Toon posts:

[opstartprobleem] - Compaq Deskpro geeft geen beeld

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Goeiemorgen, middag, avond

Ik heb hier een defecte Compaq Deskpro staan. Als ik hem opstart, dan gaan de ventilatoren aan en maakt de harddisk heel even een geluidje (dat gewone harddisk gekraak dus) en dan niets meer. Het scherm reageert nergens op en blijft mooi inactief. Er zit geen videokaart in, de connector voor de monitor is on board.

De PC geeft ook geen standaard "PIEP!" bij het booten. Hij lijkt wel te bevriezen net na het opstarten. Gisteren had ik ook zo'n PC in men handen en daar lag het aan de harddisk. Hier dus niet.

Alle mobo lichtjes branden mooi.

Ik heb het volgende al geprobeerd :

- ram eruit => geen verandering
- Harddisk eruit => geen verandering
- ram in een ander slotje => geen verandering

Weer eens een voor mij vreemde situatie! Voor wie niet ?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

Wat voor een Deskpro?

Aangezien je video onboard zit, kun je verder alles lostrekken en nogmaals proberen.
Dus geen floppy, hdd, CD en what ever. Ook die voedingen even los, want misschien ligt het aan je voeding.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Oscar the Grouch schreef op 30 januari 2004 @ 10:22:
Wat voor een Deskpro?

Aangezien je video onboard zit, kun je verder alles lostrekken en nogmaals proberen.
Dus geen floppy, hdd, CD en what ever. Ook die voedingen even los, want misschien ligt het aan je voeding.
OK, heb Harddisk, Cd-rom, floppy (en bij de tweede poging ook nog de RAM) uitgetrokken, maar nog steeds hetzelfde.

Wat bedoel je met de voeding losmaken? Die grote "stekker" op het moederbord?

• Oscar the Grouch
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21:26

Oscar the Grouch

Ex-Admin

Question everything

nee de voedingen naar de hdd, floppy en cdrom
zodat deze geen stroom meer trekken van de voeding, en dus de voeding meer capaciteit heeft om het moederbord te voeden.

 I don't know half of you half as well as I should like; and I like less than half of you half as well as you deserve

Verwijderd

Topicstarter
Oscar the Grouch schreef op 30 januari 2004 @ 11:08:
nee de voedingen naar de hdd, floppy en cdrom
zodat deze geen stroom meer trekken van de voeding, en dus de voeding meer capaciteit heeft om het moederbord te voeden.
Aha, welja, die zijn ook mee uitgetrokken geweest O-)

Steeds hetzelfde (behalve dan uiteraard het korte gekraak van de HD)

Ik ga hem zodadelijk even uitblazen, zit wel redelijk wat stof in.

• strandbal
  • Registratie: Juli 2003
  • Laatst online: 22:40

strandbal

Was het maar zo'n feest.

Niet elke deskpro heeft onboard video... De TS zijn Deskpro wel? Dan gaat het videokaart gebeuren natuurlijk niet op...

Mijn oude brakke deskpro had 't ook soms wel eens, een flinke ram op de pci/isa riser en hij ging wel weer aan ;)

Hier stond een dode link.

Pagina: 1