Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

T-Mobile minst geschikt voor binnenshuis bellen

Pagina: 1
Acties:
  • 150 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
T-Mobile minst geschikt voor binnenshuis bellen

Gepubliceerd op vrijdag 30 januari 2004

DEN HAAG (ANP) - Het mobiele netwerk van T-Mobile is het minst geschikt voor het bellen in gebouwen. KPN en Vodafone hebben de sterkste signalen, waardoor gebruikers binnenshuis goed kunnen bellen.

Dat blijkt uit een onderzoek naar de kwaliteit van de vijf Nederlandse netwerken voor mobiele telefonie, dat vrijdag in de Consumentengids is gepubliceerd. Bij Orange en Telfort kunnen gebruikers ,,soms wat minder ver in een gebouw bellen'', zo stelde de Consumentenbond op basis van haar derde onderzoek, dat vorig jaar november plaatsvond.

Bij haar eerste test in 2000 waren de kwaliteitsverschillen tussen de netwerken van KPN en Vodafone enerzijds en de overige drie anderzijds veel groter. Dat is daarna veranderd.

Net als in februari vorig jaar concludeert de bond ook nu dat alle netwerken van hoge kwaliteit zijn. Tijdens het buitenshuis bellen ontlopen ze elkaar nauwelijks en is het bereik altijd voldoende. Binnenshuis zijn er dus wel verschillen, waarbij T-Mobile het minst scoort.

De Consumentenbond heeft ook bijgehouden hoe lang het duurt voordat de verbinding tot stand komt. Bij Vodafone ligt de gemiddelde, geklokte tijd rond de 12 seconden. Dat is iets boven de 10 seconden, die de sector zichzelf ten doel stelt. Telfort, gevolgd door Orange, is meestal het snelst.

bron: www.planet.nl

iemand die het werkelijke artikel uit de Consumentengids paraat heeft?

en dat KPN en Vodafone beter scoren is niet echt gek, daar ze langer op de markt zijn en gebruik maken van het GSM900 netwerk. persoonlijk heb ik met Telfort slechtere ervaringen dan met T-mobile, maar die dateren dan ook van 1,5 jaar geleden...

Verwijderd

Ik heb nergens last van, nooit gehad, zelfs in de kelder heb ik bereik met mijn T-Mobile kaartje in Maastricht.

• P-ter
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 20-10 09:09

P-ter

...

Ik heb met orange heel af en toe geen bereik in huis, en dat is dan alleen beneden.

Maar dat komt zelden voor eigenlijk.

• i2Paq
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 14-11 11:22

i2Paq

Tempelier, on bare feet!

Ik heb heel regelmatig geen bereik met mijn T-mobile. Maar ja, what can you do?

• neanderthaler
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:47

neanderthaler

Are friends electric?

Van dat slechte T-Mobile signaal kan ik over mee praten...

Ik ben van Utrecht naar Montfoort verhuist en waardeloos signaal op veel plekken daar. T-Mobile weigert dus abonnementen om die reden te beeindigen. Reactie helpdesk: "Op die postcode heb ik staan: redelijk signaal. Daar kunnen we het abonnement niet om beeindigen. Bovendien gaat het om de sterkte van het signaal buitenhuis." :(

Mijn zwager heeft in Utrecht een eigen marketingbedrijf en ook een T-Mobile business abonnement afgesloten. Zij zijn dus op het eigen kantoor NIET bereikbaar!

• -=bas=-
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22-04 02:56
Klopt als een bus. :(
0 bereik hier in huis maar T-Mobile is er van overtuigd dat ik theoretisch gezien voldoende ontvangst moet hebben.
Het was dus een compleet waardeloos mobieltje voor persoonlijk gebruik, totdat ik de Simlock voor 15 euro maar heb laten verwijderen omdat T-Mobile totaal niet bereid was mijn geld terug te geven. Doos open = centjes weg. :r :(
Zwaar bagger dat de algemene voorwaarden in de doos zitten en je je ontvangst ook niet kan uitproberen.

