Ik ben wat met mijn case aan het stoeien en heb er nu wat ccfl ingehangen maar zit nog met een vraag. Ik heb aan een inverter 2 ccfl lampen hangen, nu wil ik alleen deze 2 ccfl's niet tegelijk aanhebben, maar kunnen kiezen welke ik aan of uit zet. Om dit te kunnen doen moet ik dus schakelaars na de inverter plaatsen, maar ik weet ook dat er op deze draden een vrij hoge spanning staat (iets van 800volt meen ik) dus vroeg ik me af of dit voor problemen kan zorgen. Temeer omdat de schakelaars die ik nu heb liggen vrij simpel zijn.
Waarom heb je twee lampjes op 1 inverter hangen? Ik denk dat je beter een tweede inverter kunt kopen en de boel lekker aan de primaire kant schakelen.
Want je vermoeden is juist: de spanning is vrij hoog, en daar kun je doorgaans geen standaard schakelaartjes voor gebruiken.
Want je vermoeden is juist: de spanning is vrij hoog, en daar kun je doorgaans geen standaard schakelaartjes voor gebruiken.
Ik heb ook nog een vraagje over die ccfl.
Word zo'n ding erg warm? En gaat zo'n ding ook gewoon uit als ik m'n pc uit zet. Ik zag net op de site van sharkoon dat die dingen namelijk een eigen aan en uit schakelaar hebben en dat je dan maar een gaatje moet boren om em uit te krijgen. Ik zag ook wel dat die dingen op een gewone molex kunnen dus ook op een fancontroller of gaat dat niet werken?
Word zo'n ding erg warm? En gaat zo'n ding ook gewoon uit als ik m'n pc uit zet. Ik zag net op de site van sharkoon dat die dingen namelijk een eigen aan en uit schakelaar hebben en dat je dan maar een gaatje moet boren om em uit te krijgen. Ik zag ook wel dat die dingen op een gewone molex kunnen dus ook op een fancontroller of gaat dat niet werken?
Warmte: valt heel erg meeDaxter schreef op 30 januari 2004 @ 09:43:
Ik heb ook nog een vraagje over die ccfl.
Uit als de PC uit gaat: uiteraard. als je de PC uit zet gaat de stroom er vanaf dus zal je CCFL ook uitgaan
Molex: de nieuwere en eenvoudigere modellen kun je idd dmv een inverter direct op je molexaansluitingen aansluiten ja. je hebt echter ook modellen die je zelf moet solderen.
Fancontroller: zul je toch iets preciezer moeten zijn
mijn vermoeden wordt bevestigd, dan zit er denk ik niks anders op dan idd een extra inverter er bij te plaatsen. Had net alle kabeltjes + 2 inverters mooi weggewerkt in een 3,5" bay moet er weer een inverter bijgeplaats worden, naja ik vind wel een plekjeKaj. schreef op 30 januari 2004 @ 09:35:
Waarom heb je twee lampjes op 1 inverter hangen? Ik denk dat je beter een tweede inverter kunt kopen en de boel lekker aan de primaire kant schakelen.
Volgens mij als je alleen een schakelaar door een van de draden doet, dus er gaan 2 draaden van de convertor naar de ccfl. dan zet je bij een van de draaden een schakelaar ertussen dan zal het moeten gaan.
anders test je het eerst van een meter of 4 afstand
anders test je het eerst van een meter of 4 afstand
FreeReef.nl
Verwijderd
Los van het feit dat je schakelaars het niet fijn zullen vinden, zal je inverter het ook niet fris vinden als je beiden lampjes uitschakeld aan de secundair (800-1000V) kant zonder hem te ontkoppelen aan de primair (12V) kant.
Ik heb het zelf vorig jaar getest en het kan niet je ccfl gebruikt wisselstroom en de mijne bleef aan de kant zonder schakelaar gewoon doorgloeien als je em wil schakelen moet je dat voor de inverter doen
Heb je het ook al geprobeert met een dubbelpolige schakelaar?
dan moet je wel je 2 draadjes doorknippen, en uitkijken hoe ja alles terug aan elkaar soldeert, maar in principe zou het moeten gaan.
Dat je invertor het niet leuk vind is een ander, maar als je het echt wilt doen, kan ik je niet tegen houden, ...
dan moet je wel je 2 draadjes doorknippen, en uitkijken hoe ja alles terug aan elkaar soldeert, maar in principe zou het moeten gaan.
Dat je invertor het niet leuk vind is een ander, maar als je het echt wilt doen, kan ik je niet tegen houden, ...
regardless of talent, unles there is desire no one can truly be exeptional
Pagina: 1