geen eindeloze vastloper -> mobo of videokaart probleem?

Pagina: 1
Acties:

• TutanRamon
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14-08 07:08
Ik heb onlangs een nieuw systeem gekocht met de volgende specificaties:
P4 @ 3GHZ
1 GB RAM
Asus P4C800 Deluxe mobo
XFX FX5700 256 MB videokaart

Als ik Photoshop en nog wat dergelijke zwaardere programma's draai, is er niets aan de hand. Het probleem begint als ik spellen ga spelen. Bij Need for Speed Underground blijft het spel om de zoveel tijd gewoon een seconde of 15 hangen. Call of Duty stopt er wel definitief mee na een x-aantal minuten. Bij GTA Vice City worden de textures vaak niet goed weergegeven. Gisteren heb ik de demo van FarCry geinstalleerd en daar heb ik alle bovengenoemde problemen tegelijk. Soms hangers van 10 seconden, soms hangers van meer dan 5 minuten.
Met 3DMARK03 haal ik 3007 punten.

Voordat ik de XFX FX5700 256 mb ga inruilen tegen een andere kaart, waarschijnlijk de FX5900XT, wil ik graag weten of bovenstaand probleem alleen wordt veroorzaakt door mijn videokaart of dat mijn moederbord hier ook een rol in speelt...

[ Voor 6% gewijzigd door TutanRamon op 30-01-2004 11:35 ]

We see things as we are, not as they are

• makje
  • Registratie: December 2001
  • Laatst online: 17:37

makje

Professioneel prutser

Er is geen reden om aan de hand van bovenstaande informatie aan te nemen dat het moederbord een oorzaak van de problemen zou kunnen zijn. De videokaart is een logische verdachte, een eventuele 2e (maar minder waarschijnlijke) mogelijkheid is een driver/directX probleem.

[ Voor 3% gewijzigd door makje op 30-01-2004 11:36 ]

9800x3d

• TutanRamon
makje schreef op 30 januari 2004 @ 11:35:
Er is geen reden om aan de hand van bovenstaande informatie aan te nemen dat het moederbord een oorzaak van de problemen zou kunnen zijn. De videokaart is een logische verdachte, een eventuele 2e (maar minder waarschijnlijke) mogelijkheid is een driver/directX probleem.
OK. Bedankt. Ik heb de nieuwste DirectX en de nieuwste drivers van NVidia.

• TutanRamon
Hier heb ik 2 screenshots van mijn problemen. Bij NFSU een vastloper met raar beeld en een soort van crash bij CoD.

Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/nfsu1.jpg
(clickable)

Afbeeldingslocatie: http://www.wieringernieuws.nl/cod1.jpg
(clickable)

[ Voor 4% gewijzigd door TutanRamon op 01-02-2004 15:04 ]

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
voeding zou het ook kunnen zijn, wat voorn voeding heb je ?

• --MeAngry--
  • Registratie: September 2002
  • Laatst online: 19:34

--MeAngry--

aka Qonstrukt

Waarschijnlijk is het geheugen op je videokaart brak. Gewoon die kaart ruilen en dan zul je zien dat je waarschijnlijk geen problemen meer hebt.
Als je dan nog steeds dezelfde problemen hebt zou ik het eens in de software zoeken.

Tesla Model Y RWD (2024) ▪︎ Daikin Altherma 3 6kW (300L SWW) ▪︎ 20x AIKO NeoStar 2S+ 465Wp ▪︎ Sigenergy SigenStor EC 10+10 (12kW + Gateway HomePro TP)

• BLN
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 13-08 14:36

BLN

Kapot Ram op je vidkaart is inderdaad heel aannemelijk. Ik had op mn oude Graka mn ram ook ns stevig overgeclocked en daarna werden de letters ook vaag.

If it ain't broken, don't fix it

• TutanRamon
P.K. schreef op 01 februari 2004 @ 14:41:
voeding zou het ook kunnen zijn, wat voorn voeding heb je ?
350 Watt zit erin

• TutanRamon
--MeAngry-- schreef op 01 februari 2004 @ 14:47:
Waarschijnlijk is het geheugen op je videokaart brak. Gewoon die kaart ruilen en dan zul je zien dat je waarschijnlijk geen problemen meer hebt.
Als je dan nog steeds dezelfde problemen hebt zou ik het eens in de software zoeken.
Ik heb gisteren een XFX 5900XT besteld. Die kaart is meer voor games geschikt dan de XFX 5700 256 MB die er nu in zit.

• P.K.
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 11-08 20:48
mja als je 350W hebt zal je aan die 5900XT waarschijnlijk ook niet veel kunnen overklokken, voeding gaat dat niet trekken, zeker niet als je kijkt naar de rest van je systeem :D

• TutanRamon
P.K. schreef op 01 februari 2004 @ 21:46:
mja als je 350W hebt zal je aan die 5900XT waarschijnlijk ook niet veel kunnen overklokken, voeding gaat dat niet trekken, zeker niet als je kijkt naar de rest van je systeem :D
Dan gaat er een grotere voeding in. Sim-pel :D

Verwijderd

Bij mij bleef vroeger UT2003 soms voor een halve minuut hangen. Het probleem was softwarematig maar ik weet niet meer precies aan wat het precies lag. Het kan je firewall of je driver zijn. Zelf geïnstalleerde XP-themes kunnen ook soms problemen geven. Probeer eens een nieuwe Windows-installatie met zo weinig mogelijk geïnstalleerd en controleer eens of je het dan nog hebt.

• Mystic Spirit
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 29-07 12:18

Mystic Spirit

PSN: mr_mysticspirit

350 watt stickertje op je voeding zegt niks.... Sommige voedingen van 350 watt koop je voor een paar tientjes en die zijn verrekte instabiel! ik weet niet wat voor 350 watter je hebt, maar ik zou in eerste instantie de voeding de schuld geven.

edit:
lekker getypt!

[ Voor 6% gewijzigd door Mystic Spirit op 02-02-2004 12:58 ]

Pagina: 1