PowerMac G4..ene schijf kan niet zonder de ander

Pagina: 1
Acties:

• SvMp
  • Registratie: September 2000
  • Niet online
Ik heb hier een PowerMac G4 AGP 400 MHz. Er zitten twee harddisks in: 10 GB master en 30 GB slave.

De master schijf, de IBM 10 GB die ooit standaard bij de G4 geleverd werd, kan niet zonder de slave schijf!

Mac OS 9 start zonder slave-schijf niet op. Vlak na verschijnen splash-screen verschijnt er een fouttype 112. Er zijn dan nog niet eens extensies geladen! Mac OS 9 booten vanaf CD-ROM gaat goed. Schijf initialiseren en controleren op fouten gaat goed, maar zodra ik Mac OS 9 dan (opnieuw) installeer, krijg ik foutmeldingen dat een bestand niet weggeschreven kan worden. Dit gebeurt pas na ongeveer 20% voortgang, de schijf lijkt in eerste instantie dus te functioneren. Zet ik vervolgens de slave schijf er weer bij, ik start Mac OS 9 vanaf CD en ga installeren, dan verloopt de installatie vlot en probleemloos.

De jumpers van de IBM staan op master. Nu komt het gekke: Ik dacht dat die IBM zo was ingesteld dat de slave-schijf vereist was, maar zodra ik er aan andere slave-schijf in zet, die op slave staat ingesteld, dan heb ik dezelfde problemen.

Wat kan hier aan de hand zijn?

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 02:12

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Dit hoort natuurlijk in Opslagmedia thuis.

Move OH->OM

Oslik blyat! Oslik!