Toon posts:

Voedings stekker past niet op disk

Pagina: 1
Acties:
  • 194 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Hallo,

Ik heb twee harde schijven gekocht: Seagate Barracuda 7200.7 - 120Gbytes - model no ST3120026AS. Deze worden aangestuurd door een kaart: Promise FastTrak Serial ATA RAID controller card - model FastTrak SATA150 TX21.

Kabels heb ik erbij gekregen maar de stekker van de voedingskabel is anders. Dit is een 5 polige stekker met oranje, rood, 2x zwarte en gele draden.

Nu is er bij www.mycom.nl een ATA powercable te koop maar deze mist de oranje draad. En het lijkt me dat er dan iets niet functioneert ? En ander zou ik van de bestaande kabel desnoods de stekker eraf kunnen knippen en een standaard 4 polige stekker eraan kunnen zetten maar dan hou ik nog steeds de oranje draad over.

Het gaat overigens om een voedingskabel me 2 aansluitingen voor elke harde schijf eentje.

Weet iemand een oplossing...

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 14:16
Move PMG -> OM :)

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• BalusC
  • Registratie: Oktober 2000
  • Niet online

BalusC

Carpe diem

een standaard 4 polige stekker eraan kunnen zetten
Kun je niet gewoon een molex vanuit de voeding pakken en deze op HDD aansluiten :?

[ Voor 45% gewijzigd door BalusC op 30-01-2004 09:09 ]

• Hurricane
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 13-03 12:14

Hurricane

Alles is anders dan het lijkt!

Misschien even een foto erbij plaatsen om het duidelijker te maken.

• Guardian Angel
  • Registratie: Juni 2000
  • Niet online

Guardian Angel

Bejaard en langharig tuig

Het blijkt dat er voor Seagate speciale kabels zijn. Zag deze nl. aangeboden worden bij een shop, Yorcom, in de categorie harde schijven.
edit:
Achteraf blijkt dit niet echt speciaal te zijn, zie hieronder

Het is de gewone (nieuwe) standaard s-ata powercable die normaliter aangesloten wordt op het MB en de HD.

Dat soort kabels wordt o.a. door ASUS al meegeleverd bij bijv. de K8V. Er zijn ook verloopstekers waarvan hier een voorbeeld.

Nieuwere voedingen, zoals de Nexus3500 hebben al standaard zo'n aansluiting.

[ Voor 78% gewijzigd door Guardian Angel op 30-01-2004 09:21 ]

ARME AOW’er

Verwijderd

Topicstarter
Hierbij de foto's:

http://www.xks.nl/stekker.htm

Mijn vraag is dus eigenlijk waar dient de oranje draad voor en kan ik deze weglaten. En alleen de twee zwarten,gele en de rode overzetten op een standaard stekker doormiddel van de draden door te knippen. Of heeft de oranje draad iets te maken dat het voeding voor 2 hardeschijven is ipv 1.

Groetjes,

Joost

Verwijderd

Topicstarter
Daar had ik ook gekeken maar daarmee is mijn vraag nog niet beantwoord :-(
Pagina: 1