Het volgende probleem doet zich sinds ik 4 schijven aan mijn Raid controller heb geknoopt. Bij een normale boot, dan is er geen enkel probleem en start alles gewoon op, maar wanneer ik vanuit windows/linux/bios reset, dan de Raid controller aan dat de 4e schijf niet werkt, en dat er dus een Invalid Raid Array is.
Het vreemde is dat als je de stroom even uitzet (nog geen seconde) en weer een nieuwe boot start, dat dan wel weer alle 4 de schijven gewoon te zien zijn.
-De schijven deden het wel gewoon goed toen ze niet in een array op de controller zaten
-Eerst zaten er 2 schijven in een Array op de kaart, en dit werkte perfect
-Ide Kabels zijn allemaal getest en goed
Oke niet echt een gigantisch probleem, maar wel irriterend als je veel in de bios zit, en iedere keer weer opnieuw stroom in en uit moet schakelen.
Details:
SiliconImage PCI Raid controller
4 x Maxtor 40 gig schijven
MSI K7N2 Delta-L moederbord
350 Watt Astec voeding
Het vreemde is dat als je de stroom even uitzet (nog geen seconde) en weer een nieuwe boot start, dat dan wel weer alle 4 de schijven gewoon te zien zijn.
-De schijven deden het wel gewoon goed toen ze niet in een array op de controller zaten
-Eerst zaten er 2 schijven in een Array op de kaart, en dit werkte perfect
-Ide Kabels zijn allemaal getest en goed
Oke niet echt een gigantisch probleem, maar wel irriterend als je veel in de bios zit, en iedere keer weer opnieuw stroom in en uit moet schakelen.
Details:
SiliconImage PCI Raid controller
4 x Maxtor 40 gig schijven
MSI K7N2 Delta-L moederbord
350 Watt Astec voeding
We create our own reality