Toon posts:

geen PCI slots over

Pagina: 1
Acties:
  • 45 views sinds 30-01-2008

Verwijderd

Topicstarter
Heel leuk een slotje, ik begrijp eigenlijk niet helemaal waarom... ?
Mijn vraag was of ik op een ISA slot een PCI kan zetten, ik neem dus aan dat ik daarvoor geen verdere info hoef te geven. antwoord zal dus wel nee zijn.

Maar goed,
3 ISA slots (niet in gebruik)
3 PCI slots

1 LAN kaartje voor internet (ik denk niet dat ik een ander kan gebruiken ivm provider)
2 Beeldscherm
3 Netwerk kaart

-----
Ik heb geen PCI slots over, hoe kan ik dit oplossen? (zonder een nieuwe pc te kopen)
ik heb nog wel 3 lege isa slots over, is daar niets mee te doen?
gegroet en alvast bedankt,
casper

(als dit niet kan dan zal dit waarscheinlijk een hele domme vraag zijn maarja jammer dan)

• Eusebius
  • Registratie: November 2001
  • Niet online
een Lan kaart en een netwerk kaart? Wat voor functie heeft die pc? Server, surfer? en vooral: wat wil je erbij 'stoppen'?

==
hoi

Verwijderd

Topicstarter
Hij dient als de server van een netwerk
Ik gebruik hem vrijwel alleen om mee te surven (en als server) maar ik zou het toch heel leuk vinden als er een geluidskaart in zit
Ik heb alles wel maar dan voor PCI

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 19:59
Je zult toch moeten proberen een ISA geluidskaart te vinden dan...

Catch a smile out there!

Verwijderd

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 01:28:
Hij dient als de server van een netwerk
Ik gebruik hem vrijwel alleen om mee te surven (en als server) maar ik zou het toch heel leuk vinden als er een geluidskaart in zit
Ik heb alles wel maar dan voor PCI
Een optie is natuurlijk om dat op te lossen met een goedkoop routertje.

• mvdejong
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 29-11-2024

mvdejong

When does the hurting stop ?

Je kunt altijd bij je provider je aansluiting naar een ander MAC-adres laten overzetten.

Er zijn netwerk-kaarten met 2 en 4 poorten.

Je kunt een 4-poorts USB-kaartje installeren en daar USB-netwerk-adapters instoppen, als je al geen USB-poorten op je systeem hebt.

Je kunt voor je ISA-sloten gaan gebruiken, voor netwerk (je internet-aansluiting heeft meer dan genoeg aan 10 Mbps) of beeldscherm (voor een server heb je geen gigabytes geheugen en tera-fps nodig). Op een PC-discount kun je ISA-netwerk-kaarten en video-controllers voor EUR heel,weinig vinden.

Er zijn best redelijke ISA-geluids-kaarten.

The number of things that Arthur couldn't believe he was seeing was fairly large

• Jimster
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 14-08 19:29
Antwoord op jouw vraag. Nee, je kan niet van een ISA slot een PCI slot maken. PCI (32bit) is nieuwer dan ISA (16bit). Deze informatie had je vast en zeker wel kunnen vinden met de search en Google.

Waarom een slotje? Dat staat duidelijk in de post van de moderator. Je gaf veel te weinig informatie.

Verwijderd

Topicstarter
zouden die dan nog gemaakt worden?
naja misschien 2e hands

Ik heb nog een pctje staan en daar zit in iets wat lijkt op een ISA slot, daar uit steekt een kaart waar verschillende ICA & PCI slots steken, zou ik dat niet in mijn ISA kunnen steken?

(ben een beetje bang om dat te proberen, ik stak net een extra geheugen kaartje in me comp en vervolgens begon hij giganties te roken, dag kaart)

(edit, kan niet dus)

[ Voor 4% gewijzigd door Verwijderd op 30-01-2004 01:39 ]

• iets
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 11-08 09:16
Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 01:22:
Mijn vraag was of ik op een ISA slot een PCI kan zetten, ik neem dus aan dat ik daarvoor geen verdere info hoef te geven. antwoord zal dus wel nee zijn.
Nee :Y).

Heeft het ding geen agp poort? Dan zou je er een oude tnt oid in kunnen stoppen. Ook kan je een ISA netwerkkaart kopen voor je inet verbinding (ik neem aan dat die niet >10Mbit is).

tvw

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Nu online

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Verwijderd schreef op 30 januari 2004 @ 01:22:
Heel leuk een slotje, ik begrijp eigenlijk niet helemaal waarom... ?
Goed om eens te lezen dat ons werk niet alleen ter lering dient maar ook ter vermaak :+
Mijn vraag was of ik op een ISA slot een PCI kan zetten,
Die vraag staat nergens in je vorige topic vermeld... :o

Antwoord hierop is simpel: no way, PCI is minimaal 33MHz en minimaal 32b, wat op 133MB/s uitkomt. ISA is maximaal 8.31MHz en maximaal 16b, wat dus op rond de 16MB/s uitkomt. Lijkt me duidelijk.
ik neem dus aan dat ik daarvoor geen verdere info hoef te geven. antwoord zal dus wel nee zijn.
Doe eens de moeite het PMG Beleid te lezen. Staat haarfijn in uitgelegd waaraan een topic dient te voldoen- dan kun je gelijk nagaan op welke punten je topics dat allemaal niet doen.

En als we het over beleid hebben:

Je topic is dicht en het is onterecht? Lees hier!

Zonder overleg opnieuw geopende topics gaan sowieso per definitie dus. Aldus nog een reden erbij :o

Oslik blyat! Oslik!

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.