T-Mobile heeft echt het gedrag van een ouwe monopolist die totaal geen intresse heeft in haar klanten. :r

Maar met de simlock eruit kan ik tenminste mijn orange abbo gebruiken. Normaal had ik die simlock best een jaartje willen laten zitten maar als een bedrijf je geen andere mogelijkheid bied dan moet het maar. *zucht*.

Ook wil TMobile echt alles van je weten als je zou willen registreren.
Dat druist ook nog eens in tegen je recht op privacy.
Maar ik ben nu waarschijnlijk de oudste nederlander met een mobieltje volgens TMobile. :P

Senile! Senile Oekaki

• Miki
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 21:36
Tis maar net wat je belangrijk vind, je kunt niet voor een duppie op de eerste rij zitten. T-mobile is zeker één van de goedkoopste (denk op telfort na) providers die er zijn. Daarnaast geven zij ook de hoogste toestelkorting weg. Tuurlijk Vodafone en KPN zijn de beste alleen betaal je wel iedere maand een extra bedrag voor i.v.g. T-mobile. Ik vind zelf dat je niet moet zeuren als je de keuze voor T-mobile hebt gemaakt. Goedkoop is meestal duurkoop, alhoewel je mij niet hoort klagen over T-mobile ;)

Verwijderd

Ik heb T-Mobile, altijd bereik, geen gedonder of gezeik. Duidelijk voicemail en klantenservice. Echt heel erg gebruiksvriendelijk. Ik ben zo nu en dan in Den Bosch en dan in Utrecht. Allemaal geen enkel probleem. Bereikbaar zal ik blijven.

T-Mobile HALELUJA O-)

• waslijn
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13-11 08:12
Ach ja dit soort onderzoeken heb je weinig aan. Met T-mobile heb ik binnenshuis vollop dekking, ook bij de mensen waar ik kom. In supermarkten/garages is het wel minder. Maar ik heb ook wel eens telfort gehad en die hadden op meer plekken binnenshuis geen dekking als T-mobile. Het ligt dus maar net aan de plaatsen waar je komt en die belangrijk voor je zijn. Vraag daarom altijd aan vrienden/kennisen naar de dekking als je een nieuw abo neemt of neem ff een pre-paid kaartje, kan je een hoop ellende besparen.

• job
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 15-11 20:55

job

Als buitenshuis er weinig verschillen zijn, hoe kan het dan dat t-mobile binnenshuis een minder signaal heeft orange of telfort??

Ze werken alledrie met 1800mhz techniek.

• Appie Heijn
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 23:28
Bij mij thuis(friesland) is het precies hetzelfde met t-mobile. Buiten perfect-->binnen gewoon belabbert :r Ga nu van T-Mobile 300 --> Telfort 300. Effe een jaartje proberen ;)

44x Trina 330WP @ SMA 10.00; Hitachi Yutaki 5,5KW AIO 280L

• koen
  • Registratie: Juli 1999
  • Niet online
damster schreef op 30 januari 2004 @ 13:56:
Als buitenshuis er weinig verschillen zijn, hoe kan het dan dat t-mobile binnenshuis een minder signaal heeft orange of telfort??

Ze werken alledrie met 1800mhz techniek.
meer sites en/of betere spreiding sites

Verwijderd

Ik zal je eerlijk zeggen. Ik WAS een vervente vodafone gebruiker. Ik vind en blijf het een leuke firma vinden, maar een half jaar geleden ben ik overgestapt naar Orange, ik moet zeggen dat ik hier heel erg blij mee ben. Orange werkt perfect in en buiten mijn regio binnen en buitenshuis. Soms valt ie ff weg.. maar goed het blijft een "net" werk..werkt altijd maar net.

