Ik heb echt een heel vaag probleem. Gisteravond wilde ik een 3e HD in mijn systeem hangen.
MSI KT4V (Amibios v1.6 A6712VMS)
60GB maxtor (pri master)
120GB maxtor (pri slave)
80GB maxtor (sec. master)
CD-RW (sec. slave)
athlon xp 2600+
1GB DDR ram
Na zo'n 10 min. valt mijn pc uit met een raar geluidje. ik start opnieuw op en hij begint te buggen dat windows normaal gestart, in veilige modes gestart, kan worden, etc. Dus ik normaal starten. Blijft ie hangen bij het xp opstartscherm. Ik opnieuw opstarten. en nu doet ie niks meer. Hij herkent de HD wel min of meer.
bij het bios bootscherm noemt hij de schijven:
primairy master: IDE hard disk
primairy slave: IDE hard disk
secundairy master: CD/RW drive
secundairy slave: CD drive
dan start hij op en zegt hij dat de map windows/system niet gevonden kan worden. maw hij kan de schijf niet lezen. Maar als ik in de bios opties ga kijken, worden mijn schijven opeens wel herkent bij naam. Dan staat er gewoon MAXTOR etc.
ik heb de volgende stappen ondernomen:
- 3e hd weggehaald
- master/slave veranderd
- ide kabels verwisseld
- bij wijze van spreken 1000 instellingen in bios geprobeert
- via windows xp cd booten, dan geeft hij error code: 16
bios flashen lukt niet, want hij boot ook de floppy drive niet.
PLS HELP!!!! moet vandaag naar netgamez met dit ding. zou flink minder zijn als het niet doorgaat.:( BVD
edit:
ik heb net geprobeert met alle pci kaarten eruit en andere drives dan de primairy master HD te booten, en het lukte. Toen afgesloten en opnieuw geboot.
ZELFDE ERRORS!!! om gek van te worden aaaaaaaaaargh!
MSI KT4V (Amibios v1.6 A6712VMS)
60GB maxtor (pri master)
120GB maxtor (pri slave)
80GB maxtor (sec. master)
CD-RW (sec. slave)
athlon xp 2600+
1GB DDR ram
Na zo'n 10 min. valt mijn pc uit met een raar geluidje. ik start opnieuw op en hij begint te buggen dat windows normaal gestart, in veilige modes gestart, kan worden, etc. Dus ik normaal starten. Blijft ie hangen bij het xp opstartscherm. Ik opnieuw opstarten. en nu doet ie niks meer. Hij herkent de HD wel min of meer.
bij het bios bootscherm noemt hij de schijven:
primairy master: IDE hard disk
primairy slave: IDE hard disk
secundairy master: CD/RW drive
secundairy slave: CD drive
dan start hij op en zegt hij dat de map windows/system niet gevonden kan worden. maw hij kan de schijf niet lezen. Maar als ik in de bios opties ga kijken, worden mijn schijven opeens wel herkent bij naam. Dan staat er gewoon MAXTOR etc.
ik heb de volgende stappen ondernomen:
- 3e hd weggehaald
- master/slave veranderd
- ide kabels verwisseld
- bij wijze van spreken 1000 instellingen in bios geprobeert
- via windows xp cd booten, dan geeft hij error code: 16
bios flashen lukt niet, want hij boot ook de floppy drive niet.
PLS HELP!!!! moet vandaag naar netgamez met dit ding. zou flink minder zijn als het niet doorgaat.:( BVD
edit:
ik heb net geprobeert met alle pci kaarten eruit en andere drives dan de primairy master HD te booten, en het lukte. Toen afgesloten en opnieuw geboot.
ZELFDE ERRORS!!! om gek van te worden aaaaaaaaaargh!
[ Voor 9% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 04:44 ]