Wisselbracket + USB 5,25" case: Hotswap mogelijk?

Pagina: 1
Acties:

• Stoney3K
  • Registratie: September 2001
  • Laatst online: 16-03 21:54

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
Ik heb gezocht naar een oplossing om een standaard HD in een USB behuizing onder te brengen, met liefst een wisselmogelijkheid. Ik wou namelijk voor m'n laptop een wat grotere HD regelen. Als ik nou een normale 5,25" CD-ROM behuizing met USB2.0 interface neem, en een standaard wisselbracket.

Dus zo één:
Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/26079.jpg

met zo eentje erin:
Afbeeldingslocatie: http://www.ledos.nl/pc-factory/media/13012.jpg

De ICY Dock wisselbrackets ondersteunen (in de USB versie) hotswapping maar dat zijn in feite toch ook USB->IDE converters met een 'normaal' wisselbracket er in?
ICY Dock is overigens geen optie want die zijn intern en ik heb geen USB->USB 5,25" doos kunnen vinden. En ze zijn redelijk prijzig.

Overigens gebruik ik op m'n laptop een Windows NT variant die het unmounten van volumes mogelijk maakt, en in theorie de HD dus veilig verwijderd kan worden.

Is het overigens mogelijk om van een USB->IDE disk te booten? Met de NEC BIOS dan hè...

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

• John2B
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 01-03 16:45

John2B

I Love RAID5..!!

Dus als ik het goed begrijp wil je een hot-swappable drivecage in je PC die je dan zo in de externe DriveCage hangt t.b.v. je Laptop...???

A friendship founded on business is better than a business founded on friendship

• -krekel-
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 30-11-2025
vraagje hoor: wat is er dan mis met een normale usb drive (zo'n kant en klare)? Die is net zo makkelijk en ook hotswappable... Dus ik vind dit een beetje moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.... Of zie ik dat even verkeerd?

[ Voor 3% gewijzigd door -krekel- op 30-01-2004 14:21 ]

• Stoney3K
  • Laatst online: 16-03 21:54

Stoney3K

Flatsehats!

Topicstarter
-krekel- schreef op 30 januari 2004 @ 14:21:
vraagje hoor: wat is er dan mis met een normale usb drive (zo'n kant en klare)? Die is net zo makkelijk en ook hotswappable... Dus ik vind dit een beetje moeilijk doen terwijl het makkelijk kan.... Of zie ik dat even verkeerd?
Die zijn een stuk duurder t.o.v. standaard HD's en je kunt ze niet in je vaste PC schuiven. Overigens vind ik het wel cool uitzien als ik drie wisselbrackets boven elkaar heb hangen in m'n vaste machine :+

Het probleem is namelijk dat "normale" wisselbrackets niet hotswappable zijn en een reboot nodig hebben voordat ze door Windows herkend worden. Al twijfel ik hierover onder Windows NT/2000/XP, want DVD-ROM drives kun je ook hotswappen en die zijn ook IDE. (Ja, heb ervaring met laptop CD-ROM drives.)

Zet het daar maar neer! -- It's time to party like it's 1984 -- Soundcloud

Verwijderd

Is mogelijk, zorg er alleen wel voor dat je de 5,25" behuizing uitzet op het moment dat je de HD verwisselt

• richard_kraal
  • Laatst online: 24-03-2025
Stoney3K schreef op 31 januari 2004 @ 17:07:
[...]

Die zijn een stuk duurder t.o.v. standaard HD's en je kunt ze niet in je vaste PC schuiven. Overigens vind ik het wel cool uitzien als ik drie wisselbrackets boven elkaar heb hangen in m'n vaste machine :+

Het probleem is namelijk dat "normale" wisselbrackets niet hotswappable zijn en een reboot nodig hebben voordat ze door Windows herkend worden. Al twijfel ik hierover onder Windows NT/2000/XP, want DVD-ROM drives kun je ook hotswappen en die zijn ook IDE. (Ja, heb ervaring met laptop CD-ROM drives.)
idd, dat zeg je goed, LAPTOP cd-rom drives, ik zou het maar niet doen met een pc ide cdrom drive, dat gaat toch minder goed, met een beetje geluk blijft alles draaien maar het mag absoluut niet!
Pagina: 1