Toon posts:

[article] audioserver met LIRC, VNC, etc

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Het is weer zover, ik heb weer wat geschreven.

Deze keer een artikel over een servertoepassing. Al het gezeur de laatste tijd (osnews ed.) over linux wel of niet op de desktop (dat is toch ook allang een feit)... :P
Het is wel een bijzondere server: een jukebox ofwel mega (giga: 45 + 60 + 120 Giga wel te verstaan) cd-wisselaar.

Graag had ik jullie commentaar, m.n. of er essentiele dingen ontbreken, of het duidelijk genoeg is, etc... voor ik het aan de grote klok ga hangen.
Tsja, het is wel weer in het engels, en zoals beelzebubu al heeft opgemerkt: dat is niet mijn eerste taal. Dus ook opmerkingen over slecht lopende zinnen of taalfouten zijn welkom.

De link: http://www.mandrake.tips.4.free.fr/lirc.html

NB: ik ben (natuurlijk) nog wel van plan om er iets van een display bij te maken, maar dat heeft natuurlijk pas zin als de afstandsbediening werkt, en sindsdien heb ik eigenlijk weinig tijd gehad/genomen... De coolste die ik had gevonden was 65USdollar (met linux drivers, van CWLinux oid in Taiwan -- zoiets moet natuurlijk ondersteund worden), maar daar kwam nog 20dollar bij wat ik wat veel overhead vond -- dus dat heb ik maar ff uitgesteld.
Hmm, inkoopactie?

Hopelijk zijn hier evt ook wat mensen die zouden weten hoe je zoiets met windows doet (alhoewel, een headless server met windows?) -- het interesseert me niet persoonlijk hoe dat precies zou gaan, maar ik vraag me wel af hoeveel moeite je daarvoor zou moeten doen, en hoe ingewikkeld het zou zijn voor een ervaren windowsgebruiker.
(Beetje uitdagender gesteld: voor een ervaring linuxgebruiker is het niet erg ingewikkeld, anders was ik er niet in geslaagd; ik vermoed dat iets dergelijks onder windows best wel eens zo lastig zou kunnen zijn dat zelfs een ervaren gebruiker hier niet zo gemakkelijk uit zou komen. De collega's die ik heb die windows gebruiken en daar veel ervaring mee hebben hadden geen idee hoe ze zoiets zouden kunnen doen..)

Als laatste, tips om de coolfactor te verhogen zijn ook welkom, alsmede links naar vergelijkbare projecten.
Wat ik inmiddels (sinds afgelopen nacht ;) ) ook alweer gevonden heb is de 'volnorm' plugin voor xmms, die moet ik ook uitproberen..