Toon posts:

Asus A7N8X-E Deluxe Netwerkproblemen LAN On-Board

Pagina: 1
Acties:
  • 39 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb een compleet nieuw systeem aangeschaft en daarbij een A7N8X-E Deluxe. Nu heb ik gisteren Windows XP geinstalleerd en alle drivers.
Alles ging goed tot ik mijn kabelverbinding probeerde te activeren. Vanaf dat punt kreeg ik netwerk configuratiefouten.
Ik heb bij Apparaatbeheer gekeken en de LAN on board geeft geen geel vraagteken en werkt correct, staat daar. Wel geeft hij een oranje knipperend lichtje achterop de kast.
Na opnieuw opgestart te hebben kreeg ik 2 *.dll fouten (missing kernel driver??) en vervolgens starte de pc meteen automatisch op na het aanklikken van het icoontje netwerkverbinding. Ik heb toen het automatisch herstarten bij fout uitgeschakeld. Als ik kijk bij de status worden er wel (minimaal) wat pakketten verzonden maar niet ontvangen via de verbinding.
Vervolgens heb ik maar een pci netwerkkaart uit mijn oude pc gehaald en die erin gezet. Deze werd meteen herkend door XP en gaf een groen lichtje. Maar tot mijn verbazing nog steeds geen verbinding....... :'(
Nadat ik na 3 minuten een blauw scherm kreeg, heb ik het maar opgegeven.

Iemand enig idee waar het mis is gegaan? Alvast thnx... :?

Mijn systeem:
AMD XP 2600+ (1,92GHz) >0.13< 333 FSB BOXED Soc462
Asus A7N8X-E Deluxe, WiFi, 2x LAN, 1394, Dual DDR - AMD
512MB DDR333 PC2700 Kingston ValueRam CL2.5
Club3D ATI Radeon 9200 256MB DDR DVI & TV out
Maxtor 120 GB PLUS-9 7200 RPM ATA133 Liquid 8mb
Microsoft Windows XP Pro

Verwijderd

Topicstarter
Toevoeging: On Board LAN staat op auto in BIOS, is niet disabled of zo.

• Potatoman
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 19-05 20:38

Potatoman

koniwa

Zoiets had ik ook bij het installeren van de gigabit-lan driver. Probeer het eens met een nieuwere driver, die staat wel op de asus-site. Ik heb hem in mijn geval maar uitgezet omdat ik hem toch niet gebruik.

The cyclographing developer

Verwijderd

Topicstarter
Mja, dat heb ik nu ook maar gedaan, gedisabled en normale netwerkkaart erin. Werkt nu wel, maar toch jammer dat ik hem niet onboard goed krijg :'(

• FatalError
  • Registratie: Juni 1999
  • Laatst online: 18:49
Zit er niet een Broadcom 5700 onboard?
De laatste drivers daarvoor vind je hier: http://www.broadcom.com/drivers/downloaddrivers.php
Zou zonde zijn als je hem niet gebruikt, die Broadcom is een van de snelste gigabit kaarten (samen met Marvell/Sykonnect en misschien ook Intel).

[ Voor 34% gewijzigd door FatalError op 02-02-2004 11:27 ]

If it ain't broken, tweak it! | gasloos sinds oktober 2025, hoekwoning 1978 | 10kWp PV, Panasonic K serie 7kW, Atlantic Explorer V5 270L | Tesla Model Y

• medendo
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 04-03 21:57
Welke driver heb je voor je netwerkkaart gebruikt? Die van XP, die van de cd die bij je mobo zat of de laatste van Asus? Of heb je meerdere drivers gebruikt? In dat geval, booten in safe mode en roll back driver doen.
Ga eens naar safe mode en open een dos box en tik in sfc /scannow. Nu gaat ie kapotte DLL'etjes weer fixen.

Verwijderd

Topicstarter
Het is een Marvell, dus is inderdaad wel erg jammer om dit zo te laten. En ik heb inderdaad meerdere drivers geprobeerd, eerst degene van de bijgeleverde cd van Asus en toen dat niet werkte de nieuwste gedownload, maar geen resultaat.
Als ik straks thuis ben van mun werk zal ik die roll-back eens proberen.
Alvast bedankt voor de tips :)

• born2rule
  • Registratie: April 2003
  • Laatst online: 14-05 09:05
Ik had zelfde probleem. Je moet het mac adres van je netwerkadapter weizigen, dan moet het wel goed komen.

• MewBie
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08:24
om de Gbit nic bij mij aan de praat te krijgen moest ik rebooten nadat ik de driver had geinstalleerd :) heb je dat al geprobeerd?

Please leave a message after the beep.
*beeeeep*

Verwijderd

Beetje oud topic, niet?
Pagina: 1

Dit topic is gesloten.