Dag vrienden,
Tot voor kort had ik een apart servertje met een niet legale Windows 2000 Server en een van mijn werk geleende Backup Exec. Nu heb ik mijn backupdevice (Onstream ADR30) in mijn thuispc gedaan en wil ik direct lokaal gaan backuppen.
Daarvoor zoek ik een backuppakket met de look-and-feel van professionele pakketten zolas Backup Exec, Arcserve en dergelijk maar welke werkt onder Windows XP en bovendien gratis is. Ik heb al gekeken of de dure pakketten en gratis licentie voor thuisgebruik hebben maar die heb ik nog niet gevonden. NTbackup is voor mij niet voldoende.
Wat ik belangrijk vind:
- verschillende jobs kunnen aanmaken
- flexibel kunnen 'schedulen'
- overwrite protectie mogelijk
- flexibel kunnen omgaan met meerdere devices (bijv. ook de cd-brander)
- tape bewerkingen kunnen doen (wissen, hernoemen, retension, etc.)
Hebben jullie een idee?
Tot voor kort had ik een apart servertje met een niet legale Windows 2000 Server en een van mijn werk geleende Backup Exec. Nu heb ik mijn backupdevice (Onstream ADR30) in mijn thuispc gedaan en wil ik direct lokaal gaan backuppen.
Daarvoor zoek ik een backuppakket met de look-and-feel van professionele pakketten zolas Backup Exec, Arcserve en dergelijk maar welke werkt onder Windows XP en bovendien gratis is. Ik heb al gekeken of de dure pakketten en gratis licentie voor thuisgebruik hebben maar die heb ik nog niet gevonden. NTbackup is voor mij niet voldoende.
Wat ik belangrijk vind:
- verschillende jobs kunnen aanmaken
- flexibel kunnen 'schedulen'
- overwrite protectie mogelijk
- flexibel kunnen omgaan met meerdere devices (bijv. ook de cd-brander)
- tape bewerkingen kunnen doen (wissen, hernoemen, retension, etc.)
Hebben jullie een idee?