[MySQL] win98, pentium 200mmx, 128MB...

Pagina: 1
Acties:

• Milmoor
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:59

Milmoor

Footsteps and pictures.

Topicstarter
In mijn meterkast heb ik onder windows98 een servertje draaien. Tot nu toe puur als fileserver voor filmpjes en muziek. Dat werkt prima. Maar... ik wil wat gaan testen met databases om er wat ervaring in op te doen. In eerste instantie puur voor het offline genereren van mijn webpagina's. Na wat rondkijken lijkt MySQL een prima optie. Mijn host draait het en werkt er, dus mocht ik ooit iets online willen gaan doen verwacht ik toch daarop uit te komen. Voor de paar dingen die ik wil lijken de beperkingen van MySQL ook geen issue.
Nu het probleem: vraag ik niet teveel van mijn arme servertje? Hoewel de snelheid van de database geen directe issue is, zou de ordegrootte wel een niet kunnen kloppen. Bij MySQL zelf kan ik niets over minimale vereisten en/of performance indicaties vinden.
Bovendien vraag ik me af of het wel slim is om dit onder Windows98 te willen. Mijn ervaring met linux/bsd beperkt zich echter tot die van een generieke unix-gebruiker. Ik kan met VI overweg en snap de rechten en weet wat Samba is, maar veel dieper gaat het niet. Kortom, zomaar even een distributie installeren, ik weet niet of dat wel zo'n goed idee is.

Rekeningrijden is onvermijdelijk, uitstel is struisvogelpolitiek.

• Skaah
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online
Nee hoor, zat. Het zal prima werken.

• ripexx
  • Registratie: Juli 2002
  • Laatst online: 01-09 07:50

ripexx

bibs

Werkt hardstikke goed, geen problemen, draai zelf een webserver met mysql op een PI-180 met 196MB geheugen. Hiermee haal ik zelfs nog met gemak redelijke resultaten. Zeker om dat het een test site is waarin preformane niet direct van belang is maar eerdre de functionaliteit werkt het allenmaal prima. Je zou iig een goede firewall kunnen installeren zodra e ook de database en of site naar de buiten wereld wil open zetten. ;)

buit is binnen sukkel

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 01:46

The Eagle

I wear my sunglasses at night

ripexx schreef op 30 januari 2004 @ 11:34:
Werkt hardstikke goed, geen problemen, draai zelf een webserver met mysql op een PI-180 met 196MB geheugen. Hiermee haal ik zelfs nog met gemak redelijke resultaten. Zeker om dat het een test site is waarin preformane niet direct van belang is maar eerdre de functionaliteit werkt het allenmaal prima. Je zou iig een goede firewall kunnen installeren zodra e ook de database en of site naar de buiten wereld wil open zetten. ;)
Een p1-180.....HEEL zuinig op zijn, die dingen zijn super zeldzaam!

Maar idd, gaat prima draaien. Persoonlijk zou ik op een dergelijke bak eerder NT4 server neerkwatsen...maar da's mijn persoonlijke smaak.

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

• curry684
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 13-08 16:46

curry684

left part of the evil twins

Professionele website nodig?

• G33rt
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 22-06-2022
MySQL gaat daar prima draaien als database server. Ik heb tijden een database op een p90 gehad (het was wel geen grote, en voor persoonlijk gebruik, maar ik neem aan dat jij geen joekels van databases met veel simultane queries gaat draaien), en dat ging prima :)

Verder is een GNU/Linux distributie erop zetten niet extreem ingewikkeld. Als het achter een router staat hoef je niet alle poorten dicht te gaan timmeren (ja, ik weet dat dat eigenlijk een verkeerde mentaliteit is), en is het een kwestie van zorgen dat je iets als Webmin installeert en SSHd draait, dan kom je er echt wel uit. Zelfs ik heb met mijn minimale linux-kennis een servertje draaien :)
Pagina: 1