Toon posts:

[Excel 97] Invoegtoepassing wil niet laden

Pagina: 1
Acties:
  • 172 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb in Excel een .xla gemaakt die ik wil laden bij het opstarten van Excel.
Nu heb ik em in de xlStart directory gezet maar als ik Excel opstart is mijn .xla niet geladen. De volgende variant was om een alternatieve locatie van het opstartbestand te op te geven en daar mijn .xla in te zetten, ook zonder succes.
Als ik em handmatig via extra > invoegtoepassingen invoeg doet ie het wel maar zodra ik excel sluit en weer opnieuw opstart is het uit met de pret (bovendien is dit niet de manier waarop ik het wil omdat dit een .xla is die bestemd is voor een complete afdeling en ik niet elke gebruiker lastig wil vallen met het handmatig selecteren van de invoegtoepassing).

Verwijderd

Jammer genoeg kan ik je niet helpen met je probleem. maar ik heb ook een klein excel probleempje wat het niet waard is voor een eigen topic :D

Ik heb de formule =ALS(D14>A14;GEMIDDELDE(D14:K14);"") .. aleen het probleem is in d14 staat niets en de formule werkt aleen als er 0 staat .. ik moet hem dus aangepast hebben dat hij ook werkt als er in d14 niets staat ..

voor de duidelijk hij a14 = 1 , d14 is nog niets .. maar kan 2 of hoger worden ..

dus als d14 2 of hoger is dan gemiddelde formule.. als d14 niets is (dus ook geen 0) dan moet de cel leeg blijven .. danku

--edit 2 -- .. probleempje al opgelost .. formule is gewoon =ALS(D14="";"";GEMIDDELDE(D14:K14))

--- edit 1 --

edit op eerste post .. ik snap je probleem niet helemaal .. maar zou een macro geen oplossing zijn.. een macro maken en die in het logon script ..

[ Voor 25% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 10:14 ]

Verwijderd

Topicstarter
Logon script mag ik niet aankomen, zit helemaal dichtgetimmerd hier .............
Zijn er nog andere opties?

• Lustucru
  • Registratie: Januari 2004
  • Niet online

Lustucru

26 03 2016

Je methode zou moeten werken:
The features of an add-in become available to the user when the add-in is loaded. For example, when a global template is loaded, Word merges the template's menus, toolbars, AutoText entries, and macros into the Word environment. Because of this, you may want to load the add-in or global template when the user launches Word, Microsoft Excel, or PowerPoint.

To load add-ins or templates automatically when you start an application, you can place them in the Office Startup folder. The default Startup folder is located in Program Files\Microsoft Office\Office\Startup.

In Microsoft Excel, you can also place an add-in in the Xlstart folder or in the folder you designate as the alternate startup folder. To set the alternate startup folder, assign a path and folder name to the HKEY_CURRENT_USER\Software\Microsoft\Office\8.0\Excel\Microsoft Excel\AltStartup key in the Windows® registry.

(msdn)
Ik heb zoiets ooit aan de hand gehad waarbij een netwerklokatie was opgegeven als default startupfolder en die had systeembeheer alleen lezen gezet, met als gevolg dezelfde problemen. Systeembeheer gebeld, xla op d egode plek gezet en het probleem leek verholpen.

Als je een xla installeerd met de hand, krijg je dan de vraag of je de xla wilt copieren naar de standaarddirectory? En zo ja, wat is daarop uw antwoord?

De oever waar we niet zijn noemen wij de overkant / Die wordt dan deze kant zodra we daar zijn aangeland