Toon posts:

[XML/XSL/ASP] Zoeken door hele website

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
De situatie is als volgt. De informatie die op de website gepresenteerd wordt is verdeeld over verschillende XMLfiles. In sommige XMLfiles worden meerdere pagina's aan informatie opgeslagen (op verschillende niveau's op de website).
Nu wil de klant een zoekfunctie op de website hebben waarmee hij direct over de hele website kan zoeken.
Bij een HTML website is het mogelijk om indexserver de site te laten indexeren en dan met ASP door indexserver zoekacties te laten uitvoeren.

Met onze huidige structuur lijkt een zoekfunctie die door de hele website zoekt niet mogelijk.

Zijn hier mooie oplossingen voor? Ik weet dat Google ook bepaalde services heeft om van hun zoeksysteem gebruik te maken en de resultaten in je eigen vormgeving te plaatsen, alleen da's nogal prijzig. Iemand andere suggesties?

Verwijderd

XML indexeren is niet zo moeilijk natuurlijk maar je zit natuurlijk met je pagina links enzo... Kan IndexServer geen HTTP sites indexeren ofzo?

Verwijderd

Topicstarter
Nee, kan niet, index server werkt direct op het filesystem.

• drm
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 09-06-2025

drm

f0pc0dert

Wat zijn je mogelijkheden als het gaat om een database opzetten? Of moeten de geindexeerde gegevens ook in een xml bestand geplaatst worden?

Music is the pleasure the human mind experiences from counting without being aware that it is counting
~ Gottfried Leibniz

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 13:43:
Nee, kan niet, index server werkt direct op het filesystem.
Echter maar en toch kan het dus wel. Indexing service werkt met filters die dus data uit bestanden filtert op basis van het gekozen filter.

Klinkt ingewikkeld, maar als je bedenkt dat Indexing Service office documenten kan indexeren, is het eigenlijk best logisch. Microsoft heeft overigens ook iets te zeggen daarover, kijk maar op:
http://www.microsoft.com/...nfo/reskit/XML_Filter.asp

edit:
typos heb ik zon hekel aan :)

[ Voor 5% gewijzigd door bigbeng op 30-01-2004 14:02 ]

Verwijderd

Topicstarter
bigbeng schreef op 30 januari 2004 @ 14:01:
[...]

Echter maar en toch kan het dus wel. Indexing service werkt met filters die dus data uit bestanden filtert op basis van het gekozen filter.

Klinkt ingewikkeld, maar als je bedenkt dat Indexing Service office documenten kan indexeren, is het eigenlijk best logisch. Microsoft heeft overigens ook iets te zeggen daarover, kijk maar op:
http://www.microsoft.com/...nfo/reskit/XML_Filter.asp

edit:

typos heb ik zon hekel aan :)
Ja een XMLfilter is leul maar aan een gevonden hit in een XMLfile hebben we niets. Want er zijn verschillende pagina's die van die gevonden data in de XMLfile gebruik maken. Welke XSLtemplate moet deze file mee gemerged worden?
Dat is het zelfde als een hele database doorzoeken en dan in 'een' tabel een record vinden die het keyword bevat die je zoekt. Ok. Das mooi maar hoe / met welke pagina / template ga je die informatie aan de gebruiker tonen?

Maak ik sense?

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

Wellicht kan je http://aspalliance.com/articleViewer.aspx?aId=365&pId=1 gebruiken als oplossing.

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

• bigbeng
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-11-2021
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 14:54:
[...]

Ja een XMLfilter is leul maar aan een gevonden hit in een XMLfile hebben we niets. Want er zijn verschillende pagina's die van die gevonden data in de XMLfile gebruik maken. Welke XSLtemplate moet deze file mee gemerged worden?
Dat is het zelfde als een hele database doorzoeken en dan in 'een' tabel een record vinden die het keyword bevat die je zoekt. Ok. Das mooi maar hoe / met welke pagina / template ga je die informatie aan de gebruiker tonen?

Maak ik sense?
Check, ik heb hem geloof ik. Je bedoelt dat een hit nu middenin een XML file kan zitten, die normaal niet in zijn geheel getoond wordt. Mijn kennis van XML websites is beperkt, maar hoe komt een gebruiker normaal bij dat soort informatie en kun je dat niet simuleren met ASP?

Heb je anders een URL waar ik even kan kijken?

• DeverauX
  • Registratie: Februari 2002
  • Niet online

DeverauX

Focus is everything

Ik zou gewoon overwegen een database te gebruiken, waar je de data uit de xml-files in vastlegd en de informatie met betrekking tot de juiste template. :)

...whatever was distasteful or unpleasant or uncomfortable or painful - music could always soothe that.
All you have to do is reach out to beauty.
Quincy Jones

Verwijderd

Topicstarter
Ik geloof dat IndexServer Companion de oplossing is! Deze gaat via HTTP de site inlezen en heeft daarom niets van doen met de XMLfiles maar alleen met de uiteindelijke output. De HTML pagina's die gegenereerd worden.

• gorgi_19
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 10:01

gorgi_19

Kruimeltjes zijn weer op :9

* gorgi_19 blijft het alleen een mindere oplossing vinden; allees opslaan in een database en een text search er overheen lijkt mij beter. :)

Digitaal onderwijsmateriaal, leermateriaal voor hbo

Pagina: 1