• genosis
  • Registratie: September 2003
  • Laatst online: 14-11 09:58
ja ik ben ook pissed op t-mobile, ik kan binnenshuis en in mijn hele wijk niet goed bellen :S

• sigma01
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 04-11 10:06
Het is met mobiele telefonie net zoals bij het weer: Op sommige plaatsen is het goed op andere minder. Het is algemeen bekend dat de 1800MHz providers door de hogere dempingsfactor van die frequentie een mindere binnenhuisdekking kunnen leveren. Het is daarom ook belangrijk dat je voor het afsluiten van een abonnement bij vrienden/familie controleerd hoe de dekking van die provider is. Zo kun je bijna altijd voor je zelf de conclusie vormen of de provider op belangrijke plekken voor jou dekking heeft (bijv. thuis of school/werk).
En de meeste klagers in dit topic hebben dat niet gedaan, dat is op zich jammer. Want nu wordt het een t-mobile/Orange/....=^&%^$%^ topic ipv een nuttig topic.

P3 667 Mhz, 384MB ram, 20GB maxtor+60GB IBM (60GXP), Matrox G400 dh, asus mobo, Philips 109b10 + Philips 17B

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
Ik kan me vergissen, maar GSM netwerken zijn mobiele netwerken welke bedoelt zijn om er onderweg (buiten) mee te kunnen bellen. Dat het thuis werkt is alleen mooi meegenomen. Tenslotte zijn er voor thuis andere oplossingen om te kunnen bellen. Overigens zijn er genoeg locaties waarbij binnen gezorgd is voor dekking. Denk aan tunnels, stations, winkels zelfs in de metro.

En kiezen vanwege dekking binnenhuis? :? Is dat wel zinvol?

• bokkie11
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 12-11 08:04
bij mij in raalte is juist andersom
vodaphone is klote binnenshuis en t-mobile perfect

de enige plek waar ik nog geen bereik heb gehad was in de lift op school (maar ja daar heeft niemand bereik..)

M3 SR+ deep bleuMidnight grey/ Black /areo Bestel 19/8 restrictie 1/11 vin 11-12 aflevering 14-12

Verwijderd

KPN adverteert nu ook steeds in kranten dat ze beste netwerk hebben, ze zeggen ook dat ze 15 tot 65% meer masten hebben dan concurrenten. Nu vraag ik me af of dat wel zo eerlijk is, aangezien je met een 1800 mhz minder masten nodig hebt dan met 900 mhz. Tis toch wel zo dat je dan mindere binnendekking hebt, maar dan nog ik vraag me af of je dat wel zo kan vergelijken? De discussies over netwerken houden denk ik nooit op :D

• Tom
  • Registratie: Juni 1999
  • Niet online

Tom

Gillie schreef op 30 januari 2004 @ 16:54:

En kiezen vanwege dekking binnenhuis? :? Is dat wel zinvol?
Ik heb een kantoorbaan en ga niet al mijn kennissen het nr van m'n werk geven, is wel prettig als ik daar (binnen) ook een beetje redelijk bereik heb :+ thuis is ook handig :+

Ik heb trouwens al jarenlang T-mobile (Ben) en altijd prima bereik, helemaal geen klachten over, ook nooit gehad. Ben een tevreden klant :)

[ Voor 5% gewijzigd door Tom op 30-01-2004 22:23 ]

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 13:23:
Ik heb T-Mobile, altijd bereik, geen gedonder of gezeik. Duidelijk voicemail en klantenservice. Echt heel erg gebruiksvriendelijk. Ik ben zo nu en dan in Den Bosch en dan in Utrecht. Allemaal geen enkel probleem. Bereikbaar zal ik blijven.

T-Mobile HALELUJA O-)
Tja, ik kan het hier alleen maar mee eens zijn. Heb nog nooit gehad dat ik met T-mobile ergens in nederland geen ontvangst had :?

Ook binnenshuis altijd volledige ontvangst, en goede geluidskwaliteit.
Ach, het zal wel afhankelijk zijn van het gebied waar je woont :P

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• Symsonic
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Symsonic

Hmm... ok

Ik heb sinds een maandje vodaphone nu en daarvoor had ik t-mobile, hier waar ik woon zijn ze allebei redelijk maar in Utrecht enzow, zijn ze allebei gewoon goed, vooral de buitegebieden zijn minder gedekt, so be it...

