adsl valt steeds weg

Pagina: 1
Acties:

• Opperhoof
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 19:04
ik heb nu al bijna een jaar adsl, en hij heeft het altijd goed gedaan. top dat we die snelheidsverhoging kregen. nu heb ik 1mbps verbinding, teminste af en toe.
Als ik mn pc aanzet, en netjes inbel, dan doet internet het gewoon, met goeie snelheid. maar als ik na +/- een uur naar een site wil, dan zet iexplorer: kan pagina niet weergeven.. hij krijgt het niet gevonden dus, en het lijkt als of hij geen verbinding meer heeft.... maar als ik ondertussen dc++ aan heb staan, dan blijft die het wel gewoon doen.
ik meld me dan af bij xp en log in als iemand anders (mn pa ofzo) dan doet internet nog steeds niets...
start ik opnieuw op dan doet alles het weer netjes... maar het is dus vreed irritant om iedere uur opnieuw te moeten opstarten.....

het komt ook wel eens voor dat ineens heel de verbinding wegvalt.. dan gaat het lampje bij ADSL op mn actel speedtough 330 modem knipperen, en naar +/- een minuut is er weer verbinding.. ook dat is vreed lastig als je bijv. net aan het multiplayeren bent......

zijn er meer mensen met dit probleem of ligt het aan mij? en zo ja wat zou ik eraan kunnen doen?
heb al mn xp geupdate maar dat hielp niet, en k heb ook geen firewall..
:? 8)7 |:(

• Opperhoof
  • Laatst online: 19:04
*schop* :?

• YoYoost
  • Laatst online: 12-05 13:55
Welke provider heb je en heb je daar al een meeltje naar toe gestuurd? Misschien dat zij daar dagelijks mensen met dit soort problemen krijgen en gewoon een heel kammelijke oplossing hebben. Bijv een speciale update ofzo.
En heb je ook gegoogled?

• r0b
  • Registratie: December 2002
  • Laatst online: 13-05 11:07

r0b

Weet je zeker dat dc++ het dan blijft doen? Lijkt me namelijk sterk.

In ieder geval, kan je nog wel op het controlpanel van de ST330 komen als ie 'weggevallen' is?

• NightBird
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 13:47

NightBird

DPC-Crew Coding
typisch geval van falende dns server lijkt me zo. Stel es de DNS Servers van je provider in, ipv het ip adres van je modem.

WatHoorJeWaar · Asobakken
Eerdere projecten: Leading Courses · Brandstof-zoeker.nl · Voertuig-zoeker.nl

Verwijderd

Als het lampje op je modem gaat knipperen betekend het dat de ADSL-lijn is die wegvalt.

Dit is dus niet je pc die moeilijk doet maar je modem/ISP...

Je kan het beste even met je ISP contact opnemen!

Verwijderd

Wat voor kabel zit er tussen je splitter en je modem? waarschijnlijk een platte kabel. ik werk bij een isp en sinds de snelheidsverhoging krijgen we bijna niets anders binnen dan wegvallende verbindingen. volgens kpn ligt het aan slechte bekabeling die teveel storing genereerd . probeer eens een cat 5 kabel.

• TrickShot
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 14-12-2023

TrickShot

Veel shots... weinig tricks.

Je kan ook het contactdoosje van je telefoonstekker eens openhalen en kijken of er ergens roest ofzo opzit. Zoja, kras het eraf en spuit wat WD40 op je stekker(niet in de contactdoos :))

Athlon 2500+ @ 2230 MHz, 512 MB 3200 kingston, 2 x sata maxtor 120 GB, 1 WD 80 GB, Ti4200, Antec Sonata

Pagina: 1