Stroom probleem Raid controller

Pagina: 1
Acties:

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Topicstarter
Het volgende probleem doet zich sinds ik 4 schijven aan mijn Raid controller heb geknoopt. Bij een normale boot, dan is er geen enkel probleem en start alles gewoon op, maar wanneer ik vanuit windows/linux/bios reset, dan de Raid controller aan dat de 4e schijf niet werkt, en dat er dus een Invalid Raid Array is.
Het vreemde is dat als je de stroom even uitzet (nog geen seconde) en weer een nieuwe boot start, dat dan wel weer alle 4 de schijven gewoon te zien zijn.

-De schijven deden het wel gewoon goed toen ze niet in een array op de controller zaten
-Eerst zaten er 2 schijven in een Array op de kaart, en dit werkte perfect
-Ide Kabels zijn allemaal getest en goed

Oke niet echt een gigantisch probleem, maar wel irriterend als je veel in de bios zit, en iedere keer weer opnieuw stroom in en uit moet schakelen.

Details:
SiliconImage PCI Raid controller
4 x Maxtor 40 gig schijven
MSI K7N2 Delta-L moederbord
350 Watt Astec voeding

We create our own reality

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

momania

iPhone 30! Bam!

Raid controller flashen met nieuwe firmware (als die er is) ?
Of even je schijven aan een gewonen controller hangen en even een test uitvoeren met een tool van de fabrikant of de schijven zelf nog wel goed zijn?

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*

• Pompiedom
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 25-12-2025

Pompiedom

Don't panic

Topicstarter
momania schreef op 30 januari 2004 @ 11:53:
Raid controller flashen met nieuwe firmware (als die er is) ?
Of even je schijven aan een gewonen controller hangen en even een test uitvoeren met een tool van de fabrikant of de schijven zelf nog wel goed zijn?
Dat firmware is wel een plan, kijk vanavond wel of er een nieuwe te krijgen is, maar als de schijven niet goed waren zou je dit toch ook moeten merken bij een gewone boot, en anders wel door slechte prestaties? Dit is iig niet in mijn geval zo.

We create our own reality

• momania
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 08:53

momania

iPhone 30! Bam!

pompiedom schreef op 30 januari 2004 @ 11:57:
[...]

maar als de schijven niet goed waren zou je dit toch ook moeten merken bij een gewone boot, en anders wel door slechte prestaties? Dit is iig niet in mijn geval zo.
Ik weet niet of de controller S.M.A.R.T. ondersteund, zo niet, dan zal de controller niet kunnen aangeven of de schijven stuk aan het gaan zijn.
Apart even testen voor de zekerheid kan iig nooit kwaad ;)

Neem je whisky mee, is het te weinig... *zucht*