Gisteren toen ik C&C Generals: Zero Hour aan het spelen was hield m'n pc er ineens mee op, hij rebootte spontaan. Ik naar m'n bios setup en de temperaturen waren laag (CPU 40/system 28) dus daar kon het niet aan liggen, maar de computer starte niet op, hij bleef hangen bij XP balkje. Ik duw de reset knop in en sindsdien heb ik geen teken van leven meer vernomen van mijn moederbord.
Als ik de pc op probeer te starten gaan mn fannetjes aan en de cd-rom lampjes en toetsenbordlampjes gaan ook nog wel knipperen, maar daar houdt het mee op. Het beeld gaat niet aan, er komt geen geluid uit mn pc speaker en ook niet uit mn gewone speakersetje.
Ik heb al mn bios gereset, een nieuwe batterij erin gedaan en een andere videokaart geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Ik denk zelf dat mn bios kapot is, maar hoe kan ik dat controleren? En als het bios kapot is, kan ik dan nog wat anders proberen dan een nieuw moederbordje?
Mijn specs:
-ECS K7S5A mobo
-AMD Athlon XP 1700+
-256 MB DDR-RAM
-GeForce 4200 FX 64 MB
-Maxtor 40 GB Harddisk
-Q-Tec 400W voeding
-Hele dikke processor koeler
-Windows XP professional
Als ik de pc op probeer te starten gaan mn fannetjes aan en de cd-rom lampjes en toetsenbordlampjes gaan ook nog wel knipperen, maar daar houdt het mee op. Het beeld gaat niet aan, er komt geen geluid uit mn pc speaker en ook niet uit mn gewone speakersetje.
Ik heb al mn bios gereset, een nieuwe batterij erin gedaan en een andere videokaart geprobeerd, maar het werkt allemaal niet. Ik denk zelf dat mn bios kapot is, maar hoe kan ik dat controleren? En als het bios kapot is, kan ik dan nog wat anders proberen dan een nieuw moederbordje?
Mijn specs:
-ECS K7S5A mobo
-AMD Athlon XP 1700+
-256 MB DDR-RAM
-GeForce 4200 FX 64 MB
-Maxtor 40 GB Harddisk
-Q-Tec 400W voeding
-Hele dikke processor koeler
-Windows XP professional