[ Voor 1% gewijzigd door Symsonic op 30-01-2004 22:36 . Reden: Spelfoutje:P ]

• mrbullet
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online
Dan hebben ze Telfort niet getest bij mij thuis. Ik heb bijna 4/5 ontvangst, maar toch krijg ik zo'n sirene achtige toon als ik probeer te bellen. Tig keer gemeld bij TELFORT en ik ben inmiddels op TIG-verschillende manier afgepoeierd.

En zelfde met hun facturen, die overnamens hebben wat dat betreft weinig goeds gebracht. Telfort voor mij = :r

Pana 5j

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30
Gebruik sinds de oprichting Ben/T-mobile.
Zowel in Bilthoven als Maarssen (waar ik nu woon) is de ontvangst binnenshuis slecht tot zeer slecht (soms absoluut geen ontvangst).
Als ik rondrij door de provincie (Utrecht) zijn er maar enkele plaatsen waar ik met mijn carkit een minimale ontvangst heb.
Maar de slechtste ontvangst heb ik op mijn werk op Schiphol-Oost, tussen die stalen hangaars is het signaal met enige regelmaat gewoon weg. Dan moet je echt een stuk verder gaan om weer ontvangst te krijgen.
Maar omdat Ben/T-mobile verder goed werkt en niet duur is heb ik met het bovenstaande geen echte problemen.
Mijn motto: "Als het echt belangrijk is bellen ze wel weer terug".

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

• Oscar Mopperkont
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 03-08-2024

Oscar Mopperkont

Hoepel op!

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 22:17:
KPN adverteert nu ook steeds in kranten dat ze beste netwerk hebben, ze zeggen ook dat ze 15 tot 65% meer masten hebben dan concurrenten. Nu vraag ik me af of dat wel zo eerlijk is, aangezien je met een 1800 mhz minder masten nodig hebt dan met 900 mhz. Tis toch wel zo dat je dan mindere binnendekking hebt, maar dan nog ik vraag me af of je dat wel zo kan vergelijken? De discussies over netwerken houden denk ik nooit op :D
Met 1800Mhz heb je volgens mij juist meer masten nodig. Het signaal heeft een hogere freq, en kan daardoor een beter signaal doorgeven, maar het omt minder ver. Net als met je radio. FM heeft de hoogste freq en de beste kwaliteit. Maar de ontvangst is veel gevoeliger en het signaal komt stukken minder ver.

KPN heeft zowel 900 als 1800 dus ik denk dat ze inderdaad veel masten hebben staan.

• Luuk
  • Registratie: Juli 2001
  • Niet online
hier heeft Ben zelfs helemaal geen bereik :D

ehm.. t mobile

Verwijderd

Ik heb paar maanden ook een Abbo afgesloten inclusief t-mobile toestel (E700)
Ik krijg bij mijn school een Limited Service bericht op mn scherm terwijl ik vol bereik heb beetje vreemd.

Ik heb een brief geschreven ivm het bereik en ze vertelden dat hun zendmast Goed bereik moet hebben binnen een straal van 1500 meter.

Onder aan deze brief stond dat ik kon rekenen op 1 Belbundel a 22,50 (tmobile150)
gratis en dat deze bij de eerste volgende factuur eraf werd gehaald
Das toch wel weer een pluspunt :D

• Xander
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 23:35
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 23:24:
Ik krijg bij mijn school een Limited Service bericht op mn scherm terwijl ik vol bereik heb beetje vreemd.
Dan is T-Mobile dus vanaf jouw school niet te bereiken, en heb je een andere GSM provider (vodafone, KPN, whatever). Dan heb je idd Limited Service, je kunt alleen 112 bellen dan geloof ik...

PC specs!---Pulse mee voor GoT!
[22:49:37] <@Remy> ik wil een opblaasbare dSLR :+

• rimave
  • Registratie: Oktober 2001
  • Laatst online: 21:33
Mhh...weinig last van. M'n telefoon doet het alleen niet in de parkeergarage bij de mediamarkt in Groningen.

