Toon posts:

Extreem trage CD key authorization bij CoD

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hallo Tweakers,
Bij het online spelen van Call of Duty heb ik een probleem. Als er verbinding moet worden gemaakt, verschijnt eerst 'Awaiting CD key authorization' in beeld.

Het probleem is dat dit proces overdag idioot lang kan duren. Gisteren wilde ik rond het middaguur ergens joinen. Terwijl de key authorization bezig was ging ik eerst een pot Senseo leuten, maar toen ik terugkwam stond de teller op 300 en was er nog geen verbinding }:O

's Avonds daarentegen is de authorization voltooid voor de teller op 20 staat, soms zelfs direct. Weet iemand waarom de authorization 's avonds veel sneller gaat dan overdag?

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04
- drukke server ?
- trage internet verbinding ? Heb je kabel of ADSL ( maakt nml qua verbindingssnelheid wel uit )
- Probeer CoD eens opnieuw te installeren

Normaal gesproken hoef je die melding niet eens voorbij te zien komen. Dat moet gewoon razendsnel gaan.

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb Wanadoo ADSL Lite, 1Mbps down- en 320kbps upstream, een redelijk goed lijntje. Ik deel Internet met een andere computer via een router. Ik weet niet of er iets niet deugt aan de instellingen van dat apparaat, maar ik kan BF1942 anders wel uitstekend online spelen. Verder heb ik Norton Personal Firewall 2004 (zo afgesteld dat codmp.exe wel vrij toegang heeft tot Internet) en Antivirus 2003 op de achtergrond draaien, maar dat hoort toch geen belemmering te vormen?

Vanochtend kon ik tot mijn verbazing bij één enkele server direct terecht voor een potje Search & Destroy in Brecourt, maar bij alle andere bleef dat scherm met CD key authorization in beeld. Helaas was dit dus een aangename uitzondering.

Vanmiddag kijk ik rond 17:00 weer, en dan zal het vast beter gaan, maar zo hoort 't niet. De controle van mijn key in Battlefield 1942 gaat vele malen sneller, dus blijkbaar is dit probleem in mijn geval voorbehouden aan Call of Duty.

• nextware
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 09:04
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 11:40:
<knip
Vanmiddag kijk ik rond 17:00 weer, en dan zal het vast beter gaan, maar zo hoort 't niet. De controle van mijn key in Battlefield 1942 gaat vele malen sneller, dus blijkbaar is dit probleem in mijn geval voorbehouden aan Call of Duty.</knip>
Volgens mij is dit toch zuiver een software matig probleem. Heb je al eens geprobeerd om je CoD te herinstalleren. Misschien dat een update van de game ook wel eens zou kunnen helpen.

Verwijderd

Ik heb er ook last van ;(

soms kom ik in één keer een server binnen. soms is hij een half uur (letterlijk) aan het autenticaten

Ik leef er maar mee :P
ben te lui om te reinstallen. maar ik denk inderdaad dat dat het is (zal wel iets met het register is)

Verwijderd

Effe een schop :)

Ik zit met precies hetzelfde probleem, ik kan alleen nog maar op de "cracked servers" gamen omdat op de normale servers die melding eeuwen blijft staan (en dat terwijl ik een legale versie heb :/ )
Op de site van Activision vond ik wel het probleem, het heeft te maken met me router.
Dus heb ik me firewall uitgezet, de poorten die nodig zijn geforward, het spel opnieuw geinstalleerd, maar niks helpt.
Ik zou niet meer weten wat ik nog meer kan doen om het probleem op te lossen :?

Verwijderd

niemand een idee?? :o

[ Voor 5% gewijzigd door Verwijderd op 01-03-2004 21:56 ]

Verwijderd

Ik heb ook precies hetzelfde probleem... misschien een bug, maar er is naar mijn weten maar 1 patch, en die verhelp het probleem NIET...
Pagina: 1