina: 1