The only thing better than a cow, is a human. Unless you need milk. Then you really need a cow.

• Orion666
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 10-11 07:12
Ik heb nooit ergens last van gehad :)
Het werkt prima hoor

• DARKLORD
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16-11 15:07
tmobile werkt bij mij binnenshuis niet en ook niet buitenshuis..

:r

• Gillie
  • Registratie: Juni 2002
  • Niet online
marcveen schreef op 30 januari 2004 @ 22:42:
Gebruik sinds de oprichting Ben/T-mobile.
Zowel in Bilthoven als Maarssen (waar ik nu woon) is de ontvangst binnenshuis slecht tot zeer slecht (soms absoluut geen ontvangst).
Als ik rondrij door de provincie (Utrecht) zijn er maar enkele plaatsen waar ik met mijn carkit een minimale ontvangst heb.
Maar de slechtste ontvangst heb ik op mijn werk op Schiphol-Oost, tussen die stalen hangaars is het signaal met enige regelmaat gewoon weg. Dan moet je echt een stuk verder gaan om weer ontvangst te krijgen.
Maar omdat Ben/T-mobile verder goed werkt en niet duur is heb ik met het bovenstaande geen echte problemen.
Mijn motto: "Als het echt belangrijk is bellen ze wel weer terug".
liquid-orange schreef op 30 januari 2004 @ 23:29:
Mhh...weinig last van. M'n telefoon doet het alleen niet in de parkeergarage bij de mediamarkt in Groningen.
Altijd dezelfde telefoon? Probeer eens een ander type, of doe eens vreemd, ander merk. En dan geen budget toestel.

[ Voor 12% gewijzigd door Gillie op 31-01-2004 14:42 ]

• Termi
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 21:19
KPN kon ik binnenhuis niet goed bellen, terwijl met orange overal kan. Is dat misschien het verschil in net werk (kpn 900 mhz en orange 1800 mhz :?)

• robert-630
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online
Toen ik 1,5 jaar geleden een BEN-prepaid pakket met Nokia 3410 kocht, had ik in mijn woonplaats nog een goed bereik, maar sinds ze T-mobile heten is het bereik erg achteruit gegaan, met name binnenshuis, mijn nokia heeft altijd nog wel een streepje (of geen streepje maar wel providernaam ) in zijn scherm staan. Net zoals de nokia van mijn pa. Maar nokia's hebben een goed ontvangst is mijn ervaring! :)

Mijn zusje heeft nu 1 maand een Sony-Ericsson T230 ook met T-mobile maar het merendeel van de dag geen bereik binnenshuis. SE hebben dus een slechtere ontvangst met T-mobile is mijn evaring. :(

Het merk speelt dus mee in het ontvangst! Volgens T-mobile speelt ook je sim-kaart mee maar volgensmij is dit onzin?! Weet iemand of dit waar is? :?

Ik wil binnenkort de SE T630 kopen maar ik ga dus niet bij T-mobile zitten, terwijl die exclusief dit toestel in een mooie kleur die ik mooi vind gaan leveren! :(

Ik wil met zo'n duur toestel wel graag bereikbaar zijn! ;)
Hopelijk gaat T-mobile nu maar is het netwerk vebeteren!

• Marc Veen
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 07-10 21:30
Gillie schreef op 31 januari 2004 @ 14:41:

Altijd dezelfde telefoon? Probeer eens een ander type, of doe eens vreemd, ander merk. En dan geen budget toestel.
Ik vind een Nokia 6210 niet echt budget!

Intel Core i7-4790K @ 4.40 GHz | Arctic Freezer 7 Pro | Asus B85M-G | 16GB Crucial PC3-14900 | Zotac GTX 1060 6GB | 1x Crucial MX100 512GB SSD 2x WD20EARS 1x WD10EADS | Antec Sonata II | BeQuiet E10-400W | 2x Zalman 120mm | Win 10 Edu 64bit

Pagina: 1