Toon posts:

[WinXP] Installatie probleem

Pagina: 1
Acties:
  • 23 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Na eerst problemen te hebben gehad met "PC blijft steken bij "Windows Wordt Gestart"", lukt het me nu niet om Windows opnieuw te installeren.

Ik kan mn Windows partitie formatteren, vervolgens kopieert hij ook gewoon de Installatiebestanden naar de Windows Installatiemap.
Vervolgens gaat hij rebooten en kom je uit in een Windows opgeving waarin hij aangeeft hoelang de installatie nog duurt en waar je bent in het installatieproces.

Hier blijft hij continu staan op 39 minuten (of ik m nu 39 minuten aan laat staan, of 3 uur, geen verschil).

Hij kan nog wel lezen van de CD-rom, want als ik de CD-rom eruit haal stopt hij er helemaal mee (lees de marketing teksten van XP veranderen niet meer, en het animatie'tje rechtsonderin stopt met bewegen).

Aan de HardDisk ligt het volgens mij ook niet, ik heb namelijk Data Lifeguard gedownload van westerndigital.com, en hij ziet alle partities nog gewoon.

Wie weet het probleem en de oplossing....?

Verwijderd

Wat zijn je specs? Heb je al hardware proberen te testen?

Verwijderd

Topicstarter
Specs:

Mobo: MSI K7T266 Pro2
Processor: AMD Athlon 1600+
Hd1: WD 60 gig
Hd2: Maxtor 60 gig
Ram: 512 MB
Grafisch: XFX GeForce FX 5200
NIC: ff er uit gehaald...

Ik heb dus de HD al getest (althans, met Data Lifequard zag ik gewoon de partities, weet niet in hoeverre ik t nog kan testen dan).
Ik had ook MemTest gedownload, maar dit is een Windows progje... Weinig nut in DOS.

Wat moet ik nog meer / anders testen dan...?

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21:29

momania

iPhone 30! Bam!

ilusux, dit probleem is ondertussen al zo vaak besproken dat er zat informatie over te vinden is op dit forum.

In de links die ik je laatst gaf had je ook kunnen lezen dat we verwachten dat je wel eerst zelf even de verschilende faq's op die forum doorneemt of iig even de search of google raadpleegd.

Hier is al een goed beginpunt : Hangen en Opstartproblemen troubleshooter
(tip: controleer eerst je geheugen maar eens, want 80% kans dat het daar aan ligt... )
[edit]
btw: memtest is geen windows proggie, maar maakt in windows een dos bootdisk voor je die automatisch begint met testen, maar dat had je ook op de site van memtest kunnen nalezen ;)

[ Voor 16% gewijzigd door momania op 30-01-2004 12:08 ]

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

Dit topic is gesloten.