Toon posts:

van dos naar windows xp

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
ik wil graag vanuit Dos bij mijn windows xp setup komen, als ik hem laat booten vraagt hij alleen of ik windows wil opstarten vanaf de cd of gewoon vannaf de HD. DUS HIJ START WIN XP GEWOON WEER OP, GEEN SETUP OF IETS.

Ik weet dat ik ook via windows bij mijn setup kan komen, maar dan heb ik het idee dat het niet helemaal clean is.

Hoe kom ik dus in godsnaam bij die setup ZONDER win xp eerst te starten?? (primaire partitie is NTFS)

Misschien domme vraag, maar het lukt me niet.

• Resistor
  • Registratie: April 2001
  • Niet online

Resistor

Niet meggeren!

Volgens mij kan dat niet, DOS kan niet overweg met NTFS parities.

-edit-
Kan je niet gewoon bij configuratiescherm - software bij je windows setup komen?
Of de boel gewoon via de CD herstellen?

[ Voor 51% gewijzigd door Resistor op 30-01-2004 10:06 ]

What will end humanity? Artificial intelligence or natural stupidity?

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Waarom wil je dat vanuit dos doen?
Je kan toch ook van cd starten en dan format en dan clean install. :)

[ Voor 35% gewijzigd door MADG0BLIN op 30-01-2004 10:04 ]

• mjax
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05 11:00
Je moet binnen 10 sec. op een toets drukken als je die melding ziet in de trant van "Start Windows XP from CD".

Verwijderd

Topicstarter
Dus ik kan gewoon mij hele c: schijf goed formateren, als ik gwoon naar de setup ga vanuit windows xp. (en m'n ander partities met dingen laten staan??)

• MADG0BLIN
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 14-05 20:54
Nee niet vanuit xp. Je moet in je bios instellen dat je systeem van cd kan booten, dan vraagt hij daarom als je cd erin zit.

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Je hebt wel een bootdiskette voor NTFS.

Dit probleem heb ik ook al eerder gehad. Je kan het beste eerst je partitie omzetten in FAT32. Het probleem is dat de setup van windows Dan niet eerst zijn hele opstart proces begint, maar alleen zijn directe installatie, nu zoek hij de informatie van DOS zelf.

Setup kan je het beste starten via i386\winnnt.exe.

[ Voor 72% gewijzigd door Visjes op 30-01-2004 10:15 . Reden: BLAAT ]

Verwijderd

Topicstarter
je bedoelt de volgorde aanpassen?? hij pakt mij cd-rom speler als eerste al hoor.. dat heb ik al veranderd, hij ziet de cd wel, alleen ik heb alleen de optie om xp verder te starten van de cd of van de HD.. dus geen setup ofzo

• J Peursem
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 12:25
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:10:
je bedoelt de volgorde aanpassen?? hij pakt mij cd-rom speler als eerste al hoor.. dat heb ik al veranderd, hij ziet de cd wel, alleen ik heb alleen de optie om xp verder te starten van de cd of van de HD.. dus geen setup ofzo
Starten van CD dus. ;)

Verwijderd

Topicstarter
ja.. en dan kom ik gewoon in windows xp terecht, wat ik Niet wil. Ik wil eerst in de setup terecht komen

Verwijderd

Topicstarter
kan ik niet eenvoudig gwoo xp er eerst afgooien (formateren van alleen c:) en dan booten, dan zal ik wel naar die setup gaan denk ik ??

• Opa
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 11:41

Opa

Nu Multifocaal!

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:14:
[...]

ja.. en dan kom ik gewoon in windows xp terecht, wat ik Niet wil. Ik wil eerst in de setup terecht komen
Als je start vanaf cd èn op Enter ramt als je "press any key to start from cd" ziet, kom je in Windows Setup. Zie je iets anders, dan is je cd niet bootable en moet je hem maar opnieuw branden. })

Hyundai ioniq Electric 8/2020 > Zeekr X Long Range 8/2024

• Visjes
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 17-02 13:09

Visjes

Blub........

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 10:16:
kan ik niet eenvoudig gwoo xp er eerst afgooien (formateren van alleen c:) en dan booten, dan zal ik wel naar die setup gaan denk ik ??
Werkt op NTFS, gaat niet via een normale bootdiskette.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Ik denk dat het een kopietje gebruikt van XP :) Dus niet meer bootable in sommige gevallen.

Jouw oplossing:

Je zegt dat hij vraagt of je van HDD wilt starten of CD-ROM. In dit geval boot je dus met je Win98se CD want XP geeft deze melding niet.

Kies iig voor de CD-ROM. Kies dan computer opstarten met ondersteuning voor CD-ROM.
Ga dan naar de driveletter van je CD-ROM speler (zorg dat je nu ondertussen de WinXP CD erin hebt gestopt). Tik nu: cd i386 en vervolgens: winnt

Nu start ie de setup vanuit DOS voor WinXP.

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

DeMoN schreef op 30 januari 2004 @ 10:19:
Ik denk dat het een kopietje gebruikt van XP :) Dus niet meer bootable in sommige gevallen.

Jouw oplossing:

Je zegt dat hij vraagt of je van HDD wilt starten of CD-ROM. In dit geval boot je dus met je Win98se CD want XP geeft deze melding niet.

Kies iig voor de CD-ROM. Kies dan computer opstarten met ondersteuning voor CD-ROM.
Ga dan naar de driveletter van je CD-ROM speler (zorg dat je nu ondertussen de WinXP CD erin hebt gestopt). Tik nu: cd i386 en vervolgens: winnt

Nu start ie de setup vanuit DOS voor WinXP.
Wel even zorgen dat je smartdrive laadt, anders duurt het een eeuwigheid.

Verwijderd

Visjes schreef op 30 januari 2004 @ 10:09:

Setup kan je het beste starten via i386\winnnt.exe.
ja maar dan is smartdrive niet geinstalleerd en dan duren de bestanden
kopieren echt ontzettend lang.

• DeMoN
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 12-03 14:25

DeMoN

Pastafari

Idd, was ik ff vergeten te vermelden :)
Maar smartdrv kan je handmatig ff van te voren runnen in DOS :)

Gamertag: Cosmicv0id
"Het woord Gods is voor mij niets meer dan een expressie en het product van menselijke zwakheid. De Bijbel is een verzamelwerk van legendes die achtenswaardig zijn maar ook primitief en kinderachtig.'' - Albert Einstein

Verwijderd

Topicstarter
Het is me al gelukt, heb nog wat zitten klote in de bios... bedankt allemaal
Pagina: 1